حواشی فیلم سینمایی «پارادایس» (9 حاشیه)

«جواد عزتی» درباره چگونگی حضور خود در «پارادایس» توضیح داد:
«اولین بار که به من زنگ زدند و پیشنهاد بازی در این فیلم را دادند، سر یک کار دیگر بودم و فرصت فیلمنامه خواندن نداشتم. به خاطر دارم قبل از اینکه فیلمنامه را بخوانم به علی عطشانی گفتم که من نمیرسم این نقش را بازی کنم. بعد از یک ماه علی عطشانی شخصا زنگ زد و گفت تصمیم تو چیست و من گفتم که کار قبلی‌ام کنسل شده و در حال حاضر سرم خلوت‌تر است اما ترجیح می‌دهم کمی متنوع‌تر بازی کنم چرا که دوست ندارم پشت سر هم یک نقش را بازی کنم. علی عطشانی هم به من گفت این فیلمنامه را بخوان و مطمئن باش آن چه که فکر می‌کنی نیست و قرار نیست که نقش یک طلبه تکراری را بازی کنی. من هم نگاه تکراری به یک موقعیت اجتماعی نداشتم به همین دلیل فیلمنامه را خواندم و بازی در این فیلم را قبول کردم.»
«علی عطشانی»، کارگردان فیلم سینمایی «پارادایس» در پاسخ به این سوال که حواشی حضور «گلشیفته فراهانی» در این فیلم چگونه در رسانه‌ها منتشر شد، توضیح داد:
«من در برلین بودم که اخبار حضور گلشیفته فراهانی را در این فیلم که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود، خواندم، نمی‌دانم خبر حضور گلشیفته فراهانی در «پارادایس» از کجا منتشر شد و چه کسانی چنین اخباری را منتشر کردند، اما همیشه برای فیلم من حواشی به وجود می‌آید.»
فیلم «پارادایس» اولین تجربه‌ی فیلم‌سازی «علی عطشانی» در خارج از ایران است.
۸۰ درصد از فیلم «پارادایس» در «برلین» و یکی دیگر از شهرهای اروپایی رخ می‌دهد و تنها ۲۰ درصد از فیلم در «تهران» جلوی دوربین می‌رود.
در «پارادایس» می‌توانیم شاهد پاردوکس ایران و کشورهای اروپایی و اتفاقاتی که برای شخصیت‌های داستان رخ می‌دهد، باشیم.
در پی حواشی راجع به پوستر فیلم سینمایی «پارادایس»، مهرماه 1395 سازمان سینمایی رسماً بیانیه داد و در این بیانیه تأکید کرد:
«در پی انتشار پوستر و بخش‌هایی از فیلم پارادایس، ساخته علی عطشانی در فضای مجازی و ایجاد حساسیت کاذب نسبت به سینمای ایران، اداره کل سینمای حرفه‌ای اعلام می‌کند که فیلم پارادایس تاکنون موفق به اخذ پروانه نمایش نشده و طبعاً هیچ یک از اقلام تبلیغی آن مجوزی دریافت نکرده است و تهیه کننده و صاحبان فیلم مسئول حفظ محتوا و اقلام تبلیغی فیلم هستند و نسبت به همه شئون فیلم مسئول تلقی می‌شوند.»
پوستر فیلم «پارادایس» بدون کسب مجوز از سازمان سینمایی منتشر شد و اساساً تصویر ثبت شده در پوستر محصول فوتوشاپ است و چنین پلانی در فیلم وجود ندارد. در تصویر اصلی، ظاهراً فقط مهران رجبی و جواد عزتی در حال گرفتن عکس سلفی هستند اما در پوستر، بازیگر دختر فیلم نیز به این عکس سلفی افزوده شده است.
در پوستر فیلم «پارادایس»، مهران رجبی (با لباس روحانیت) در حال سلفی گرفتن با یک دختر جوان اروپایی است که وقتی این تصویر کنار مضمون مطرح درباره فیلم قرار می‌گیرد، حساسیت ایجاد می‌کند.
امکان نمایش فیلم سینمایی «پارادایس» به واسطه مضمونش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فراهم نشد.