بیگانه

‏بیگانه‏

 (1392)
4.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 278 کاربر
90 دقیقه
درام

خلاصه داستان فیلم سینمایی بیگانه
نسرین معلم نقاشی یک آموزشگاه آزاد است که به بهانه‌ی دیدوبازدید به خانه‌ی خواهر ناتنی‌اش می‌آید. اما آنجا برای چند روزی ماندگار می‌شود. او که در انتظار دیدن شوهر خواهرش است با مردی روبرو می‌شود که از پیش می‌دانسته، املاکی از طریق همسرش به او ارث خواهد رسید و حالا که بیکار او و به شدت گرفتار است، روی این ماترک حساب کرده و با ورود نسرین به باز پس گرفتن ارث برمی‌خیزد. در یکی از شب‌ها دوست امیربا نسرین آشنا می‌شود. نسرین رابطه‌ی عاشقانه‌ای با دوست امیر برقرار می‌کند و داوود (دوست امیر) دلباخته‌ی او می‌شود. در این اثنا امیر که نسبت به رفتار خواهرزنش مشکوک شده در مورد او تحقیق کرده و پی به حقایق می‌برد. او متوجه می‌شود که او زنی غیراخلاقی است و به دلیل عامل خودکشی بودن جوانی در آموزشگاه نقاشی، متواری شده است.

سعید عابدی: ای کاش کارگردان مخاطبانش رااندکی باهوشتر می‌دانست و به اشاره‌ای اکتفا می‌کرد .با این‌همه بیگانه از فیلم‌هایی است که ارزش یک‌بار تماشا را دارد.
محمد خالوندی: آدم­‌های توکلی انسان­‌هایی مسئله­ دارند قهر­مانانی شکست­ خورده و تنها و گم شده در خود و جامعه که کسی حرف­شان را نمی­‌فهمد و صرفاً یک‌سری قرار دادهای اجتماعی مثل خواهر بودگی، شوهر بودگی و... آن‌ها را به هم مربوط می­‌کند.
کاوه قادری: مشخص نیست توکلی "بیگانه" را دقیقا برای کدام ملت و در خدمت کدام فرهنگ و در مقام آینه‌گی و یا آسیب شناسی کدام جامعه ساخته و اگر احیانا قصد آفرینش اثری جهان شمول و انتقال پیامی فراگیر را داشته تحقق این مهم با وجود جغرافیای مفقود شده‌ی فیلم میسر است؟!
مریم مطلب‌پور: توکلی در بیگانه خوب قصه نمی‌گوید و همین موضوع سبب عدم ارتباط مخاطب با شخصیت‌هایی می‌شود که به نظر می‌آید که او برای در آوردنشان زحمت زیادی کشیده است.
حواشی فیلم بیگانه (0 حاشیه)
سوتی های فیلم بیگانه (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم بیگانه (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم بیگانه (از مجموع 9 رای)

