به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی عرق سرد بهکارگردانی سهیل بیرقی در 4 سال پیش یعنی سال 1396 در گونه درام تولید شده است. عرق سرد توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 6.5 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم عرق سرد را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. مهدی داوری تهیهکننده عرق سرد این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. عرق سرد در تاریخ 1397/07/04 پخش خود را توسط پخشکننده فیلمیران در سینما آغاز کرد. در آن روزها عرق سرد توانست آمار فروش 2،016،843،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم عرق سرد چه کسانی هستند؟ در عرق سرد بازیگرانی چون باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، هدی زینالعابدین و لیلی رشیدی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم عرق سرد حدود 5 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان عرق سرد را یک اثر کمبازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی کم عنوان کرد.
متوسط سن بازیگران عرق سرد براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 39 سال است که نشان میدهد بازیگران عرق سرد عمدتا از جوانان هستند.
از محتوا و داستان فیلم عرق سرد چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه عرق سرد توسط سهیل بیرقی نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان عرق سرد منتشر شده است، میخوانیم: «این فیلم براساس واقعیت ساخته شده و قصه زندگی «افروز اردستانی»، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است که حقاش را تضییع میکنند و مانع از حضور او در فینال بازیهای آسیایی میشوند.»
فیلم عرق سرد از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم عرق سرد عبارت است از: فیلم من، فیلم جاده قدیم، فیلم پایان خدمت، فیلم شیرین و فیلم اسرافیل.
فیلم عرق سرد در 2 جشنواره شرکت کرده است و توانسته در مجموع برای 5 مورد نامزد کسب جایزه و برای 6 بار برنده جایزه شود. در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، کارن همایونفر نامزد جایزه بهترین موسیقی متن، فرشاد محمدی نامزد جایزه بهترین فیلمبرداری، لیلی رشیدی نامزد جایزه نقش دوم زن، هدی زینالعابدین نامزد جایزه نقش دوم زن، باران کوثری نامزد جایزه نقش اول زن، بهرام دهقانی برنده جایزه بهترین تدوین، محمد نجاریان داریانی برنده جایزه بهترین تدوین، سحر دولتشاهی برنده جایزه نقش دوم زن و امیر جدیدی برنده جایزه نقش اول مرد برای فیلم عرق سرد شدهاند. در دوازدهمین دورهٔ جشنوارهٔ منتقدان و نویسندگان سینمایی، سحر دولتشاهی برنده جایزه نقش دوم زن و باران کوثری برنده جایزه نقش اول زن برای فیلم عرق سرد شدهاند.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم عرق سرد نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم عرق سرد به طور متوسط فعالیت 28ام بازیگران این اثر است.
همچنین سهیل بیرقی کارگردان عرق سرد اولین همکاری خود با بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، هدی زینالعابدین و لیلی رشیدی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران عرق سرد نیز 3 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 5 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 3 همکاری برای اولینمرتبه در عرق سرد رخ داده است. مانند: باران کوثری و هدی زینالعابدین، امیر جدیدی و سحر دولتشاهی، امیر جدیدی و لیلی رشیدی.
عوامل تولید و بازیگران عرق سرد در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 12 نفر از این هنرمندان به بیش از 4،891،555 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم عرق سرد به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم عرق سرد قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 84% مخاطبان معقدند فیلم عرق سرد ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم عرق سرد نسبتا خوشساخت هست زیرا 74% مخاطبان عقیده دارند فیلم عرق سرد از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم عرق سرد قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 79% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم عرق سرد نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم عرق سرد نسبتا خلاقانه هست زیرا 72% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم عرق سرد غیرتکراری و جدید است.
فیلم عرق سرد نسبتا محتوای مناسبی دارد زیرا 69% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم عرق سرد مفید و ارزشمند هست.
فیلم عرق سرد نسبتا تفکربرانگیز هست چراکه 64% نظردهندگان بعد پایان فیلم عرق سرد به آن فکر میکردند.
فیلم عرق سرد نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 66% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم عرق سرد با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم عرق سرد نسبتا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 31% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم عرق سرد مناسب کودکان است.
