ضد مرگ

‏ضد مرگ‏ (2007)
‏Death Proof‏

6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 10 کاربر
87 دقیقه
مهیج
اکران شده در 1386/03/10

خلاصه داستان فیلم سینمایی ضد مرگ
مایک بدل کار، قاتلی سریالی است که کارش تعقیب و کشتن دختران جوان است. او این کار را نه با وسایل معمول، بلکه به وسیله اتومبیل خود که نام ضد مرگ به آن داده، انجام می دهد. اما آخرین شکارهای او که سه دختر ماجراجو هستند، قصد ندارند به آسانی تسلیم وی شوند. پس از تعقیب و گریزی پر مخاطره، مایک که دریافته نمی تواند این لقمه گلوگیر را ببلعد، از دخترها عذرخواهی می کند. اما دخترها جز با کشتن وی راضی نمی شوند…

حواشی فیلم ضد مرگ (0 حاشیه)
سوتی های فیلم ضد مرگ (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم ضد مرگ (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ضد مرگ (از مجموع 5 رای)

ارزش تماشا
8
خوش ساخت
8.8
بازیگری
7.5
خلاقانه
10
محتوای مناسب
6.2
تفکربرانگیز
7.5
مناسب خانواده‌
3.3
مناسب کودکان
3.3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ضد مرگ (3 بررسی)
محمد حسین صلاحی زاده
عالی
0 لایک
0 نظر
1398/09/05
سید محمد موسوی
‏Death Proof‏(ضد مرگ)

بسیاری بر این عقیده اند که تارانتینو در عرصه فیلمسازی؛ یک گانگستر است و میخواهد فیلم های وسترن بسازد اما به شیوه خودش. خونریزی؛ انتقام؛ خشنونت؛ اسلحه کشی؛ قتل؛ خیانت و غیره را به تصویر بکشد و چندصد گالن رنگ سرخ مصرف کند. این سطحی ترین نگاه به آثار اوست.
تارانتینو را هیچکس بعنوان روانشناس هالیوود نمی شناسد. اما من او را یک روانکاو یا روانشناس زبده می دانم. او با روانشناسیِ دقیق و کاوُش در اعماق وجود مخاطبین عام و خاص سینمایِ هالیوود دریافته که چه چیز بیننده را رام و آرام به دیدن یک فیلم می نِشانَد؛ "اکشن ماجراجویانه با چاشنی طنز و خشونت" این تنها مورد مشترک تمامِ فیلم های اوست.
البته او دادگر نیز هست و هیچوقت به کاراکتر خشن و عصیانگر فیلم هایَش اجازه نمی دهد از ابتدا تا انتهایِ فیلم جولان دهد و یکه تاز شود. برای همین براحتی کاراکتر خشن فیلمش را می کشد و دیگری را جایگزین او میکند.
نمی توان دقیقاً گفت هنرپیشه نقش اول فیلم های او کیست!؟ او در آنِ واحد 4تا8 بازیگر نقش اول دارد که فیلم بدون هرکدام از آنها عقیم می ماند. فیلم حاضر هم یکی از همین آثار است.
ضدمرگ یک فیلم خشن و بدون ذره ای لطافت است. نه عشقی نه محبتی نه صداقتی و نه وجدانی. تنها کمی رابطه دوستی صمیمانه و عریان بین کاراکترهای اپیزود دوم هست که آن را هم برای منطقی جلوه دادن همین اپیزود ایجاد کرده.
از نقاط مثبت این فیلم می توان استفاده از "زوئی بل"(که نقش خودش را بازی میکند)برشمرد که هم بازیگر توانمندی ست و هم یک "بدلکار حرفه ای". یک زن‌ِ بسیار کارآزموده؛ آماده و حرفه ای اهلِ نیوزلند است. او بدلکار "اوما تورمن" در فیلم "بیل را بکش" و بدلکار "ملانی لاورن(شوشانا)" در فیلم "پست فطرت های لعنتی بود.
بازی "کِرت راسل" هم در نوع خودش بی عیب بود. نمی دانم هر پلان را چند بار کات داده؛ اما تمامِ سکانس ها بی نقص و روان در جریان فیلم جاری هستند.
نوع فیلمبرداری به گونه ای ست که گویی فیلم را 50سال پیش ساخته اند. بازی ها و گریم ها و لباس ها نیز به سال 2007 شباهتی ندارد. حتی ماشین هایی انتخاب شده اند که به دهه 70 میلادی برمیگردند. او سعی دارد با اتکا به گذشته؛ هیجان زایی کند و با قلقلک دادن حافظه تاریخی بیننده؛ نظر او را جلب کند.
در مورد خشونت بی حد و حصر این فیلم هم فقط میتوان گفت:اووف!! ای کوئینتین :))
6 لایک
1 نظر
1397/11/29
راد شهبازی
👌👌👌 موافقم
1 لایک
1397/11/29