ماهورا

‏ماهورا‏ (1395)
‏MAHURA‏

5.2
رای شما:
0/10
بر اساس رای 597 کاربر
درام, دفاع مقدس, عاشقانه
دو
اکران شده در 1397/07/04

خلاصه داستان فیلم تلویزیونی ماهورا
در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می دزد.

نامزد 2 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
مهدی خرامان: ماهورا قصه گیرایی داشته است اما زرگرنژاد به خاطر الحاق‌های سنگینِ خود اجازه اوج‌گیری اثر را نمی‌دهد به همین دلیل، داستان فرود مناسبی ندارد.در هر حال داستان «هور» نیازی به الحاق حروف دیگری برای تعریف قصه ندارد، زیرا «داستان‌های تاریخی» یکبار موجب تغییرِ سرنوشت آدم‌ها شده اند، وکارگردان تنها باید هنرِ خوب تعریف کردن قصه را داشته باشد.
الناز بهبهانی: فیلم ماهورا در هور و حوالی سال ۵۹ اتفاق می‌افتد. داستان زرگرنژاد پر از زیبایی، نماد، جان‌بخشی به طبیعت بی‌جان و خونِ دلِ آدمی است. چه برای عشق، چه مرگ. داستانی که روی کاغذ بسیار مسحورکننده و به‌یادماندنی به نظر می‌رسد.
محمدحسین قلی‌پور: ضمن تقدیر از زحمات عوامل فیلم برای ورود به عرصه سینمای دفاع مقدس و آرزوی آمرزش برای مرحوم آخوندی به عنوان یکی از خیرخواهان این عرصه امید می‌رود زین پس سینماگران با تلاش مضاعف از گنجینه خاطرات قهرمان‌های واقعی دفاع مقدس که هنوز در میانمان نفس می‌شکند برای ثبت دلاوری‌های آنان بهره ببرند و خلا موجود را با خلق آثاری ماندگار پر نمایند.
سیدعلاء سیادت : قصه ماهورا در روزهای آغازین شروع رسمی جنگ در روستایی مرزی در نزدیکی هویزه می‌گذرد. تیتراژ فیلم پر است از اسامی بازیگرانی آشنا که نوید دیدن فیلمی خوب را می‌دهد اما نتیجه چیزی نیست که انتظار دارید .
«مهران ملکوتی»، با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «مغز‌های کوچک زنگ زده»، «سوء تفاهم» و همچنین «حسین بشاش»، با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «ماهورا» و «اتاق تاریک»، پرکارترین صدابرداران در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند.
«کارن همایونفر» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «به وقت شام»، «عرق سرد»، «ستار اورکی» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «ماهورا» و «فیلشاه»، «حسین علیزاده» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «کار کثیف» و «سرو زیر آب» و «بهزاد عبدی» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «دارکوب» و «هایلایت»، پرکارترین آهنگسازان در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند.
پروسه فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ماهورا»، حدود 2 ماه طول کشیده است.
سوتی های فیلم تلویزیونی ماهورا (0 سوتی)
نی وقتی خیلی دراز میشه خم میشه
ما غریبه ها رو دعوت کردیم هور اما هور میزبان خوبی واس غریبه ها نیس!
کیه که دلش برا جنگ بتپه؟
امین (ساعد سهیلی): بد نیست آدم بمیره برای یه سری چیز‌ها، هور برای سبز شدن باید سوخته بشه!
سوالات نظرسنجی ( 0 سوال)
نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم تلویزیونی ماهورا (از مجموع 0 رای)

رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم تلویزیونی ماهورا (39 بررسی)
راستان
از چیزی که فکر میکردم بهتر بود اما میشد بهتر هم باشه..ظراحی لباس و صحنه قابل توجه بود.بازی سهیلی هم.
0 لایک
0 نظر
1398/05/03
حامد باتی
تصویر دیگری از سال های جنگ تحمیلی،تصویری ناخوشایند برای هر ایرانی که با گذشت این همه سال و پایان جنگ حداقل برای من دردناک و غیرقابل هضم است
درمورد فیلم باید گفت فیلمی عامه پسند نیست،نمیدونم چرا ولی شاید بخاطر بازی معمولی بازیگران که حس منتقل نمیشه یا کارگردانی ضعیف که نیت مثبت است ولی تجربه کافی نداشتن در این زمینه کارها نتونسته فیلم رو که پتانسیل خوبی برای ابراز وجود داشته رو به خوبی کارگردانی کند،شاید اگر این سناریو دست ابراهیم حاتمی کیا بود این فیلم درجه شایسته ای میگرفت
داستان فیلم خیلی پرت و پلا بود فراز و فرود فیلم سرسری برنامه ریزی شده بود،بعضی جاها باید خودت حدس میزدی که چی داره میشه چرا اینجا اینجوری شد یا چجوری اینجوری میشه بشه و .....بازیگران هم غیر از ساعد سهیلی خیلی معمولی بودند و تلاش میکردن نقش دربیاد ولی چنگی بدل نمیزد،تصور من این بود کارگردان میخواست کار رو زود تموم کنه و به گیشه زودتر برسونه تا یک فیلم با کیفیت از کار در بیاره،فیلمنامه رو حروم کرده
2 لایک
0 نظر
1398/04/27
هدیه
گنگ بود خیلی پنج بار دیدمش ولی هیچی نفهمیدم
1 لایک
2 نظر
1398/01/08
سید محمد موسوی
سلام.
واقعاً 5بار دیدین این فیلمو؟ آدمای کمی رو میشناسم که بتونن یه فیلم رو دوبار ببینن. احسنت به شما.
اگر درباره سبکی از فیلمسازی بنام "داکودرام" شنیده باشید؛ این فیلم رو بهتر درک میکنین. ماهورا صرفاً میخواست یک واقعه تاریخی در جنگ رو به تصویر بکشه. حادثه دلخراشی که توسط رژیم بعث عراق رقم خورد. واقعی بودن داستان خیلی به تأثیرگذاری داستان کمک می کرد.
1 لایک
1398/01/17
طرفدار میلی بابی براون
خوش به حالت من یک فیلم و ببینم دوباره نمیتونم ببینم
0 لایک
1398/04/07
سید محمد موسوی
"ماهورا" ؛ ما و هورها
همیشه قصه گفتن درباره جنوب زیباست. من که تمام عمرم را در شمال زیسته ام و حتی یک دقیقه در جنوب نبوده ام، این خطه را دوست دارم و دلم برای آن می تپد. چه رسد به کسانی که در آن خاک زیسته اند و خون شان با رنج و شادیِ آن آمیخته است. برای همین دیدن "ماهورا" را به شما پیشنهاد می کنم.
"ماهورا" اما در بیان سینمایی بسیار عقیم است. شاید مستند آن حادثه خیلی جذابتر باشد. چه بسا کارگردان در انتهای فیلم، "ماهورا" را تبدیل به یک اثر "داکودرام" می کند و اسنادی برای راست بودن قصه بنمایش می گذارد تا بینندگان به آن استناد کنند. اما در قاب سینما نمی توان خیلی به این اثر امید داشت. زیرا من در این فیلم(نسبت به آثار همطراز) مِتُد جدیدی برای ایجاد حس همدردی در مخاطب نمی بینم. بهم خوردن یک عروسی با یورش نظامیان بعثی،خیانت یک ایرانی به کشورش،اشغال خاک ایران،تجاوز،زنده به گور کردن،قتل و کشتار و باقی جنایات جنگی رژیم صدام؛ هیچکدام چیز جدیدی نبود. نمایش قصه عشق و عاشقی دو جوان و انحصارطلبی بزرگترِ یک طایفه در مورد دختری زیبا و کشمکش پسر جوان با جامعه اطرافَ ش هم چیز جدیدی نبود. لوکیشن هم جای جدیدی نبود. بطور کل قصه "ماهورا" قصه کهنه ای ست که کمی شبیه دوئل بود و کمی وامدار باقی آثار جنگی.پس چه چیز باید مخاطب را در این فیلم جذب کند؟
قصه کال و خام و بدون فراز و فرود و انگیزه "ماهورا" نمی تواند ششدانگ مخاطب را از آنِ خود کند. داستان به شیوه ای نگاشته شده که اوج قصه بیکباره قطع میشود و فیلم شیوه آرام و هیاهوی قبل را دنبال می کند. نمی دانم چرا فیلمساز اجازه نمی دهد صدای فریاد "ماهورا" به گوش مخاطب برسد و دم به دم گلوگاه فیلم را خفه می کند؟ این امر موجب شد من هر چند دقیقه یکبار از مسیر فیلم به بیرون پرت شوم و تا انتها این حس جدا بودن از دنیای فیلم با من همراه بود.
عملاً جز جلوه های ویژه میدانی و سختی هایی که بازیگران در این فیلم متحمل شدند(صحنه های راه رفتن در هور و صحنه زنده به گور شدن ساعدسهیلی) هیچ چیز دیگری مرا جذب نکرد.
بازی ها شاید نقطه قوت فیلم باشد اما وقتی موضوع فیلم گیرایی لازم را ندارد؛ بازی های قابل قبول هم محلی از اِعراب ندارد.
موسیقی زیبای فیلم هم در مقاطعی پخش میشود که نباید بشود و آنقدر موسیقی بر فضای فیلم حاکم می شود که دیالوگها بسختی شنیده می شود و موسیقی اثرگذاری وارونه دارد و جذابیت فیلم را کاهش می دهد.
قاب هایی که هلیشات از بالا گرفته و هور را با نمایی باز نشان می دهد خیلی زیبا بود.
صداگذاری و ترکیب صدا اما بازدهی کمی داشت و خیلی از نقاط فیلم گنگ بود.
فیلمبرداری هم نتوانست نقطه قوت فیلم باشد.
باقی عناصر هم آنقدر ضعیف بود که در بیان نمی گنجد.
سرآخر باید بگویم اگر قضیه کشته شدن هموطنانم نبودو اگر این فیلم به دفاع مقدس مربوط نمیشد؛ هیچ هیجانی در آن نبود.هیچ
3 لایک
0 نظر
1397/12/16
عسلی منظوم ماهورا و من دیوانه نیستم رو بزارید در نمایش خانگی.
0 لایک
0 نظر
1397/11/27
حامد
فیلم زیبا و ساختا ر قوی واقعا یکی از فیلمهای دلچسب بود
0 لایک
0 نظر
1397/11/19
یاور
ادم خندش میگیره
به بهونه یه بازیگر جیب مردمی ک طرفدارشن رو میزنن
اینهمه تبلیغ از بهاره کیان افشار
سرجمع پنج دقیقه داخل فیلم نبود
واقعا...
0 لایک
0 نظر
1397/11/17
علیرضا کی میاد نمایش خانگی
0 لایک
1 نظر
1397/11/03
یاور
یا تو این هفته یا تو هفته دیگه
0 لایک
1397/11/04
یاور
تاریخ اکران اوایل بهمن یا روز اخر دی ماه
0 لایک
0 نظر
1397/10/27
مشاهده بررسی‌های بیشتر