میدانید علت موفقیت و درخشش تصویربرداری عرق سرد در میان کارشناسان و جشنوارهها چیست؟ بهدلیل آنکه فیلمبرداری فیلم عرق سرد را فرشاد محمدی برعهده داشته است. بهرام دهقانی و سهیل بیرقی تدوین فیلم عرق سرد را بسیار درخشان انجام داده، بهطوری که بهزعم کارشناسان، تدوین بخش مهمی از عرق سرد را تشکیل میدهد. اگر صدای عرق سرد بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم عرق سرد یعنی مهدی صالحکرمانی آشنا میکنیم. ایمان امیدواری چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم عرق سرد را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم عرق سرد که توانست در جشنوارههای مختلفی جایزه کسب کند، اثر کارن همایونفر است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به محمدرضا کشمیری دستیار اول کارگردان فیلم عرق سرد، شقایق طیبی منشی صحنه فیلم عرق سرد و اشاره کرد. در مجموع بیش از 24 نفر در تولید فیلم عرق سرد نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 7 لیست از فیلم عرق سرد یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم عرق سرد 135 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از عرق سرد پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم عرق سرد، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: بازی، خانم، نقش، کوثری، هیچ، خوب و باران. تاکنون پژوهشگران 1 برچسب در فیلم عرق سرد از نظر ساختاری و محتوایی شناسایی نمودهاند که عبارت است از: اپوزیسیون انتقادی.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم عرق سرد در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم عرق سرد 67 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم عرق سرد 14 عدد، در بخش حواشی فیلم عرق سرد 9 عدد، در بخش دیالوگ برتر فیلم عرق سرد 6 عدد، در بخش نقد فیلم عرق سرد 13 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای سوتی فیلم عرق سرد هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
من که خیلی زیادی حرص خوردم
فیلم تدوین، فیلمبرداری و کارگردانی بسیار خوبی دارد. سکانس دادگاه که در آن دوربین ثابت ایستاده و وقایع را به صورت مستند به تصویر می کشد، تصمیمی هوشمندانه از کارگردان بوده است. فیلم سکانس تاثیرگذار دیگری نیز دارد. سکانسی که افروز با مردان دیگری در زمین چمن فوتبال بازی میکند، با مردان همگام میشود و اینجاست که کارگردان از جنسیت گذر میکند و به نگاهی برابر میرسد.
کارگردان همچین خیلی هوشمندانه از سکانسهای اروتیک استفاده کرده و اسیر ممیزی نشده است (خصوصا در رابطهی افروز و مسیح [مصی]).
نقطهی قوت فیلم، بازی بازیگرانش است. "باران کوثری" (به نظرم بهرغم کم کردن ۲۱ کیلو از وزنش باز هم بهعنوان یک فوتبالیست ملی هنوز چاق است) و "سحر دولتشاهی" بهترین عملکرد را از خود به نمایش میگذارند. "لیلی رشیدی" پس از مدتها با یک نقشآفرینی قابل توجه به سینما آمده و قدرت بازیگری خودش را به رخ کشیده است. امیر جدیدی هم بازی قابل قبولی ارائه داده است (هر چند بازی ایشان در "تنگهی ابوقریب" را بیشتر میپسندم ولی با این وجود به نظرم سیمرغ حق "امین حیایی" یا "نوید محمدزاده" بود).
بزرگترین اشتباه فیلم از فیلمنامه میآید. افروز مهریهاش را میبخشد تا یاسر به او اجازهی سفر بدهد، این اجازه و بخشش مهریه در دفترخانه ثبت میشود ولی چرا گواهی دست یاسر میماند که بتواند آن را به راحتی پاره کند؟ و اینکه اساسا زمانی که اجازهی سفر همسر ثبت میشود، این امکان وجود دارد که افروز از دفترخانه گواهی المثنی بگیرد!
امیر جدید خوب بازی کرد اما نه اندازه سیمرغ
چون اولا نوید مغز ها طبیعتا قوی تر بود
و ثانیا بازی اش در تنگه ابوقریب بهتر بود
خانم کوثری چون کلا شخصیت تو دل برو ای نیستن!! اما در این فیلم به نظرم بهترین بازی شونو دیدم و شایسته سیمرغ بودند قطعا چون خیلی بهتر از بازی مصنوعی خانم بهرامی در دارکوب بود
خانم لیلی رشیدی هم بهترین بازیشونو تو این فیلم داشتند و شایسته سیمرغ مکمل بودند (به جای خانم دولت شاهی که بازی نسبتا تکراری ای داشتند)
بهترین صحنه فیلم
سکانس طولانی دادگاه بود که خیلی قشنگ بود
هم دیالوگ ها و هم بازی ها
خصوصا بازی خانم رشیدی
پایان فیلم زیاد جالب نبود و کاش قوی تر کار میکردن
در کل فیلم ارزش دیدن داره و یک فیلم نامه خوبی هم داره با بازی های قوی
فیلم حساب شده و به اندازه بود و خوب تونسته بود داستان رو بدون کلیشه ای شدن روایت کنه
البته بعضی انتخاب هاش میخورد که از عمد شیطونی کرده باشه
مثلا آدم بده داستان رو یک مجری زبون باز و دو روی صدا و سیما انتخاب کرده بود که عاشق قلیون هم هست!!!
