خانم یایا

‏خانم یایا‏

 (1396)
4.3
رای شما:
0/10
بر اساس رای 284 کاربر
80 دقیقه
درام, کمدی
اکران شده در 1397/08/18

خلاصه داستان فیلم سینمایی خانم یایا
این فیلم داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پی گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزی هم به پاتایا میزنند اما رویارویی آن ها با دوست قدیمی همه چیز را به هم میزند...

آرش پارساپور: کاهانی با خانم یایا و لقمه را دور خود پیچاندن و بعد آن را بلعیدن، رسما همان کاری را می‌کند که در فیلم از آن انتقاد کرده و مانند یک دولت مردمفریب رفتار می‌کند. او پاتایا و عطاران و فرخ نژاد و مارکتینگ خاص متمرکز روی این موضوعات را ترتیب می‌دهد و به ریش مخاطب می‌خندد.
علی رفیعی وردنجانی: «خانم یایا» نه داستان دارد و نه اتفاقات کوچک داستانی خوب . نه در عالم کمدی می‌گنجد و نه شخصیت ساخته است . ناصر و مرتضی آدم‌هایی هستند که بارها و بارها از سوی سینمای ایران تجربه شده‌اند و تکرار آن هیچ معنای جدیدی تولید نمی‌کند .
یاسمن خلیلی‌فرد: به جرئت اذعان می­‌کنم که «خانم یایا» نه تنها بدترین فیلم کاهانی تا به امروز بوده، بلکه بدترین فیلمی‌ست که در یک سال اخیر در سینمای ایران تماشا کرده‌ام. به نظر می‌رسد فیلم، اصلاً فیلمنامه‌ای ندارد، خبری از مولفه‌های ناب و شاخص سینمای کاهانی در آن دیده نمی‌شود، هیچ رگه‌ای از طنز و بامزگی در فیلم به چشم نمی‌خورد
با شعار « این فیلم اصلا خنده دار نیست» در 18 آبان 1397 اکران شد
«عبدالرضاکاهانی»، کارگردان فیلم سینمایی «ما شما را دوست داریم خانم یایا»، در اعتراض قریب به 6 ماه تا پایان سال 1396 در رابطه با عدم صدور مجور برای اکران فیلمش، گفت:
«از اعتراض به‌ 6 ماه انتظار و بلاتکلیفی برای مجوز نمایش آخرین فیلمم«ما شما را دوست داریم خانم یایا»، خجالت می‌کشم. اعتراف می‌کنم جنگ نابرابر را به وزارت ارشاد، سینماگران متظاهر و حتی برخی به‌ظاهر دوستان باخته‌ام».
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ما شما را دوست داریم خانوم یایا»، در کشور «تایلند» انجام شده است.
سوتی های فیلم خانم یایا (0 سوتی)
(حمید فرخ‌نژاد): آدم باید یک جایی باشه که بهش خوش بگذره
(رضا عطاران): چطور بگیم اشتباه کردیم ، ما عکستونو دیدیم ؛ گول خوردیم . رک بگم بهتون ما شما رو دوست داریم خانم یایا ولی اذیتمون کردین . پس کی زندگی کنیم ؟
(حمید فرخ‌نژاد): یایای مارو دزدیدن ، دارن باهاش پز میدن !
(رضا عطاران): ما دوتا چرا باید از یه یایا بترسیم ؟
جزئیات بیشتر از فیلم خانم یایا
پخش کننده: سبحان گستر
میزان فروش: 3،004،128،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم خانم یایا (از مجموع 36 رای)

ارزش تماشا
2.9
خوش ساخت
3.1
بازیگری
4.7
خلاقانه
3.6
محتوای مناسب
2.5
تفکربرانگیز
2.7
مناسب خانواده‌
2.6
مناسب کودکان
2.8
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم خانم یایا (139 بررسی)
محمدجواد محمدی پور
تو رو جون عزیزتون این فیلم رو تماشا نکنید. فقط همینو می تونم بگم.
