حواشی «سیدحسام نواب‌صفوی» (56 حاشیه)

«حسام نواب صفوی»، موسسه حقوقی «نواب صفوی» را تاسیس کرده تا در این موسسه به طور خاص در خدمت هنرمندان باشد تا در صورت بروز مشکل به آنها مشاوره و کمک ارائه کند.
«حسام نواب صفوی»، برای اولین بار در کنسرت «فرزاد فرزین» در برج میلاد در جضور مخاطبان بی شمار برای نواختن پیانو روی صحنه رفت اما جدای از سورپرایز حاضران از نوازندگی، لباس خاص و یکدست سفید او برق عجیبی در چشم همه انداخت؛ کت و شلواری خوش استایل با طرحی ویژه که با نورهای صحنه مطابقت خوبی داشت و تصویر بسیار خوبی از او ارائه داد.
«حسام نواب صفوی»، از آن دسته کسانی است که از بی توجهی به خودش و درهم برهمی، واقعا متنفر است. با تحلیل یقه پیراهن ها و کت های حسام نواب صفوی به خوبی پی می برید که او مردی خوش مشرب و باسلیقه است و در ظاهرش چنان وسواس دارد که مو را از ماست بیرون می کشد. از طرح هایی که برای لباس هایش انتخاب می کند کاملا پیداست که تصمیم های او قاطع و غیرقابل تغییر است. برای او که در تمام عمر به دنبال خاص بودن بوده و حداکثر دقت و وسواس ممکن را در رسیدن به این اعتقاد خرج داده، داشتن و پوشیدن لباس هایی که از طرز فکرش دور باشد ارزشی ندارد حتی اگر آن لباس در تمام دنیا منحصربه فرد باشد و میلیون ها نفر آرزوی داشتنش را داشته باشند.
در دی ماه ١٣٩٣ «حسام نواب صفوی» با انتشار پُستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد که شبکه‌ی فارسی وان در پی شکایتی که او طرح کرده، بسته شده است. نواب صفوی در بخشی از نوشته‌ی خود گفت: «وقتی شبکهٔ فارسی وان اقدام به پخش سریال‌های غیر اخلاقی کرد متأسفانه طلاق‌هایی موسوم به طلاق‌های فارسی وان شکل گرفت و بنیان خانواده خیلی از خانواده های ایران مورد هدف قرار گرفته شد و از هم پاشیده شد بعد از آن در نهایت رذالت، هویت ایرانی مورد تمسخر قرار گرفت.» وی هم چنین با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات مردم، ادعا کرد که با طرح شکایت توسط او و با رسیدگی قوه قضاییه کشور موجب متلاشی و بسته شدن این شبکه شده است
«حسام نواب صفوی»، پس از حملات تروریستی در پایتخت بلژیک ادعا کرد داعش از پلیس اروپا ترسی ندارد و از نیروهای دفاعی ایران درخواست کرد رسم مسلمانی را به جا آورده و امنیت اروپا را به عهده بگیرد.
«حسام نواب صفوی»، در صفحه اینستاگرام خود خطاب به رئیس جمهور روسیه نوشت:
«سلام آقای «پوتین»، مردم گردشگر ما نیز می‌توانند به کریمه بیایند؟ دستوری اعمال فرمایید مردم ما بدون ویزا به مردم شما در کریمه بپیوندند لااقل می‌دانیم دلار و ارز مملکت دست رفقای خودمان می‌آید.» قسمتی دیگر از نامه نیز خطاب به مردم ایران است. او از مردم خواسته تا به روسیه سفر کنند.
چندی بعد وی ادعا کرد که خواه پوتین نامه او را خوانده، یا نخوانده باشد او جواب نامه‌اش را گرفته است. او با گذاشتن عکسی از «ولادیمیر پوتین» و جملاتی به نقل از او خطاب به مردم روسیه گفته:
«شما آزاد هستید به هر کجا که خواستید سفر کنید، این حق شماست. اگر دنبال خوشی‌های زودگذر و بی‌فایده هستید به ترکیه سفر کنید و پولتان را در شکم قاتلین فرزندان‌تان بریزید، اما اگر به دنبال فرهنگی چند هزارساله و آرامش روح خویش هستید، قطعاً باید به ایران سفر کنید. این توصیه من به شماست.» اظهارات منتسب به پوتین که حسام نواب صفوی به آن استناد کرده است، در هیچ خبرگزاری رسمی تأیید نشده است.
