محوشدگی

‏محوشدگی‏ (2017)
‏In the Fade‏

5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 7 کاربر
106 دقیقه
درام, جنایی
اکران شده در 1396/10/06

خلاصه داستان فیلم سینمایی محوشدگی
این فیلم داستان زنی آلمانی به نام کاتیا را روایت می‌کند که به همراه همسرش نوری سکرچی، که از مهاجران کرد اهل ترکیه است و پسر پنج ساله‌شان روکو، در شهر هامبورگ زندگی می‌کنند. در یکی از روزها نوری و روکو طی یک بمب گذاری که توسط نئونازی‌های آلمان ترتیب داده شده کشته می‌شوند و کاتیا در ادامه سعی می‌کند که انتقام آنها را گرفته و به صورت شخصی به برقراری عدالت بپردازد...

حواشی فیلم محوشدگی (0 حاشیه)
سوتی های فیلم محوشدگی (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم محوشدگی (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم محوشدگی (از مجموع 3 رای)

ارزش تماشا
8.3
خوش ساخت
10
بازیگری
8.3
خلاقانه
7.5
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
7.5
مناسب خانواده‌
5
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم محوشدگی (1 بررسی)
سید محمد موسوی
خطر لو رفتن داستان
"In the Fade" / محو شدگی
فیلم حاضر برداشتی آزاد از یک سری ترور نژادپرستانه بین سالهای 2000تا2007 است که در کشور آلمان و توسط دوستداران "هیتلر فاشیست" رخ داده است. ترورهایی که اقلیت های مهاجر در آلمان را هدف گرفته بودند.
فیلم از 3اپیزود برخوردار است. 1:خانواده 2:عدالت 3:دریا
باتوجه به سبک فیلم سازی آلمانی ها و سرمایِ موجود در چهره بازیگرانِ شان و ساختار آثارشان، خیلی انتظار اثری پرکشش و مهیج را نداشته باشید. خبری از پلیس بازی و تعقیب و گریز نیست. صرفاً نمایش یک رویداد تروریستی و مراحل کشف انگیزه قتل و یافتن قاتلین و جلسات دادگاه و غیره است. فقط یک قهرمان در فیلم وجود دارد که نامَش "کاتیا شکرجی" است که نقشَش را "دایان کروگر(Diane Kruger)" بازی میکند. او به کمک وکیلَش سعی در احقاق حق همسر و فرزندَش دارد. که موفق نمی شود این حق را از راه قانون بدست بیاورد. پس خودش دست بکار می شود و قاتلین آزاد شده را به سزای اعمالشان می رساند. این بود کل قصه.
اما چند نکته.
ابتداَ وقتی فیلم را می بینید به این فکر می کنید که یک فیلم ضداسلامی ست. اما معلوم می شود ضد نژادپرستی ست. ولی به شیوه و نگاه جامعه آلمان و کمی هم افکار جامعه فرانسه!!
مقتول از کردهای ترکیه است اما مقبول جامعه آلمان نیست. حتی وکیلَش هم دورگه است. فقط همسرَش او را دوست دارد که دست آخر او هم می شود تروریست!! زیرا فیلم می گوید اگر با یک قاچاقچی کرد ترکیه ای تبار که در زندان بوده ازدواج کنی، تو هم تروریست می شوی.حتی اگر همسرت توبه کرده باشد!!
قهرمان داستان بشدت بی اخلاق و عُنُق است و البته معتاد به الکل و شیشه و غیره. شدیداً افسرده و مُچاله شده و بی توان و ناامید و بی سواد و عقب افتاده است!!
دادگاه می داند نژادپرستان یک ترور عامدانه انجام داده اند، اما دچار "تردید منطقی" درباره گناهکار بودن قاتلین می شود.چون شهود نتوانسته اند ادعای خود را اثبات کنند و بدین ترتیب تروریست ها آزاد می شوند تا خود‌ شاکی از آنها انتقام بگیرد!!
فقط هم دورگه ها و افرادی که اصالتاً آلمانی نیستند،طرفدار قهرمان داستان اند.بقیه به گونه های مختلف از پاکسازی نژادی نئونازی ها طرفداری میکنند. حتی رسانه ها!!

و شما در پایان فیلم به خود می گویید"عجب...این است دیپلماسی غرب در برابر تروریست هایی که طرفدار هیتلر خونخوار اند؟؟ عجب مَهدی برایِ آزادی ایجاد کرده اند این دوستان آنگولاساکسون!!؟؟"

و یک عجب بزرگ بالایِ سرتان نقش می بنند... همین :)
1 لایک
0 نظر
1398/02/23