1 لایک
1 نظر
1398/04/25
سینا ایراندوست
بی ادب غلط کردی قسم میدی. بی شعوری هم حدی داره
0 لایک
1398/09/06
مهدی فرهمند
استعدادی که به قهقرا رفت!
تنها جمله ای که میتوان برای رضا کاهانی به کار برد.فیلمسازی که با چند فیلم اولش،خبر از ظهور یک استعداد درخشان و نوپا در سینمای اجتماعی میداد به یکباره با ساختن آثاری سخیف و بی محتوا به بیراهه رفت و همچنان به این خودسوزی هنری،ادامه میدهد.خانم یایا،هیچ چیزی برای نقد و بررسی ندارد.نه داستان،نه محتوا،نه فرم،نه تکنیک،هیچ!قصه فیلم قرار است روایتگر داستان معروف تقابل خیر و شر باشد در مکانی که به فساد اخلاقی معروف است.اما آنچه از کار درآمده یک آشفته بازار بی منطق و پا درهواست!حمید فرخ نژاد همچنان مشغول تکرار خوداست.رضا عطاران و امین حیایی،هم بدلیل ضعف قصه،کاملا سردرگم وبلاتکلیف هستند.فیلم آنقدر ضعیف وبی محتواست که حتی استفاده عمدی از دیالوگها و موقعیت های شبه پورن هم نتوانسته کمکی به دیده شدن آن کند.
10 لایک
1 نظر
1398/04/23
علی فیلم بین
واقعا نظرتون درسته...
کاهانی به جایی رسیده که دیگه نشانه گذاری های معنی داری توی فیلم هاش نداره برای مخاطبان !
1 لایک
1398/06/04
حامد باتی
نمیدونم از کجاش شروع کنم از چیش بگم؟
اصلا این فیلم بود؟تیزر تبلیغاتی بود؟مستند بود؟.... بود؟
من از همه هموطنان عزیز عذر خواهی میکنم که 1.5 ساعت از برق بخاطر این افتضاح استفاده کردم شاید کسانی در این 1.5 ساعت بیشتر به اون برق احتیاج داشتن
و همینطور از خودم عذرخواهی میکنم که وقت خودمو اگه 1.5 ساعت به دیدن دیوار روبروم میگذروندم شاید تاثیر بیشتر و نتیجه بیشتری می گرفتم تا دیدن این فیلم مزخرف
چقدر خوشحالم این فیلم رو تو سینما نرفتم ببینم با توجه به اینکه یادمه اون زمان تبلیغات قابل توجه ای هم شده بود در موردش با رنگ و لعاب فراوان
خیلی کم پیش میاد من فیلمی رو ببینم و دلم بخواد همش بزنم بره جلو تا یا چیزی دستگیرم بشه یا زودتر تموم بشه بره پی کارش ولی برای این فیلم این کارو کردم
انتخاب آقای فرخ نژاد برای این سبک فیلم رو کدوم خرفتی تشخیص داده بوده اینو یکی بمن بگه آخه فرخ نژاد به کجای این فیلم میومد؟؟؟
من اتفاقا فیلم های کاهانی رو خیلی دوست داشتم ولی این دیگه رسما صنعتی سنتی رو مشخص بود با هم زده ساخت این فیلم رو کلید زده
کسی اگر نسخه اصلی این فیلم رو اسید بریزه از بین ببره کمک بزرگی به فرهنگ و سابقه فرهنگی این مملکت کرده و جزو اسطوره ها باید ازش یاد بشه
6 لایک
9 نظر
1398/04/09
راد شهبازی
به نظرم بزرگترین نقص فیلم ، مفهوم زدگی بیش از حد آن است ! بنده هم با این مسئله مخالفم که نباید آثاری بدین شکل مفهومی و مفهوم زده با ستاره های کمدی ساخته میشد یا شاید باید در هنر و تجربه اکران می‌شد ... فیلم قطعا خوب نیست اما دگر نه به این اندازه ای که می فرمائید ، کسی که به فیلم توجه کند ، خود مفهوم را دریافت می کند !