ارزش تماشا
7.2
خوش ساخت
5
بازیگری
7.5
خلاقانه
6.7
محتوای مناسب
4.2
تفکربرانگیز
3.3
مناسب خانواده‌
7.2
مناسب کودکان
1.7
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم بیگانه (6 بررسی)
سید محمد موسوی
خطر لو رفتن داستان
"بیگانه" ،‌ ناآشنا با سینما.
فیلم حاضر یکی از بی معنی ترین و بی کشش ترین ساخته های "بهرام توکلی" ست. نمودار کُنِش های این کارگردان شبیه نمودار "سَهمی" در ریاضیات است. آنقدر فراز و نشیب کارهایَش شدید و بی منطق است که نمی توان یک نظر مشترک درباره کارهای او ارائه کرد. یعنی سازنده "تنگه ابوقریب" و "اینجا بدون من" چنین اثر بی دلیلی می سازد؟؟ او حقیقتاً مرد عجیبی ست. اولین سؤالی که منِ بیننده درباره فیلم"بیگانه" از خودم میپرسم این است که:"خب.که چی؟" و این سوال در هیچ جایِ فیلم پاسخی دریافت نمیکند.
فیلم چندین دلیل برای بد بودن دارد.
یک:بازی ها غیرقابل باور هستند و بازیگران گویی نمی خواهند تلاش مضاعفی برای باورپذیری نشان دهند.این نقص لطمه جدی به فیلم می زند.جز "هومن برق نورد" که میدانیم همه نقش هایَش را جدی می گیرد، بقیه عزیزان گویی مجبور شده اند در این فیلم بازی کنند. حتی "پانته آ بهرام" نیمی از انرژی قبلاً دیده شده اَش را بکار نمی بندد.
دو:کاراکترها سطحی نوشته شده اند.عُمق ذهنِ "بهرام توکلی(بعنوان نویسنده)" بسیار کم است. گویی ژرفای ذهن او دم دست و قابل دید است و او قوه تخیل ندارد.
سه:موضوعیت ساخت فیلم(سوایِ اقتباس از یک نمایشنامه خارجی) مشخص نیست. خب این اثر را ساختی که چه بگویی؟؟ چه هدفی را دنبال می کردی؟؟ چه دردی را دوا کردی؟؟ چه مشکلی را حل کردی؟؟ چه موضوعِ مهمی را به سمع و نظر مخاطب رساندی؟؟ چرا وقت بیننده را گرفتی؟؟ چه اثر مثبتی را برجای گذاشتی؟؟ چه نیتی را دنبال می کردی؟؟ چه کردی بهرام؟؟ این سوالها در سراسر فیلم به جواب نمی رسد. حتی اگر صدبار فیلم را ببینید.
"خطر لو رفتن داستان"
چهار:منطق فیلمنامه مشخص نیست. یک زن روان پریش که از مادرش مراقبت میکرده و دچار فقدان مادر است و در آسایشگاه بستری بوده و استاد نگارگری است و همه مردان را شیفته خود می کند و سپس آنها را در اقیانوس عشق و شهوت رها می کند و خانه خواهرش را بالا کشیده و خودش را با کلاه گیس و گریم تزئین می کند و میخواهد رها باشد و هوسَ ش را نمی تواند کنترل کند و ... ، کلاً سرِ کارمان گذاشتی بهرام خان!! شما که نمی توانی یک رابطه عاشقانه توأم با هوس و شهوت از سمت یک زن را نشان بدهی، چرا رفتی سراغ این موضوع؟؟ مگر نمی دانی اینجا هالیوود نیست؟؟
پنج:در سالی که معلوم ست آنقدرها هم دور نیست، زن و شوهری را می بینیم که زندگی شان سنتی ست. زن عروسک می سازد و مرد سنگ می تراشیده و بیکار شده. زن خانه داری را به نحو احسنت انجام می دهد و مرد مشروبخوار و معتاد است. زن مهربان ست و بااخلاق و مرد انگل ست و گدازاده !!‌ زن فهیم ست و اهل مراعات و مرد دست درازی می کند و وقیح است !! این میزان بی تعادلی هیچ تأثیری در روند فیلم نداشت. حتی میشد نباشد.
شش:دکوپاژ صحنه ها بیننده را برای رسیدن به هدف کارگردان و فهمیدن منظورَش، یاری نمیکند. حتی طراحی صحنه و لباس و دیالوگ ها و قاب هایی که مدام کلوزآپ و لانگ می شوند. گویی فیلم عامدانه عقیم است.
بهرحال ندیدنِ فیلم بیگانه، هیچ ضرری به شما نمی رساند. همین :)
2 لایک
0 نظر
1398/02/21
ممدرضا
فیلم رو زمانی که به شبکه نمایش خانگی اومد دیدم و الان درست یادم نیست داستان در مورد چی بود
اما پایانش خوب تو ذهنم مونده
به نظر من با توجه به اینکه کفشاشم در آورده بود یه جور حس رهایی رو به بیننده القا میکرد، انگار کاراکتر پانته آ بهرام (به گفته خودتون نسرین) از همه مشکلات و دشواریها خودش رو رها کرد و یه جور آزاد شدن رو نشون داد

البته این برداشت منه و ممکنه از نظر بقیه درست نباشه!
2 لایک
1397/09/30
سپنتا ملکی
به نظرم یک فیلم معمولی بودوبازی های خوبی هم داشت وخانم بهرام خیلی خوب بازی کردند.
0 لایک
0 نظر
1397/07/03
وروجک
مزخرفه
چرا باید این فیلم با این دیالوگ های چرت و پرت و آبکی بازیگران به این خوبی داشته باشه؟
مهناز افشار چرا واقعا؟؟
0 لایک
0 نظر
1396/02/07
سارا
من از دیدن این فیلم لذت بردم. خانم بهرام خیلی خوب بازی کردن. موسیقی هم عالی بود.
0 لایک
0 نظر
1395/06/02