«سینا ولی‌الله»، مجری شو تلویزیونیِ «چندشنبه با سینا»، که جمعه شب‌ها از شبکه فارسی وان پخش می‌شود، در یکی از قسمت‌های این برنامه، که در شهریور ۱۳۹۴ پخش شد، با استناد به چند سند تصویری، اظهار داشت که «حسام نواب صفوی» هیچ‌گونه قراردادی با هیچ کمپانی هالیوودی درمورد بازی در نقش «الویس پرسلی» نداشته است. همچنین، سینا ولی‌الله، با پخش مصاحبه تلفنی خود (به زبان انگلیسی) با «باز لورمن»، کارگردان مطرح هالیوودی کارگردان فیلم «گتسبی بزرگ»، از لورمن پرسید:
«آیا شما قصد دارید برای انتخاب بازیگر، از یکی از بازیگران خاورمیانه استفاده کنید یا خیر؟» لورمن پاسخ داد:
«خیر، چنین موضوعی به هیچ وجه مطرح نیست.»
حسام نواب صفوی در صفحه اینستاگرام خود نوشته‌است که به‌دلیل اتهام و تمسخر و نیز آنچه او توهین به مردم ایران تلقی کرده، از سینا ولی‌الله شکایت نموده است.
«حسام نواب صفوی»، در سال ۱۳۹۳ ادعا کرد کمپانی «برادران وارنر» یکی از بزرگترین شرکت‌های فیلمسازی هالیوودی، پیشنهاد بازی در فیلم زندگی‌نامه «الویس پرسلی»، ستاره موسیقی جهان را به وی داده است و علت این پیشنهاد، به دلیل شباهت زیاد چهره آن دو به هم است. چند روز بعد او در صفحه اینستاگرام خود، اعلام کرد که همکاری‌اش با این شرکت برای ساخت فیلم زندگی‌نامه الویس پرسلی نهایی شده‌است. اما پس از این ادعا، در هیچ‌کدام از سایت‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی اطلاعاتی از این همکاری منتشر نشد.
«حسام نواب صفوی»، در فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته «احمدرضا درویش» نقش حضرت ابوالفضل را بر عهده داشته است. اما چندی بعد معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از حذف تصاویر «حضرت ابوالفضل» از این فیلم خبر داد.
«حسام نواب صفوی»، دوره‌های بازیگری خود را در کلاس‌های «حمید سمندریان» گذراند و اولین بار در سریال «بازگشت به خانه» به کارگردانی «مسعود نوابی» جلوی دوربین رفت اما با سریال «کیف انگلیسی بود» که در بین مردم شناخته شد.
«حسام نواب صفوی»، می‌گوید که از کودکی به پیانو علاقه داشته اما به دلیل تردید رشته حقوق را برمی‌گزیند.
«حسام نواب صفوی»، در مدرسه «سلمان فارسی» و دبیرستان «منتظری» قلهک درس خواند و کارشناسی بازیگری خود را از دانشگاه «هنر و معماری» دریافت کرد. همچنین در دانشکده حقوق نیز مشغول به تحصیل شد.
«حسام نواب صفوی»، سه برادر به نام‌های «هومن»، «حسین» و «حسن» دارد که دو تن از آن ها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می‌کنند و به خاطر خانواده اش زیاد به آمریکا سفر می‌کند. اما خود می‌گوید که عاشق ایران است و در ایران زندگی می‌کند. سفرهای زیادی به اروپا دارد؛ و به ویژه دادگاه‌های اروپا را رصد می‌کند. او می‌گوید که آرزو دارد به مهارتی در امر وکالت برسد که روزی بتواند از حقوق ملت ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه دفاع کند.
«حسام نواب صفوی»، پدرش قاضی دادگستری بود و پس از بازنشستگی، به وکالت و ترجمه مشغول شد. پدرش در سال ۱۳۸۸ دار فانی را وداع گفت.