4 لایک
1398/04/09
ممدرضا
مشکل بزرگی که فیلم داره فرمی هست که برای بیان مفهومش انتخاب شده. پیام نهایی فیلمنامه بین هزاران قاب رنگانگ و بازیگران دروغین پنهان شده. قطعا اگر کاهانی به یک شکل دیگه عصاره فیلم رو بیان میکرد موفق تر بود.
1 لایک
1398/04/09
محمدامین مهراد
کاملا موافقم ! اصلا قابل دیدن نبود .
0 لایک
1398/04/10
کامیاب کریمی
فوری : فیلم سینمایی خانم یایا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی مزخرف ترین فیلم سینمای ایران لقب گرفت.
1 لایک
1398/04/11
حامد باتی
جناب شهبازی مفهوم این فیلم چیه؟مردان بازاری که زنان سنتی در خانه دارند و چشمشون دنبال دختران رنگ و وارنگ دیگر است؟یا اونایی که پول بیشتری دارند برای رسیدن به رنگ و لعاب بیشتر به پاتایا سفر میکنند؟یا مفهوم دیگر اینکه زیرآب کسی را نزنید(امین حیایی) چون چوب خدا صدا ندارد! بعد این 2 مفهوم رو 1.5 ساعت در فیلم بالا پایین کنیم نه دیالوگ خاصی نه بازی خاصی از بازیگران.بله شاید بهتر بود در هنروتجربه اکران بشه تماشاگر تکلیفش رو بدونه.بحث توقع از کارگردان هست شاید اگه اصغر تفرشی کارگردان فیلم بود انقدر انتقاد وارد نبود ولی کاهانی با استراحت مطلق ، اسب حیوان نجیبی است ، بی خود بی جهت و هیچ این فیلم افتضاحی بیش نبود
0 لایک
1398/04/15
راد شهبازی
خانم یایا نماد دولت امروزی است که به زبان دیگری به مردم سخن می گوید ؛ هر لحظه که آزرده خاطر شود ، فرد خطاکار را به زندان منتقل می کند ... دو کارکتر اصلی فیلم به تعبیری نماد خود کاهانی هستند ، فیلم نمایانگر آن است که این افراد هیچ قصد بدی ندارند اما جامعه با آنان به بدترین شکل ممکن رفتار می کند و آنان را سانسور می کنند (سانسوری که خود معضلی برای کاهانی است و تعداد زیادی از فیلمهای او تاکنون اکران نشده اند) در اینجا کاهانی مجبور می شود به خنثی ترین شکل ممکن حرف های خود را بزند !
