نگاهی به حواشی، واکنش‌ها و شایعات درباره «نود» و فردوسی‌پور

جنجال‌های پیرامون نابغه دوست داشتنی تلویزیون تمامی ندارد!

چند وقتی می‌شود که اوضاع برای عادل فردوسی پور در صدا و سیما خوب پیش نمی رود. از وقتی مدیر جدید شبکه سه پایش را در این شبکه گذاشت، اختلافاتش با محبوب ترین مجری ورزشی ایران به حدی بالا گرفته که به نظر می‌رسد یک نفر از بین فردوسی پور و فروغی رفتنی باشند و فعلا قرعه به نام عادل افتاده است.
جنجال‌های پیرامون نابغه دوست داشتنی تلویزیون تمامی ندارد!
29 اسفند 1397
شناسه تحلیل و گزارش : 5988885
نظرات مردم (5 نظر)
علی
در اینکه عادل فردوسی پور فرد نابغه ای در حوزه فوتباله و برنامه ۹۰ موفق ترین یا لااقل یکی از موفق ترین برنامه های تلویزیونه هیچ شکی نیست. ولی تو هردولتی حق طبیعی دولته که قانون رو برای همه به شکل یکسان و فارغ از جایگاهشون اجرا کنه. هرکسی در سیستمی کار میکنه طبعا باید در چارچوب خاصی کار کنه هرچقدر هم نابغه و موفق باشه. صداوسیما حق طبیعیشه که اجازه نده یه مجری سیاست های کلی صداوسیما رو تغییر بده. دررابطه با این موضوع هم که میگن برگشت عادل خواست مردم بوده اگه قرار بشه ریز به ریز کارها از مردم نظرخواهی بشه که سنگ روی سنگ بند نمیشه. مردم یه سری سران مثل رئیس جمهور و مجلس رو با رای مستقیم انتخاب میکنن بعد تصمیمات به طور پلکانی منتقل میشه تا برای افراد پایینتر در سیستم تصمیم گیری بشه و وقتی یه مجری میخواد کارهایی بکنه و حتی یک برنامه ورزشی رو توش جهت دهی سیاسی کنه که این با قانون یا تصمیمات مدیران متفاوت باشه جدا از توانایی و نبوغش حق مدیرانه که اون رو کنار بگذارن و در اینجا مردم حق رای ندارن چون مدیران ارشد رو خودشون انتخاب کردن. به طور مشابه اگر در یک دادگاه قاضی حکم بر گناهکار بودن یک فرد داد و از دید بررسی حکمش مطابق با قانون بود حتی اگه کل جمعیت کشور رای به بیگناهیش بدن قاضی نباید از رایش کوتاه بیاد. اگه هم قانون مشکل داره مردم باید افراد با صلاحیت رو برای قانون گذاری وضع کنن.
1 لایک
4 نظر
1398/01/10
سید محمد موسوی
سلام.
من خودم یکی از منتقدین برنامه نود بودم و خیلی از آیتم هاش رو نمی پسندیدم. بنظرم یه جاهایی عادل ادای پوپولیست ها رو درمیاره. حرفای شما هم درسته. اما مشکل اینجاست که یک نابغه در عرصه برنامه سازی اونم برنامه ای درباره فوتبال اونم فوتبال ایرانی رو نباید همینطوری شوت کرد بیرون که!! اگر شما میگی قانون، خب باشه. قانون باید اجرا بشه. اما قانون میتونه به اشکال مختلف اجرا بشه. مثلاً محترمانه و بدون جاروجنجال اجرا بشه. یا با خواست مخاطب اجرا بشه. خیلیا از سّمَت و کارشون کنار گذاشته میشن. برخی استعفا میدن. برخی عزل میشن. یه عده جابجا میشن. برخی هم مثه متکی؛ وقتی در سنگال بسر میبرن؛ اخراج میشن!! کدومِش شکیلتر و بهتره؟؟
درضمن همه میگن مردم ولی نعمت مسئولین هستن. حالا این ولی نعمت یه خواسته داره دیگه، چیزی نخواسته...خواسته از این همه برنامه چرت و پرت تو صداوسیما؛‌این نود چرند و پرند رو با عادل ادامه بدن. چیزه خاصی نیست که...
