شهر تاریک

‏شهر تاریک‏ (1998)
‏Dark City‏

6.4
رای شما:
0/10
بر اساس رای 9 کاربر
100 دقیقه
معمایی, علمی تخیلی, مهیج
اکران شده در 1376/12/08

خلاصه داستان فیلم سینمایی شهر تاریک
“جان” صبح در یک هتل ناشناس و عجیب تنها از خواب بر می خیزد. او حافظه اش را از دست داده و پلیس نیز بخاطر یکسری جنایت که او هیچ چیزی در موردشان به یاد نمی آورد، در تعقیب اوست. زمانی که او می کوشد تا گذشته اش را بخاطر آورد وارد یک دنیای زیر زمینی می شود که توسط یکسری موجودات بسیار قدرتمند که به بیگانه مشهور هستند کنترل می شود. این بیگانه ها دارای این قدرت هستند که افراد را به خواب ببرند و شهر و اهالی آن را دچار تغییر کنند. اکنون جان بایستی راهی را برای متوقف کردن آنها قبل از اینکه کنترل ذهن وی را بدست گرفته و او را نابود کنند، پیدا کند …

حواشی فیلم شهر تاریک (0 حاشیه)
سوتی های فیلم شهر تاریک (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم شهر تاریک (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم شهر تاریک (از مجموع 1 رای)

ارزش تماشا
10
خوش ساخت
10
بازیگری
5
خلاقانه
10
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
5
مناسب خانواده‌
5
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم شهر تاریک (1 بررسی)
حسین پروان
اغراق در فلسفه
  دومین ساخته الکس پرویاس هم مانند دیگر فیلم های او  توهم روشنفکر بودن دارد و همین توهم روشنفکر بودن و نماد سازی وی به فیلم هایش ضربه ای مهلکی میزند و خوشبختانه این فیلم کمتر از باقی فیلم هایش مانند دانستن،کلاغ و خدایان مصر‌ که فاجعه فیلم سازی است‌ گزافه گو است.
  فیلم ترکیبی از بلید رانر (ریدلی اسکات )و برزیل (تری گیلیام) است اما نه فضاسازی  درستی مانند بلید رانر دارد و نه مفهوم درستی مانند برزیل.مفهوم کلی فیلم خلقت انسان است که این موضوع بسیار پیچیده و دشواری است و هرکس نظری در مورد خلقت دارد و متاسفانه پرویاس درک درستی از خلقت ندارد و فقط فلسفه بافی و گزافه گویی میکند و بدون حرف مهمی در باب خلقت که هنوز که هنوز مهم ترین فیلم در باب خلقت و مرگ مهر هفتم شاعر جادویی سینما و یک روشنفکر واقعی اینگمار برگمان است.فیلم که یک شهر مرموز به ما نشان میدهد که مفهوم زمین است و هیچ کدام از شخصیت ها گذشته خودشان را به یاد ندارند مانند ما که از قبل تولد خود چیزی نمی دانیم اما بعد به نظریه تناسخ برخورد میکنیم در هر نیمه شب مردم به شهر به خواب میروند و فردا با‌ زندگی دیگری بیدار میشوند که نظریه تناسخ هم به همین اشاره میکند که بعد از مرگ دوباره در جسمی دیگر زنده میشویم.فیلم سعی میکند نوآر هم باشد که تا حدودی موفق هم میشود،اما مشکلی که  نوآر بودنش را  آنچنان چشمگیر نمیکند داستانش است.برعکس بلید رانر که تماما سعی بر رو دست زدن تماشاگر را دارد و موفق میشود این فیلم نیمی از رو دست زدن هایش تکراری و کلیشه ای است.
   شهر تاریک فیلمی است برای تفکر و تفسیر کردن،فیلمی که برای سرگرمی و پر کردن وقت مناسب نیست و انتخاب بازیگران هوشمندانه ای دارد مانند کیفر ساتلند(که بخاطر حضور پدرش دونالد ساتلند در فیلم بسیاری از کارگردانان هنری و مستقل بازی کرده است مانند دیوید لینچ،موقع شوماخر و لارس فون تریه) که برازنده نقشش است و جلوه هایی دارد که برای زمان خودش بسیار زیبا هستند و یک نیمچه بلید رانری را میتوان در این فیلم دید.
2 لایک
0 نظر
1398/06/19