The First Purge

‏The First Purge‏

 (2018)
2.7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 3 کاربر
98 دقیقه
حادثه‌ای, ترسناک, علمی تخیلی
اکران شده در 1397/04/13

خلاصه داستان فیلم سینمایی The First Purge
America's third political party, the New Founding Fathers of America, comes to power and conducts an experiment: no laws for 12 hours on Staten Island. No one has to stay on the island, but $5,000 is given anyone who does.

حواشی فیلم The First Purge (0 حاشیه)
سوتی های فیلم The First Purge (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم The First Purge (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم The First Purge (از مجموع 1 رای)

ارزش تماشا
10
خوش ساخت
10
بازیگری
10
خلاقانه
5
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
10
مناسب خانواده‌
0
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم The First Purge (1 بررسی)
سید محمد موسوی
خطر لو رفتن داستان
"The First Purge"

فیلم "اولین پاکسازی" اثری بشدت خشن و مأیوس کننده است. فیلمی که در پایان دیدنش از خود می پرسید چرا وقتم را برای این فیلم هدر دادم؟ این فیلم خشن و بشدت عصیانگر حتی با بازی های قابل قبول و موسیقی رپ و نوع فیلمبرداری جذاب، باز هم یک اثر معمولی و دست چندم است که فقط از دو دیدگاه قابل بررسی ست.
1:تم داستانی 2: شیوه بیان داستان

1:تم داستانی این فیلم از سه نظر یا موضوع قابل تأمل است.

الف:کارگردان میخواهد بگوید انسان ها باید زمانی را در اختیار داشته باشند تا قوه خشم خود را تعدیل کنند و از شدت خشم شان بکاهند. حال پیشنهاد اینست که دولت برای مدت 12 ساعت انسانها را از بند قانون و مقررات رها سازد تا هر کسی هرکاری دلش میخواهد انجام دهد و تمامِ مرزها را زیرپا بگذارد و اگر دلش میخواهد مرتکب قتل شود(این موضوعی ست که شما را برای دیدن فیلم مجاب میکند)

ب: کارگردان میخواهد بگوید باید برای شناختن عناصر عاصی و بزهکار اجتماع، فرصتی در اختیار روانکاوان و روان درمانگران قرارداده شود تا سره از ناسره مشخص گردد(اینجا سره ها همه سفیدپوست هستند یا اگر هم سیاه یا دورگه اند؛ تابع قوانین سفیدپوستان و ناسره ها همگی سیاه اند) حتی در فیلم از مزدوران روس!!‌ هم کمک میگیرند تا سردمداران آمریکا را مجاب کنند که سیاهان بزهکار و بی بندوبار و لاابالی و خشونت طلب!! باید بمیرند یا از آمریکا اخراج شوند. آنهم سیاهپوستان فقیر و محروم از خدمات دولتی...!! (و بیننده به خود میگوید عجب!! اینها همان کسانی هستند که آزادی را فریاد می زنند؟؟)

ج: مهمترین و آخرین موضوع هم اینست که کارگردان میخواهد بگوید "اگر انسانها را به حال خود رها کنیم و چماق قانون را از سرشان برداریم؛ خود دَدمَنِشانه و وحشیِ شان بیرون میزند" و بازهم شاهد هستیم که این وحشی های بی سروپا سیاهپوست اند و ...

در مجموع ما در این فیلم میفهمیم که سیاهپوستان یا مطیع سفیدپوستان اند و قابل ترحم ، یا سر از اطاعت برمیدارند و لایق نابودی و هلاکت.

2:شیوه روایت داستان بسیار جالب است. اینکه یک فیلم خط داستانی مشخصی با استاندارد معینی داشته باشد، طبیعی ست. اما اینکه یک فیلم با نشان دادن مصاحبه هایی با نیّاتی مسموم، قصد شستشوی مغزی بیننده را داشته باشد و شیوه روایتَ ش را بر اساس همین سَم بنا کند، دیگر قابل تحمل نیست. در سراسر این فیلم شاهد این هستیم که کارگردان میخواهد نظرش را بر عقاید آزاد تحمیل کند. عجیبتر اینکه او این تحمیل نظر را به وضوح نشان میدهد و هراسی از بیان این زورگویی خویش ندارد!!‌ اینجا همان نقطه ایست که بیننده آزادمنش و فکور به پوچ بودن فیلم می اندیشد و با خود می گوید چرا این فیلم را میبینم؟ و دلیلی ندارد جز اینکه میخواهد به یک پایانبندی(با هر لحن و هر فُرمی) برسد. و دیگر برایش فرقی نمیکند چه صحنه هایی را مشاهده می کند.
در هر حال کارگردان این فیلم موفق می شود مخالفین و موافقین خویش را مَسخ کند و تا انتهای فیلم همراه خود به قهقرا ببرد.

این اثر هیچ محتویِ قابل اعتنا و هیچ فُرم قابل نقدی ندارد. همین :)
3 لایک
0 نظر
1398/02/02