درپایان فیلم نیز نظاره گر هستیم که گویا تمام این اتفاقات ، خیال و توهم کارکترهای اصلی بوده است ؛ به بیانی دیگر یعنی هیچکدام از این واقعیات روز جامعه ، حقیقت ندارند و با زبانی انتقادی نباید وجود داشته باشند
همین پیام ها در طول فیلم هیچگاه تبدیل به یک داستان یکدست نمیشوند و در کنار ریتم فیلم به شدت کند حرکت می کند
0 لایک
1398/04/23
اقای سریالی
خیلی نقد مسخره بی خودی بود
0 لایک
1399/04/04
حامد باتی
شما بیا آبنبات چوبی ات رو بخور
عصبی نشو شیرت خشک میشه :)))))))))))))))
0 لایک
1399/04/04
اقای سریالی
ببند بابا
0 لایک
1399/04/04
محمد سام
وقتی این فیلمو ببینی به معنای اینه که وقتت رو از دست دادی
یک افتضاح به تمام معنا😒
1 لایک
0 نظر
1398/04/01
راد شهبازی
دوست عزیز ! درون فیلم مطالبی مفهومی نهفته که بسیاری از منتقدان نقص بزرگ فیلم را همین مفهوم زدگی آن می‌نامند ؛ واضح و نمایان است که کارگردان و بازیگران قصد هیچگونه ایجاد لحظات کمدی و یکسری متلک پراکنی ندارند ... (چه بسا این موضوع حتی از موسیقی متن ابتدایی فیلم نیز پیداست و اگر کمی بادقت تر به فیلم بنگرید ، حداقل مفهوم آن را درک می کنید و سپس راجع به فیلم تحلیل و تفسیری ارائه می‌دهید)

اشاره کنم که سکانس پایانی درواقع نشان دهــنده این است که در اصل این رخــداد پیش آمده برای کارکترها (که به نوعی خود کاهانی کارگردان فیلم نسبت داده می‌شوند) این فضای کثیف جامعه و حتی مواردی نظیر سانسور را توهمی بیش نمیداند
0 لایک
1398/04/01
امیر عباس
افتضاح
0 لایک
0 نظر
1398/03/31
سام کارگردان چرا خوب بود بد نبود ولی کمدیش کم بود منظوم بنظرم درام،اجتماعی بود
0 لایک
0 نظر
1398/03/29
رادین
باید مسخره باشه من عمرا ببینم
2 لایک
1 نظر
1398/03/12
اقای سریالی
بسیار بد
0 لایک
1398/04/23
مرتضی نعمتی
افتضاح
1 لایک
0 نظر
1397/10/07
دهدشت
😐
1 لایک
0 نظر
1397/09/29
طاها مزینانی منظوم بخدا فیلم کمدی نیست
0 لایک
0 نظر
1397/09/15
یاور
بد نبود
1 لایک
0 نظر
1397/09/15
سید ما از شما متنفریم خانم یایا😐
5 لایک
1 نظر
1397/09/06
زهرا
ببااررییککللا سیید
0 لایک
1397/09/07
راد شهبازی
به نظرم این حجم از توهین به فیلم و فیلمساز ، اصلا درست و به حق نیست ! این فیلم هرچه مقدار که بد باشد ، قرار بر این نیست که به عوامل آن توهین شود ! برای دوستانی که هنوز متوجه به منظور فیلمساز نشدند ذکر می کنم که :
شخصیت خانم یایا در این فیلم همان دولت امروزیست !
کارکترهای اصلی افسرده ما (که از جنس همین مردم جامعه هستند) از یایا فرار می کنند و می ترسند ! حرف های او را متوجه نمی شوند ! آنها یایا را دوست دارند اما معتقدند که گول عکس ها و ظاهر او را خورده اند و یایا هم آنها را اذیت کرده و آرامش و زندگی برای آنها نگذاشته ! در اواخر فیلم نیز با حضور امین حیایی و آن اتفاقاتی که برای دو کارکتر اصلی ما می افتد !
به یاد بیاورید که سکانس آخر مسئول هتل به مرتضی و ناصر می گوید که ما تعجب کردیم که شما دو نفر اصلا از اتاق خارج نشدید ! آیا تمام آن چه که گفته شد زاده تخیلِ این دو کاراکتر بوده ؟ یعنی نه خانم یایایی وجود داشته و نه عظیم !
کاهانی از فهم این نکات به مخاطب عامی (که تنها برای خنده به شوخی های عطاران و فرخ نژاد به سینما آمده ) عاجز است !
4 لایک
3 نظر
1397/08/28
علی فیلم بین
جناب رادشهبازی! یک ایده هر چقدرم حاوی مفاهیم عمیق و تمثیل های هوشمندانه باشه اگه زبان انتقال اش قابل درک نباشه طبیعتا کاملا شکست خورده است!