«حسام نواب صفوی»، در محله میرداماد تهران متولد شده است.
«حسام نواب صفوی»، با انتشار پستی در اینستاگرام خود ادعا کرد که شبکه فارسی وان را او تعطیل کرده است. نواب صفوی در اینستاگرام خود نوشته است:
«وقتی شبکه فارسی ١ اقدام به سریالهای غیر اخلاقی کرد متاسافانه طلاق هایی موسوم به طلاق های فارسی ١ شکل گرفت و بنیان خانواده خیلی از خانواده های ایران مورد هدف قرار گرفته شد و از هم پاشیده شد بعد از آن در نهایت رذالت، هویت ایرانی مورد تمسخر قرار گرفت. سکوت به منزله خیانت بود طوماری بسیاری از مردم ایران، نشان از جریحه دار شدن احساسات و غیرت ایرانی بود. با طرح شکایت توسط اینجانب و رسیدگی پر قدرت قوه قضاییه شبکه منحط و غیر اخلاقی فارسی ١ بسته شد.»
«حساب نواب صفوی»، یکی از بازیگران سفر کرده به برزیل در پروژه یاردوازدهم، در مصاحبه‌ای که با خبرنگار داشته است گفت:
«در صورت ادامه انتشار چنین اخبار کذبی که می تواند تشویش کننده اذهان عمواست، از طریق قانونی عمل کرده و از رسانه های منتشر کننده این اخبار شکایت می کنیم. متاسفانه این روزها از طریق انتشار اخبار کذب، مشکلاتی برای هنرمندان پیش آمده که باید هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود. نباید فراموش کنند که هنرمندان و به خصوص بازیگران جزئی از مردم هستند و نباید این گونه با آنها برخورد کرد. لازم است برخی از دوستانی که دست به انتشار این اخبار می زنند بدانند که تنها بخشی از هزینه سفر توسط آژانس تامین شده و باقی هزینه ها به صورت شخصی از سوی هنرمندان پرداخت شده است.» نواب صفوی در پایان گفت:
«تعدادی از بازیگران برای مشکلاتی که در سفر برزیل برای آنها پیش آمده به دفتر من رجوع کرده و درخواست پیگیری قانونی این مسئله را داشتند. البته من از آنها خواستم که مدتی صبر کنند و در صورت ادامه این جریان از طریق قانونی اقدام می کنیم.»
وی درباره‌ی موضوع بحرین در صفحه‌ی اینستاگرامش نوشت: «اینجا بحرین یکی از استان‌های کشور ایران است و این صحنه کشتار مردم ایران است اگر در بیست و دوم مرداد هزار و سیصد و پنجاه دولت استعمارگر انگلستان بدون اجازه‌ی مردم در پشت پرده این استان ایران را جدا کرده، ربطی به مردم ایران و بحرین ندارد؛ چند روز پیش در پستی در یک نظرسنجی کوچک همه‌ی هموطنان معتقد بودند بحرین باید به خاک ایران برگردد. این وضعیت درست یاد آور زمانی شد که مردم بندر گمبرون و جزیره‌ی قشم و اهالی جنوب از ظلم پرتغالی‌ها و عوامل انگلستان به ستوه آمده بودند که به دستور شاه عباس اول لشگر ایران تمامی این اراضی را پس گرفت و بندر گمبرون به بندرعباس تغییر نام یافت و جزایر جنوب از جمله جزیره‌ی قشم به خاک ایران بازگشت.
و در مورد بحرین از ابتدا به خاک ایران تعلق داشته در این خصوص بحرین هیچگاه تحت سلطه هیچ دولتی منطقه‌ای به غیر از ایران نبود، بجز یک دوره‌ی کوتاه که استعمار پرتغال مدعی بحرین بود. مردم آنجا و حکام محلی همواره خود را تابع فارس می‌نامیدند و نظر دکتر محمد مصدق درباره بحرین اینچنین بود. سال ۱۳۰۲ خورشیدی انگلیس در بحرین نمایندگی دایم (فرمانده سرزمینی) راه انداخت. همان سال سر پرسی لورن سفیر بریتانیا در ایران تلاش می‌کرد تا دکتر محمد مصدق وزیر خارجه‌ی وقت را متقاعد کند که ایران از ادعای خود درباره‌ی بحرین دست بردارد.