و یا سرپرست تیم چون خانم مذهبی و چادری هست ضد زن نشون داده میشه و بی معرفت و کینه ای معرفی میشه (اگر دقت کنید نقش منفی اصلی این فیلم و عامل مشکلات این خانم هست نه اون مرد چون اگر این زن میزاشت کارای دختره درست میشد)
این فیلم نقش مثبت نداشت
شخصیت خانم فیلم یک زن نسبتا پررو - نداشتن تمایل به خانواده و زندگی زناشویی و عاشق زندگی مجردی و دوست بازی که با همین شخصیت میره یک ازدواج اشتباه هم میکنه و زندگیشو خراب میکنه
در مقابل اون یک زن قهرمان و دارای فرزند رو آخر فیلم نشون میده ولی خیلی کم ازش روایت میشه
عرق سرد یک فیلم با فیلمنامه معمولی بدون دیالوگ های تاثیر گذار و بدون جلوه های ویژه است که اگر سه ستاره سینما را نداشت درصد مردم پسندی این فیلم صفر بود و حدس من برای فروش این فیلم در گیشه حداکثر صد میلیون تومن بود
باران کوثری:خانم کوثری نقشی فوق العاده سخت رو در این فیلم بازی کرد و ریسک بالایی رو پذیرفت که هم در پشت دوربین (رژیم سخت غذایی و اموزش فوتبال به صورت حرفه ای تنها برای گرفتن دو پلان از فیلم ) و هم در جلوی دوربین(زنی مغرور و نسبتا پرخاشگر) کار سختی داشت که به خوبی هم از پس این نقش برآمد اما از کم شانسی رقیب این بازیگر در همه جشنواره ها یکی از بهترین و ماندگار ترین بازی های بعد از انقلاب یعنی نقش خانم بهرامی در دارکوب بود(امتیاز:۶ از ۱۰)
امیرجدیدی: کپی برابر اصل نوید محمدزاده در خشم و هیاهو چه بسا کمی راحت تر که شاید هر بازیگر منفی پسندی از پس این نقش برمیومد و واقعا لیاقت سیمرغ بلورین رو نداشت! اما خب خیلی خوب از پس نقش بر اومد(امتیاز:۴ از ۱۰)
سحر دولتشاهی:یک نقش پیچیده و در عین حال ساده( اوج پیچیدگی در نهایت سادگی...) که احساس میکنم واقعا این نقش برای خانم دولتشاهی نوشته شده بود و کاملا برازنده ی این نقش بود و امیدوارم همچنین بازی هایی بیشتر ببینیم از خانم دولتشاهی اما واقعا خانم اتفاقیان در مغز ها از ایشون یه سر و گردن بهتر بازی کرد(امتیاز:۵ از ۱۰)
بازی بازیگرا خوب و نزدیک به واقعیت هست و یکی از زیباترین قوانین مدنی و خانوادگی که در قانون اساسی آقایون وضع کردند رو به زیبایی تو صورتمون میزنه
من آدم فمینیستی نیستم و قصد توهین به هیچ مردی رو هم ندارم اما باید باور کنیم بسیاری از مرد ها مانع پیشرفت اطرافیانشون هستند حتی با کوچک ترین نظرات و تحمیلات .
به هر حال فیلم عرق سرد فیلم خوش ساختیه و یکی از بهترین امتیازاتش هم بازیه خوب باران کوثری و امیر جدیدیه که باعث احساس درک متقابل بیننده از شخصیت افروز میشه
به نظر من فیلم خوبی هست و واقعا ارزش دیدن داره
در ضمن کاراکتری که امیر جدیدی ایفا کرد واقعا عاشق بود ولی عاشق دیوانه و نفهم در کل چرا محدود کردن و از لحاظ دیده شدن مانع تراشی میشه من دلیلش رو نمیفهمم .
انشاالله بعد از اومدن فیلم به نمایش خانگی بیشتر در موردش بحث می کنیم .
مگه میشه این فیلم رو دید و با افروز همدردی نکرد؟؟؟ به جنسیت هم هیچ ربطی نداره ؛ به دل ربط داره ، به عقل مربوط میشه...
سهیل بیرقی میدونیم که مدت ها دستیار آقای کاهانی بودن و رگه های پررنگ خط فکری کاهانی رو میشه تو من و عرق سرد ، دو فیلم بیرقی هم دید . کارگردانی که حداقل تو دو فیلم اولش علاوه بر حرفه ای بودن ، دغدغه مند فیلم ساخته.
بازی ها اونقدر خوبه که جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره و انصافا حقشون بوده که تمامی بازیگرهای اصلی جز کاندیدهای جشنواره ی فجر باشن . همه ی بازیگرها تونستن حسی رو که باید به بیننده منتقل بشه ، انتقال بدن و از پس کار خودشون به نحو احسن بر اومدن.