خصوصا اینجا که زبان انتقال زبان سینماست! زبان تصویر است! زبان شنیده هایی است که قرارست با دیده ها همیشه به خاطره سپرده شوند! ولی یک سری تصویر ها از فرط بد بودن ماندگار خاطره ها میشوند!
5 لایک
1397/08/28
راد شهبازی
قطعا زبان انتقال‌اش برای من و خیلی های دیگر قابل درک بوده که خود بنده با درک مفاهیم فیلم درباره آن مطلب قبلی را نوشتم !
ذکر شد که فیلم از ارائه این مفاهیم به مخاطب عام ضعیف عمل کرده ! دقت کنید ؛ ضعیف
نه اینکه اصلا نتوانسته باشد آن را به مخاطب برساند ؛ چرا که افرادی نیز بودند که مفاهیم و تلنگر فیلمساز را به خوبی درک کردند و متوجه منظور فیلم شده اند ! (اما به دلیل کارگردانی ضعیف ، فیلم به اثر گنگ و خنثی ای تبدیل شده که اصلا ممکن است این اتفاق توسط فیلمساز عمدی صورت گرفته باشد تا دچار ممیزی نشود )
اینگونه که شما می فرمائید ، پس اصلا فرق فیلمی که حاوی مفاهیم عمیق در فیلمنامه اش است (با وجود تمام نقاط ضعف مختلف در آن ) و آن فیلمی که شامل هیچکدام از این موارد نیست ، چیست ؟
فیلمساز با هوش و خلاقیت خود به چنین ایده ای در فیلمنامه رسیده اما برعکس آثار قبلی اش در کارگردانی بد عمل کرده است !
کاهانی نیز در کارنامه کارگردانی اش اثاری نظیر "اسب حیوان نجیبی است " ، "استراحت مطلق" و... را دارد که بسیاری از آنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و لازم به ذکر است که هر کارگردان صاحب نامی نیز در کارنامه اش دوران اوج و فرود زیادی را پشت سر گذاشته
به نظر بنده هم این فیلم ، قابل تحمل و اما دچار ضعفهایی جدی است ، اما آیا ضعیفتر از کمدی های زرد و مبتذل و بفروش حال حاضر سینما ؟! قطعا جواب نه است ! این دست فیلمها که اصلا مفهومی برای ارائه به بیننده ندارند ...
4 لایک
1397/08/28
آرتاس منتیل
هر دو بزرگوار علی و راد درست و خوب توضیح دادید !
صحبت هاتون خیلی حرفه ای و دل نشین بود واسم و البته که جدید !!!!!!!!
من نظرم اینه که فیلم که میخواد محتوایی منتشر کنه و سعی بر زیرکی داره، باید در لایه اول یک پیام و محتوا خوب رو منتشر کنه تا تو زیر لایه هدف خودش رو ثابت کنه !
اینکه ی فیلمی با این هجم زردی گردی و خنکی و پوچی میاد بگه که منم هستم و بخواد پیام خودش رو برسونه، اصلا کار درستی نمکینه و من نمیپسندم و به قول علی شکست خوردس !
2 لایک
1397/08/29
مهنا یه چرته دیگه
یه صدایی توی گوشم میگه
مسخره تر از این دیگه نمیشه
2 لایک
0 نظر
1397/08/28
ثنا اسمعیلی
بازیگر فوق قوی + فیلم فوق ضعیف و یک میلیارد فروش چرااا؟؟؟؟؟
خرج کردن برای فیلم های ضعیف آخه!!!!!!!
0 لایک
3 نظر
1397/08/27
زهرا
اصلا فروشش زیاده به دردم نمیخوره
0 لایک
1397/08/28
ثنا اسمعیلی
چ میشه کرد
0 لایک
1397/09/01
زهرا
نمیدونم اصلا عقل نداارن مگه نه ثنا جوون؟؟
0 لایک
1397/09/03
مشاهده بررسی‌های بیشتر