مصدق در پاسخ گفته‌بود: با توجه به احساسات ملی موجود در باب این بخش باستانی از قلمرو ایران (جزایر بحرین که همیشه جزو استان فارس، شیعه مذهب و ایرانی‌اصل بوده‌است) هیچ دولت ایرانی‌ای نمی‌تواند بدون یک دلیل مشخص دست از ادعای حاکمیت بر بحرین شسته یا در مورد آن کوتاه بیاید.
کجاست غیرت ایرانی؟ چطور می‌توانیم آسوده بخوابیم وقتی هموطنان ایرانی ما همزمان دارند قتل عام می‌شود؟ وظیفه همه ما ایرانیان است که در این زمان ایرانیان بحرین را از این قتل عام نجات دهیم وگرنه لکه ننگی برپیشانی همه‌ی ما در تاریخ ایران زمین خواهد نشست.»
او در صفحه‌ی اینستاگرامش عنوان کرد: « سعودی‌ها با تمام تسلیحات و پول‌هایشان حتی نتوانستند مردم بی‌دفاع یمن را شکست دهند. بهتر است سعودی‌ها به جای کمک به گروه‌های تروریستی برای حفظ صلح جهانی تلاش کنند و امیدوارم رویه‌ی خود را تغییر دهند؛ چون ممکن است نیروهای ایران در هنگام صرف صبحانه تصمیم بگیرند ناهار را در ریاض صرف کنند.»
وی با انتشار عکسی قدیمی, اعلام کرد که مدتی بصورت حرفه‌ای کار خوانندگی انجام داده‌است. وی در توصیف این عکس نوشت: «این عکس متعلق به سال‌ها پیش است در کنارسرکار خانم پری زنگنه تمرین آواز می‌کردم. ایشون در یک حادثه رانندگی در جوانی نابینا شدند ولی اراده او واقعا قابل تحسین بود. اون موقع هنوز یک خواننده هم نبود و کنسرتی برگزار نمی‌شد، دو سال تمام هفته‌ای سه روز تمرین می‌کردم. تا امروز هیچ وقت نگفته‌بودم قبل از همه, این دوره آواز را کامل به طور کاملا حرفه‌ای گذرانده‌بودم. هیچ وقت هم به عنوان یک خواننده جایی دیده نشدم حتی به توصیه عمویم مرحوم نواب صفا به گروه کر ارکستر سمفونیک تهران رفتم؛ ولی بعد از قبولی در رشته‌ی سینما تصمیم گرفتم در وادی موسیقی فقط نوازنده باشم.»
او درباره‌ی انفجارهای بروکسل نوشت: «نیروهای ایرانی رسم مسلمانی رابه جا آورند و مردم اروپا را نجات دهند. من همین الان رسیدم به خانه به ایران؛ قرار بود تمام شهرهای اروپا را ببینم؛ اما اگر بخواهم به عنوان یک شاهد عینی برای شما تعریف کنم مردم در اروپا در خانه حبس شده‌اند؛ دو روز در فرودگاه بودم؛ تمامی پروازها دقیقه به دقیقه پر می‌شد؛ همه می‌خواستند فقط فرار کنند؛ در خیابان وقتی راه می‌رفتم، هر لحظه هر کسی از کنارم رد می‌شد، احساس می‌کردم همان لحظه انتحاری خود را منفجر می‌کند.
من از قلب شهرهای اروپا می‌آیم؛ مردم بسیار وحشتزده‌اند؛ همه جا پلیس مستقر است اما به نظر من گروه تروریستی داعش هیچ ترسی از پلیس اروپا ندارد. امروز وقتی به ایران رسیدم لذت امنیت را حس کردم هر چند که فکر می‌کردم محال است به ایران برسم. اگر وضع به همین منوال پیش برود چیزی از اروپا باقی نمی‌ماند از نیروهای امنیتی و دفاعی ایران تقاضا می‌کنم امنیت اروپا را به عهده بگیرند و این انسان‌ها را از وحشت و تکه تکه شدن و مرگ نجات دهد و رسم اسلام واقعی را به جا بیاورند .چون این گروه تروریستی فقط از نیروهای ایران وحشت دارند. خوشحالم که امروز را در امن‌ترین کشور دنیا سپری می‌کنم و در بین شما هستم.»