در کل عرق سرد فیلمیه که تا تونسته سعی کرده از شعار دادن جلوگیری کنه ، سیاه نمایی نداشته باشه و واقع گرا و جذاب پیش بره .
شما رو به تماشا و تفکر دعوت میکنم :)) :)) :))
قدمی رو به جلو در سینمای اجتماعی ، فیلم بدون هیچگونه ادعایی داستان خودش را روایت می کند و کارگردان ، تکلیفش با خودش و داستانش مشخص است !
عرق سرد ، فیلمی تر و تمیز با بازی های به اندازه و قوی در فیلمنامه ! بدون هیچ گونه ادعا (عکس فیلمِ فاشیستی که امسال گیشه فیلمهای غیرکمدی را فتح کرد) و بدون هیچ شعاری ( نظیر فیلم های شعارزده میلانی و نمایش مردان دیوصفت) ، بیرقی دست بر روی موضوعی حساس گذاشته و با اطلاع کامل به موضوع فیلمنامه ، توانسته فیلمی غیرشعاری و جذاب خلق کند !
فیلمنامه سرشکل یک فیلمنامه استاندارد قصه گو و ساده دارد ، شروع و پایان مشخص دارد ! درحالی که بسیاری از فیلمهای جشنواره امسال که در فیلمنامه ؛ دچار ضعفهای جدی بودند
بازی ها بشدت خوب و حساب شده است ! مخصوصا بازی باران کوثری با تمام سختی هایی که برای بازی این نقش به جان خریده !!!
نقص بزرگ فیلم در کارگردانی سکانس هایی نظیر (دادگاه و اسباب کشی) است ! کارگردان به ساده ترین شکل ممکن ، بدون انجام فضاسازی ؛ تلاش برای نمایش وضعیت کارکترها دارد ...
اما بیرقی به راحتی می توانست با خلاقیت و مهمتر از همه قدرت خود در کارگردانی و با استفاده از فضاسازی مناسب ، این پلان_سکانس را که یکی از مهمترین لحظات فیلم است را تاثیرگذارتر و جذابتر به نمایش بگذارد !
این اتفاق نیز در سکانس اسباب کشی با دیگر تکرار می شود ، کارگردان به راحتی از سکانس می گذرد و فرصت خود را برای نمایش حس درونی کارکترها نسبت به یکدیگر را از دست می دهد ! اما فیلمنامه قوی و بازی های خوب بازیگران ، این نقاط ضعف را تاحد زیادی پوشانده است !
این است ایران ما :|
اگه بکشمش قانون پشتمه؟
🔹هزار پا: ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
🔹مغزهای کوچک زنگ زده: ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان
🔹تنگه ابوقریب: ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
🔹لس آنجلس تهران: ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
🔹لازانیا: ۲میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان
🔹هشتگ: ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
🔹عرق سرد: ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
🔹پیشونی سفید دو:۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
🔹جاده قدیم: ۵۰۵ میلیون تومان
🔹ماهورا: ۲۱۰ میلیون تومان
🔹گرگ بازی :۶۰ میلیون تومان
🔹گام های شیدایی: ۱۲۰ هزار تومان
فیلم نیوز
فیلم در محتوا به جامعه بانوان داره توهین میکنه! انگار من رو ابزار قدرت فرض کرده و میخواد به وسیله من به اهداف خودش برسه.
در فرم و فیلمنامه نویسی هم که پیش هر استاد فیلمنامه نویسی ببرید فیلم رو به چالش میکشه و کلی ایراد بهتون تحویل میده.
گاهی با خودم فکر میکنم که تماشای فیلم های زرد و گیشهای از این فیلمها بهتره...
برعکس بسیاری از فیلم های شعارزده و پرادعا (نظیر فیلم بفروش غیرکمدی امسال یا فیلمهای تهمینه میلانی با نمایش مردان همیشه دیوصفت و هیولا) فیلم به راحتی و به خوبی قصه گویی می کند ! این را هم توجه داشته باشید که فیلم براساس واقعیت ساخته شده
کجای فیلم غیرواقعیه و نمیتونه تو جامعه ما اتفاق بیفته؟ شاید کمی اغراق هم داره اما به نظرم موجب زیباتر شدنشه... این فیلم داره از حقوق ما دفاع میکنه داره از قانون های مردسالار زن ستیز میگه... چرا بده؟ چرا دروغه؟ چرا غیرواقعیه؟ لطفا به چراهای من پاسخ بدین خانم فرهنگ از اونجایی یکی از دوستان خوب در منظوم هستی و اکثر نظراتت رو میپسندم خیلی دوست دارم جوابتون رو بدونم... ممنونم