1 لایک
1398/01/10
علی
سلام.
جار و جنجال که میگین رو خود فردوسی پور دنبالشه خودش حاشیه میسازه با حرفایی که میزنه تو شبکه جام جم. الآن صدا و سیما باید چیکار کنه که محترمانه بشه و بدون جار و جنجال؟
اون ولی نعمت هم که میگین حق نظر و رای دارن ولی نه تو ریزترین موارد. اگه قرار باشه ریزترین موارد رای گیری بشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه! البته همونم جای بحث داره که بگیم خواسته مردمه چون برخیش جوسازیه و سعی در زیاد نشون دادن. نمونه نقضش نظرسنجی آقای آشنا در توئیتره که بیش از ۶۰ درصد مردم راجع به ۹۰ یا گفته بودن عادل حذف شه یا گفتن اصلا این مسئله براشون اهمیتی نداره. که اگه همه هم میگفتن عادل باید بمونه بازم دلیل نمیشد تو تک تک موارد بریم سراغ رای مردم.
1 لایک
1398/01/10
سید محمد موسوی
خب منم همینو گفتم. میگم عادل تا حد زیادی ادای پوپولیست ها رو درمیاره و انگار میخواد با طرفداری از رأی مردم؛ سینه سپر کنه جلوی مسئولین. بهرحال این افراد مثه حسین هدایتی،‌به فالوورها و طرفداراشون دلخوشَن.
اما صداوسیما که هیچ خروجی منطقی و درستی در شبکه هاش نداره، باید خیلی نرمالتر و عادی تر و بدون حاشیه اِعمال قانون کنه. من خودم طرفدار پروپاقرص رسانه های تصویریَ م. اما از صداوسیمای ایران فقط سه تا شبکه رو دنبال میکنم. مستند.سلامت.ورزش. شبکه سه رو هم فقط موقع پخش فوتبال. بقیه شبکه ها رو وقتی میبینم، حالت مشمئزکننده ای بهم دست میده.چرا؟چون میبینم فقط دارن پول مملکت رو در صداوسیما هدر میدن.هیچ هنری ندارن که هیچ. تولید محتوی رو هم سالهاست بیخیال شدن. خروجی هم که قربونِش برم اصن براشون مهم نیست.
درمورد نظرسنجی، من نمیگم دولت میخواد آب بخوره بیاد از ملت بپرسه. یه عده رفتن به یکی رأی دادن و اون یکی داره برای همه مملکت تصمیم میگیره و ما بهش میگیم دموکراسی!! باشه قبول. اما انتخاب رئیس صداوسیما به عهده دولت نیست که شما هی میگی مردم نباید دخالت کنن. پس در این مورد مردم میتونن دخالت کنن. باید هم دخالت کنن. چون داره از جیب شون برنامه ساخته میشه. پس حق دارن در انتخاب مجری دخالت کنن. همه جای دنیا هم همینه. اگر حق دخالت نداشته باشن که نظرسنجی نرم افزاری و نظرسنجی پیامکی معنایی نداره!!‌مردم پای برنامه های چرت صداوسیما بشینن و ماهواره نبینن ولی رأی شون هم کشک باشه؟؟ نمیشه که برادر من...
1 لایک
1398/01/11
علی
بله حق با شماست. تو این مورد که دولت انتخاب نمیکنخ مردم حق رای دارن که چه برنامه ای ببینن و چه برنامه ای نبینن ولی از اون طرف هم فردوسی پور علنا ساز مخالف میزنه با چارچوب ها و اگه به همین راحتی با رای مردم صرف نظر شه جریان مجری سالاری به وجود میاد و دیگه هر فرد دیگه ای میتونه هیچ حد و مرزی برای خودش نداشته باشه و با استفاده از جریان رسانه ای و تحریک مردم جای پاشو همچنان سفت نگه داره.
0 لایک
1398/01/11