او با انتشار عکسی در اینستاگرامش خطاب به متهم نفتی بابک زنجانی نوشت:
«این پایان‌نامه‌ی پدر من در سال ١٣٢٧.١٣٢٨ است که بعد تحصیلات خود را تا دکترای حقوق ادامه داد. چندی پیش به عنوان وکیل تسخیری جوانی که توان مالی برای گرفتن وکیل نداشت، انتخاب شدم امروز به دادگاه انقلاب رفته‌بودم که پرونده را بخوانم، از خداوند می‌خواهم مرا یاری کند تا جوانی که از سر جهل به قانون در زندان است را از مرگ نجات دهم بدون آنکه حتی ریالی دریافت کنم ….
در شعبه‌ی دیگری آقای بابک زنجانی داشت لیست اموال و بانک‌های خود را به رخ مردم می‌کشید. نفت ملی نشد که تو بتوانی پول آن را مایه‌ی فخر خود کنی!! چند نفر را می‌توانستی از مرگ نجات بدهی؟؟ چند خانواده را می‌توانستی از فقر نجات بدهی؟؟؟ عرق شرم چند پدر را می‌توانستی بخاطر تنگدستی جلوی کودکانش پاک کنی؟؟ ایمان دارم که بزودی عدالت را به چشم خواهی دید .
آری همان که می‌دانم جوانی از پنجره سلولش به آسمان نگاه می‌کند و بعد از خدا تنها امیدش منم برای من بالاترین ثروت است؛ وقتی بیرون دادگاه خبرنگاران از من پرسیدند وکیل آقای زنجانی هستید؟؟؟ با خنده‌ای گفتم :نواب صفوی هیچگاه وکیل متهم نفتی نخواهد شد.»
وی علاوه بر بازیگری در زمینه‌ی موسیقی هم فعالیت دارد. او دارای مدرک دیپلم افتخاری نوازندگی پیانو را است. وی همچنین در زمینه‌ی حقوق نیز فعال بوده و مدرک وکالت دارد. اداره‌ی موسسه‌ی حقوقی "نواب‌صفوی" بر عهدی وی است.
شباهت ظاهریش به الویس پریسلی، خواننده‌ی مشهور هالیوود، یکی از دلایل علاقه‌ی وی به این خواننده است. او علاقه‌ی وافری به این هنرمند دارد تا جائیکه تصاویر زیادی از خود و مجسمه‌ی الویس پریسلی منتشر کرده‌است و حتی به مزار این هنرمند رفته و عکس یادگاری گرفته‌است. او در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت: «همکاری حسام نواب صفوی با باز لورمن کارگردان فیلم زندگی الویس پریسلی، محصول کمپانی برادران وارنر وارد مرحله‌ی نهایی شد.»
کتاب زیاد می‌خواند، به ویژه کتاب‌های حقوقی؛ در دوران مدرسه اهل تقلب نبوده، در دوران تحصیل در دانشگاه هم چنین رویه‌ای نداشته، در واقع از تقلب کردن خجالت می‌کشد و حتی ساعت 3 صبح از پشت چراغ قرمز رد نمی‌شود.
اصلا با برنامه‌ریزی میانه‌ای ندارد و همیشه دقیقه «نودی» است!
رنگ سفید و مشکی را خیلی دوست دارد و لباس پوشیدنش به همین شکل است، یا سفید می‌پوشد یا مشکی.
تفریحش ورزش است و اگر در خانه باشد، پلی‌استیشن خیلی بازی می‌کند. نواختن پیانو و دیدن فیلم از دیگر تفریحاتش است. عاشق مسافرت است و به شنا خیلی علاقه دارد.
