حواشی فیلم تلویزیونی «ماهورا» (16 حاشیه)

«مهران ملکوتی»، با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «مغز‌های کوچک زنگ زده»، «سوء تفاهم» و همچنین «حسین بشاش»، با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «ماهورا» و «اتاق تاریک»، پرکارترین صدابرداران در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند.
«کارن همایونفر» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «به وقت شام»، «عرق سرد»، «ستار اورکی» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «ماهورا» و «فیلشاه»، «حسین علیزاده» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «کار کثیف» و «سرو زیر آب» و «بهزاد عبدی» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «دارکوب» و «هایلایت»، پرکارترین آهنگسازان در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند.
پروسه فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ماهورا»، حدود 2 ماه طول کشیده است.
«حلقه در خاک»، نام اول فیلم سینمایی «ماهورا» بود که به دلیل شباهت نامش به فیلمی با این اسم، برای دریافت پروانه ساخت, به ماهورا تغییر کرد.
فیلم سینمایی «ماهورا»، آخرین اثر «حمید آخوندی»، تهیه کننده این فیلم بود.
وی 5 خرداد ماه سال 1396 پس از یک دوره بیماری، به دلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.
در ابتدا قرار بود که «محسن تنابنده»، به عنوان نقش اصلی فیلم سینمایی «ماهورا»، نقش آفرینی کند، اما به دلیل صحنه‌های پر تحرک و آسیب‌دیدگی وی از ناحیه «زانو»، این نقش به «ساعد سهیلی»، سپرده شد.
فیلم سینمایی «ماهورا»، دومین ساخته اثر بلند سینمایی «حمید زرگرنژاد»، به عنوان کارگردان است.
فیلم سینمایی «ماهورا»، در ابتدا قرار بر اکران در «سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر»، بود که با تصمیم عوامل سازنده ماهورا، این فیلم برای «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر»، منتظر ماند.
فیلم سینمایی «ماهورا»، در روستای بازسازی شده «احمد آباد سیار»، در روستای «عطیش»، از توابع شهرستان «کارون» ساخته شد.
مراحل فیلم‌برداری و تدوین فیلم سینمایی «ماهورا»، به صورت همزمان انجام شده است.
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ماهورا»، 22 اسفند ماه سال 1396 در «جنوب کشور» به پایان رسید.
«حمید زرگرنژاد»، کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا»، آذر ماه سال 1396، در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی در رابطه با «ستار اورکی»، آهنگ‌ساز این فیلم، اذعان داشت:
«ستار اورکی در لوکیشن‌های فیلم حضور داشت و بسیاری از کارهای موسیقی را با دیدن صحنه‌ها ‌نوشت و کار ساخت موسیقی این فیلم را به عهده دارد.»
فیلم‌نامه فیلم سینمایی «ماهورا»، طی 4 سال تحقیق و بر اساس یک داستان تاریخی واقعی ساخته شده است.
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ماهورا»، در لوکیشن‌های بکر و واقعی، «تالاب‌ها» و «روستاهای جنوب»، انجام شده است.
فیلم سینمایی «ماهورا»، 21 آذر ماه سال 1395 طی مراسمی در حضور «مسئولان فرهنگی و ارشاد» و فرمانده «سپاه ولی‌عصر» شهر «هویزه» و نیز «امیر حسین لطیفی»، کارگردان سینما و تلویزیون کلید خورد.
«علیرضا جلالی»، تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهورا»، شهریور ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی در رابطه با فعالیت جدید خود و مرحوم «حمید آخوندی»، بیان داشت:
«این روزها فعالیت چندانی ندارم زیرا چندی پیش همکار و دوست خوبم حمید آخوندی فوت شد و با توجه به اینکه من ۳۰ سال با او شراکت و ۴۰ سال با او رفاقت داشتم هنوز نتوانستم این موضوع را هضم کنم.»