خانه رویایی

‏خانه رویایی‏ (2011)
‏Dream House‏

5.4
رای شما:
0/10
بر اساس رای 8 کاربر
84 دقیقه
درام, معمایی, مهیج
اکران شده در 1390/07/08

خلاصه داستان فیلم سینمایی خانه رویایی
ویل آتنتون ( دنیل کریگ ) یک ناشر و نویسنده موفق است که فعالیت اش در منطقه منهتن نیویورک طرفداران بسیاری دارد. ویل به تازگی تصمیم گرفته تا از نیویورک به یک خانه بسیار زیبا در شهر New England نقل مکان کند تا از شرایط بسیار خوبی که در این منطقه حاکم است، نهایت استفاده را ببرد. بنابراین او با همسر خود لیبی ( ریچل وایز ) و ۲ دختر کوچکش به خانه جدیدشان نقل مکان می کنند و ظاهراً همه چیز بر وفق مراد است. اما بزودی مشخص می شوند که این خانه رویایی سابقاً صحنه قتل یک زن و ۲ فرزندش بوده که به باور اهالی شهر، این قتل به وسیله همسر این زن صورت گرفته است. ویل بعد از اطلاع از این جریان، نزد همسایه اش به نام خانم پترسون ( نائومی واتس ) که نزدیک ترین فرد به خانواده مقتول بوده می رود تا از او در اینباره سوالاتی بپرسد اما خانم پترسون به دلائلی از پاسخ گویی طفره می رود و…

حواشی فیلم خانه رویایی (0 حاشیه)
سوتی های فیلم خانه رویایی (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم خانه رویایی (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم خانه رویایی (از مجموع 3 رای)

ارزش تماشا
8.3
خوش ساخت
8.3
بازیگری
8.3
خلاقانه
7.5
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
5
مناسب خانواده‌
5
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم خانه رویایی (1 بررسی)
سید محمد موسوی
"خانه رویایی" ، رویایی با اختلال DID

"جیم شریدان(Jim Sheridan)" خالق اثرِ زیبایِ "بنام پدر(In the Name of the Father)" این بار سراغ ژانری متفاوت رفته است. تریلری روانشناسانه؛ مهیج و جذاب. ژانر معمایی فیلم "Dream House " با فیلمنامه ای روانشناختی موجب شده است این اثر شبیه به آثاری چون "جزیره شاتر (Shutter Island)" ، "دیگران(The Others)" و "صداها(The Voices)" شود اما با این تفاوت که در پایان نیمه نخست فیلم؛ معمایِ اختلال روانشانسی موجود در فیلم حل و در نیمه دوم و پایانی فیلم به شرح ماجرا و حل معمایِ دوم پرداخته می شود. در صورتیکه در آثار مشابه، هم معما و هم معرفی اختلال روانشناختی‌، در پایانبندی فیلم بنمایش در می آمد.
دیدن این فیلم را جدا از فُرم خوب و قابل قَبولِش؛ بخاطر آشنایی با یک اختلال روانشناختی مرسوم و معروف بنام "اختلال گسستگی (DID)" به شما پیشنهاد میکنم. همین :)
1 لایک
0 نظر
1398/01/25