بچه پولدار نیست، اما پدرش همیشه زندگی راحتی برای آن‌ها مهیا کرده و به این خاطر از او سپاسگزار است.
اعتقادش درباره‌ی مسعود ده‌نمکی این است که خداوند او را خیلی دوست ‌دارد.
معتقد است خسرو شکیبایی در سینمای ایران نامی فراموش‌نشدنی است.
در مورد خودش معتقد است آدمی است که آزارش به کسی نمی‌رسد، تا زمانی که به او آزار نرسانند. آدم منطقی هست؛ بد کسی را نمی‌خواهد، سعی می‌کند مهربانی کند، دل صافی هم دارد و با حسادت و این جور حرف‌ها بیگانه‌ است.
در تیم والیبال هنرمندان سرمربی بوده؛ تنها نیت خیرخواهانه داشته و پولی هم دریافت نکرده است و هیچ‌گاه وارد دعواهای این تیم نشده.
یکی از دلایلی که به خارج از کشور نرفته، تنهایی پدر و مادرش بوده‌است و اینکه مدتی که خارج از ایران است، احساس تنهایی می‌کند. اما برادرانش از سنین جوانی به آنجا رفته و به آنجا عادت کرده‌اند.
چند پیشنهاد داشته که مشاور حقوقی نشریات باشد، اما نپذیرفته اما خودش به مجله «خانواده‌ی ‌سبز» این پیشنهاد را داده‌است!
تصمیم داشتند گروه موسیقی هنرمندان را تشکیل بدهند، اما این فرصت فراهم نشد.
برایش پول در زندگی اهمیت ندارد، آرامش و آسایش مهم‌تر است. اهل مد و لباس به آن شکل نیست، اما دوست دارد چیزی که به او می‌آید، را بپوشد.
زیاد اهل فوتبال نیست.
سینما را خیلی دوست داشته؛ اما پس از اینکه حقوق خوانده، حالا حقوق را از سینما بیشتر دوست دارد، چرا که این رشته در ژن او وجود دارد! وقتی که یک کتاب حقوقی می‌خواند، دیگر به بار دوم نمی‌رسد، چون آن را حفظ می‌کند.
معتقد است سوپراستار یعنی یک چهره‌ی بین‌المللی یا حداقل منطقه‌ای؛ مثل «آمیتا باچان» یا «شاهرخ‌خان» بازیگران هندی؛ نظر او این است که در ایران سوپراستار نداریم.
در مورد شریفی‌نیا معتقد است وی دیدی دارد که هیچ گاه در انتخاب بازیگر اشتباه نمی‌کند. او رفاقت را در کار هیچ وقت دخالت نمی‌دهد، چون آبروی کاری‌اش وسط است.
زمانی که فیلم «اخراجی‌ها 2» کلید خورد و صحنه‌های هواپیما در حال ضبط بود، هنوز بازیگر نقش رسول را انتخاب نشده‌بود. خودش فکر نمی‌کرده که بتواند از پس این نقش برآید. برای بازی در این نقش اصلا به قرارداد فکر نکرده و دوست داشته به نحو احسن در این نقش بهترین بازی‌اش را ایفا کند.
در فیلم «اخراجی‌ها 2»، آن قسمتی که رسول را داخل گونی انداخته‌ و شلاق می‌زدند، می‌گفته اگر بیرون بیایم، از شما شکایت می‌کنم!
معتقد است سینمای ایران چیزی نیست که حالا بخواهد مافیا هم داشته‌باشد! یک جامعه‌ی کوچک است، شاید بازیگران و کارگردانانی پیدا شدند که بخواهند نقش تعیین‌کننده داشته باشند، اما این مسئله به ندرت اتفاق می‌افتد. او می‌گوید: «به هرحال همیشه مواردی بین تهیه‌کننده و کارگردان و بازیگر اتفاق می‌افتد، اما اینکه بخواهیم بگوییم «مافیا» در سینما داریم، چنین چیزی نیست! اصلا در سینمای ما چیزی به آن شکل نیست که می‌گویند مافیا و باندبازی… ولی اگر کسی روزی بخواهد برای من به شخصه مشکلی پیش بیاورد، فردا صبحش به دادگاه می‌روم، چون سیستم آبا و اجدادی ما اینگونه است… به هر حال اگر من باند مافیایی می‌دیدم، خودم علیه آن اقدام می‌کردم!!»
