نگاهی به حضور حرفه خبر بر پرده نقره‌ای

پرونده‌ای جذاب از حضور کاراکترهای خبرنگار بر پرده نقره‌ای سینما

سینما بارها از خصوصیات حرفه خبر، بهره برده تا روایت‌هایی محکم و پرچالش بر پرده نقره‌ای پیش روی مخاطب نهد. دوربین سینما حول این حرفه می‌چرخد و هربار آن را از زاویه‌ای و از سویی متفاوت روایت می‌کند. بد نیست نگاهی به چند فیلم مطرح سینمای ایران بیندازیم که در آنها شخصیت یک خبرنگار در نقشی محوری یا فرعی به‌ تصویر کشیده شده است.
پرونده‌ای جذاب از حضور کاراکترهای خبرنگار بر پرده نقره‌ای سینما
17 مرداد 1397
شناسه تحلیل و گزارش : 0697858
نظرات مردم (5 نظر)
رضا مصدق
بنظر من و در ادامه حرف های یونس عزیز فیلم لانتوری به خوبی تونست شخصیت مریم رو که یک خبرنگار بخش اجتماعی بود و کار سختی هم داشت و با اینکه قربانی کاری که میکرد شد ولی نهایتا قهرمان قصه بود.
مصطفی زمانی هم در یک روز بخصوص شخصیت یک خبرنگار مقید به اصول با امکان اشتباه رو به خوبی تونسته بود بازی کنه.
2 لایک
0 نظر
1397/05/18
علی سالاری نسب
به نظرم یک روز به خصوص در حوزه ی زندگی خبرنگار و چالش ها و رانت های احتمالی خیلی جالب برخورد کرده
3 لایک
0 نظر
1397/05/17
یونس
به نظرم لانتوری میتونه یکی از بهترین آثاری باشه که خواسته بود ، نکات اخلاقی و اجتماعی رو با قهرمان فیلم میکس کنه و اونو به مخاطب معرفی کنه و پردازش بالای کارکتر در فیلم که فقط در ظاهر قهرمان نبود بلکه در پایان فیلم با بخشیدنش نشون داد که قهرمان بودن واقعی چیه و نویسنده لانتوری به نظرم زیر پوستی قهرمان ساخته بود!!!

من معتقدم فیلم نارنجی پوش هم سعی کرده بود با دید متفاوت تری از این مشغله رو نمایش بزاره و اینکه فیلم نخواسته بود از سختی کار و مشغله خبرنگار و نوشته هایی که برای جامعه گفته میشه توسط خبرنگار بگه ، بلکه خواسته بود قهرمان رو در شرایطی قرار بده که در نوشته هاش به اون اشاره کرده بود و تصمیم گرفت که خودش هم تجربش کنه!!!

فیلم خانه کاغذی هم میتونست در این لیست باشه چون اشاره مستقیمی به زندگی خبرنگاری داشت!!!
12 لایک
2 نظر
1397/05/17
احسان
با هر سه بخش موافقم👌
0 لایک
1397/05/17
آرتاس منتیل
نظرت فوق العاده بود یونسی
0 لایک
1397/05/20