Terminal

‏Terminal‏

 (2016)
6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 7 کاربر
90 دقیقه
درام, مهیج

خلاصه داستان فیلم سینمایی Terminal
Two hit men go on what seems to be a suicide mission while working for a mysterious employer. Annie, who may surprise the hit men with her level of involvement in the mission.

حواشی فیلم Terminal (0 حاشیه)
سوتی های فیلم Terminal (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم Terminal (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم Terminal (از مجموع 2 رای)

ارزش تماشا
7.5
خوش ساخت
7.5
بازیگری
7.5
خلاقانه
7.5
محتوای مناسب
7.5
تفکربرانگیز
7.5
مناسب خانواده‌
2.5
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم Terminal (2 بررسی)
سید محمد موسوی فیلم ترمینال کمی فانتزی ست و با تماشای میزانسن و دکوپاژ و تدوین و گریم مخصوصِ آن، متوجه منظور کارگردان می شویم. او می خواهد ما را در فضایی عجیب شبیه داستان"آلیس در سرزمین عجایب" قرار دهد.(در انتهای فیلم به آن اشاره میکند) البته من در مدت نمایش فیلم بیاد فیلم "شهر بچه های گمشده" اثر "ژان-پیر ژونه و مارک کارو"‌ افتادم که فضایی بشدت فانتزی-ترسناک داشت. فانتزیِ فیلمِ‌ ترمینال حتی در برخی پلان های فیلم قوت میگیرد و اندکی هم کمدی برای بیننده به ارمغان می آورد. اما نه آن فانتزی بازی و نه این طنز پردازی ؛ هیچکدام مخاطب را از هدف اصلی فیلم دور نمی کند. گرچه شیوه پرداخت کارگردان درباره جنایت در حال وقوع، نیازمند آن فانتزی و کمدی نبوده اما من حس میکنم "وان اشتاین" میخواسته کمی چاشنی به فیلم اضافه کند تا بیننده گمان کند با این کمدیِ تلخ میتواند از زهرِ فیلم و تاریکیِ آن کاسته شود و بعد از آن بیننده با تمرکز کمتری فیلم را دنبال کند و به یکباره در پایان بندی بسیار شگفت انگیز و غافلگیرانه فیلم، به دام بیافتد. درکل هیچ نقطه از فیلم نیست که شما را از متن به حاشیه پرت کند و همه عوامل دست به دست هم داده اند تا مخاطب در درون فیلم گیر کند.
فقط این را درنظر بگیری که تمامیِ‌ دیالوگها را باید بشنوید و از هیچ کلمه ای صرفنظر نکنید. تک تک جملاتی که بین کاراکترها ردوبدل می شوند مهم اند و در یک سوم پایانی فیلم به فهمیدن معماها کمک می کنند.
بطور خلاصه اگر اهل سروکله زدن با فیلمها هستید و حوصله درگیری و چالش با موضوعات هیجان انگیز را دارید؛ ترمینال فرصت خوبی ست تا ذهنتان را به چالش بکشید و کمی آدرنالین به قلبتان برسانید.
1 لایک
0 نظر
1397/11/27
سید محمد موسوی ترمینال ؛‌ نامی کلیشه ای/اکشنی جذاب

اگر اهل دیدن فیلم های خاص باشید می دانید آثاری که بر اساس داستان یا رُمان های مشهور و محبوب ساخته می شوند،‌ جذابیتی بیشتر از سایر آثار دارند. حال اگر این اثر یک فیلم سینمایی باشد که چه بهتر :)
ترمینال نامی تکراری دارد اما داستانی متفاوت و جذاب. داستانی معمایی-جنایی-اکشن اما گیرا و متحیرکننده. شاید پس از پایان فیلم بگویید معمای آن خیلی هم جدید نبود اما مطمئناً پرداختی نو را دیده اید.
وقتی به یک سوم ابتدایی فیلم برسیم؛ دیالوگها برایمان تداعی کننده فیلم های تارانتینو هستند و صحنه ها شبیه فیلم های اسکورسیزی. کارگردان "وان اشتاین" کمی از هر دو را با هم مخلوط کرده است. محیط فیلم نیز شبیه آثار دهه هشتاد و هفتاد شده. حتی لوکیشن و طراحی صحنه و طراحی لباس و گریم، بشدت فیلم هایی از آل پاچینو و رابرت دنیرو و مارلون براندو و شون پَن را بیاد بیننده می آورند. گرچه بطورکل از ابتدای فیلم این موضوع تداعی می شود که فیلم در کشور انگلیس فیلمبرداری شده.(شاید بخاطر حضور سیمون پِگ و دکستر فِلِچِر باشد)
لوکیشن به یک ایستگاه متروکه قطار محدود می شود و تعداد بازیگران اصلی بسیار کم است. این موضوع شبیه به فیلم "قتل عام(carnage)" اثر "رومان پولانسکی" بود. بازیگران چهره را فقط "مارگوت رابی(Margot Robbie)" ؛ "سیمون پِگ(Simon Pegg)" ؛ "مایک می یِرز(Mike Myers)" و "دکستر فلچر(Dexter Fletcher)" تشکیل می دهند اما همین تعداد اندک بسیار زیرکانه و قوی فیلم را به پیش می برند و هنرنمایی شان هر بیننده بی میلی را سر ذوق می آورد. بهرحال اینها با "مارتین اسکورسیزی" و "گای ریچی" و "کوئینتین تارانتینو" کار کرده اند. فیلمهایی چون "ماموریت غیرممکن" و "مرد فیل نما" را در کارنامه دارند. مخصوصاً مایک می یرز که دوبلور شهیرِ نقش "شرِک" است و سالهاست با سینما آشناست. پس از نظر بازیها خیالتان راحت باشد.راحت.
نوع فیلمبرداری و نورپردازی فیلم اما خاص ترین رکن فیلم ترمینال است. وقتی شما قاب های این فیلم را ببینید متوجه خواهید شد یک تیم حرفه ای پشت این فیلم ایستاده است. هر قاب یک اِلِمان مشخص به شما نشان می دهد که مخصوص به خود فیلم و منحصربفرد است. اگر فاکتور فیلمبرداری و نورپردازی را از نقد این فیلم حذف کنیم؛ 90درصد کار را نادیده گرفته ایم. حرکت دوربین در ایجاد حالتی که کارگردان میخواهد در مخاطب ایجاد کند بشدت تأثیرگذار شده است و صحنه های ترس و اضطراب و جنایت و انتقام با قدرت هرچه تمامتر بنمایش در می آید.
1 لایک
0 نظر
1397/11/27