دوست داشته بازیگر گیشه باشد. گیشه نه به این خاطر که پولساز باشد، برای اینکه مردم او را ببینند… وی معتقد است فیلمی که بفروشد، یعنی اینکه مردم تو را می‌بینند.
با مشاور و مدیر برنامه مشکلی ندارد، به این شرط که این مشاوران از نام آن بازیگر استفاده ابزاری و تجاری نکنند! معتقد است سینمای ایران، یک سینمای رفاقتی است و مدیر برنامه ژست تبلیغاتی است که آن را قبول ندارد. او می‌گوید: «وقتی که یک تهیه‌کننده و یا کارگردانی که با من دوست است، برای بازی در یک فیلم با من تماس می‌گیرد، من به او بگویم برو با مدیر برنامه‌هایم صحبت کن، این دور از شأن است.»
معتقد است نشریات باید زمانی به یک بازیگر بپردازند که کاری را داشته باشد؛ سینما و فوتبال حاشیه‌های کاذبی دارد، اما برخورد او طوری است که به دنبال حاشیه‌های کاذب نیست، بلکه به دنبال این است که یک کارنامه درست را ثبت کند.
اگر انتقاد درست باشد، می‌پذیرد، اما اگر بی‌رحمانه باشد، دفاع کردن را بلد است! دوست دارد نقدهای خیلی منفی را محترمانه و خصوصی بشنود؛ چون خیلی‌ها دوست دارند، از نقد سوءاستفاده کنند و به تخریب بپردازند.
زمانی که دانشجوی تئاتر بوده دیدن بهرام بیضایی نه تنها برای او، بلکه برای همه دانشجویان یک رویا بوده‌است؛ با توجه به اینکه بیضایی کمتر با طیف جوان کار می‌کند، از بازی در «وقتی همه خوابیم» بسیار خوشحال است.
معتقد است که با پول می‌شود نقش بازی کرد! با پول می‌شود پوستر چاپ کرد و حتی به سر در سینماها رفت، اما با پول نمی‌شود مردم را به سینماها کشاند، بودند کسانی در صنعت سینما که با پول وارد این حرفه شدند، اما هیچ اتفاقی پس از مدتی برای آنان نیفتاد.
نه با پول وارد سینما شده و نه به خاطر چهره‌اش؛ او درس این کار را خوانده.
هنگامی که مسعود نوابی سریال «بازگشت به خانه» را کلید زده و به دنبال تست از بازیگران بود، که او هم خودش را معرفی کرده و اینگونه شد که اولین بار مقابل دوربین قرار گرفت؛ البته مردم او را با سریال «کیف انگلیسی» می‌شناسند
می‌گوید اگر در زمان فیلم‌برداری «اخراجی‌ها 2» گروه متوجه می‌شدند که نمی‌تواند از پس نقش رسول برآید، مشکلی نبود و از گروه جدا می‌شد.
برخلاف شایعات انتخابش برای نقش رسول در «اخراجی‌ها 2» ربطی به ارتباط صمیمانه‌اش با شریفی‌نیا نداشته‌است.
عمویش اسماعیل نواب‌صفا، ترانه‌سرای معاصر که مشوق اصلی او در هنر بوده‌است. وی تنها کسی بوده که در خانواده‌ی نواب گرایش به هنر داشته و چندسال پیش هم درگذشته‌است.
سه برادر دارد که یکی در زمینه‌ی کامپیوتر فعالیت می‌کند و دیگری دکترای جامعه‌شناسی دارد و ساکن آمریکا هستند. برادر دیگرش که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند و کار آزاد دارد. مادرش که لیسانس ادبیات دارد، مدتی در سال‌های گذشته در وزارت نیرو فعالیت می‌کرده و بعد از تولد او، خانه‌داری را انتخاب کرده‌است. پدرش قاضی دادگستری بوده و بعد از بازنشستگی وکیل پایه‌ی یک دادگستری و همچنین مترجم است.