آن

‏آن‏ (2017)
‏It‏

6.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 31 کاربر
135 دقیقه
درام, ترسناک
اکران شده در 1396/06/17

خلاصه داستان فیلم سینمایی آن
این فیلم ترسناک درباره‌ی هفت کودک هست که در این شهر باید با مشکلات زندگی ، قلدرهای مدرسه و همچنین با هیولایی که خود را به شکل یک دلقک ترسناک به نام پنی‌وایز در آورده است ، مقابله کنند.

حواشی فیلم آن (0 حاشیه)
سوتی های فیلم آن (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم آن (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم آن (از مجموع 15 رای)

ارزش تماشا
8.3
خوش ساخت
9.3
بازیگری
7
خلاقانه
4
محتوای مناسب
4
تفکربرانگیز
7.7
مناسب خانواده‌
4.3
مناسب کودکان
3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم آن (39 بررسی)
سید محمد موسوی
"IT" "آن" ، ترسی که ترس ندارد.
ابتدا اجازه دهید مروری سریع بر بنیان فیلمهای مثلاً ترسناک داشته باشیم.البته رُک و بی پرده.
س ک س ، بی بندوباری ، شهوت ، شُرب خَمر ، صداهای فروصوت ،‌ شوک های لحظه ای ، نواختِ موسیقی با گام پایین و صداهای زیر ، رنگ های آبی و تیره ، نواخت موسیقی با ضرب آهنگ تند ، صداهای بلند و گوش خراش و سرانجام خونریزی.
اینها را در تمامِ فیلم های ترسناک می شود دید. حتی فیلم "مرگ کامل(death proof)" اثر "کوئینتین تارانتینو" هم چندین مورد از این اِلِمان ها را داشت.
در فیلمهای ترسناک، فیلمساز طوری جلو می رود که هم با صحنه های جن سی مخاطب را جذب کند و هم بگوید هرکسی بی بندوبار باشد، اسیر هیولای فیلم می شود. حتی کسانی که مرتکب گناه کبیره می شوند هم از این قاعده مستثنی نیستند.
اما چه چیزی می تواند خون های ریخته شده را ترسناک می کند؟ موسیقی. موزیک متن فیلم های ترسناک از بزرگترین فاکتورهای آنها هستند. اما چه چیز به این موسیقی جلا می دهد؟ صداهای فروصوت. صداهایی که وجود دارند،به فیلم اضافه شده اند،بر شما اثر می گذارند اما شنیده نمی شوند و صرفاً جهت ترساندن و ایجاد دلهره و اضطراب بکار می روند.
گریم. چهره پردازی آثار ترسناک_که دیگر اثرگذاری خود را از دست داده_ فاکتور بزرگی ست که کارگردانان سعی می کنند با آن مانور دهند.
شوک لحظه ای. نشان دادن تصویر کاراکتری که زشت و کریه المنظر و ترسناک شده، بصورت لحظه ای، موجب ایجاد ترس می شود. که اگر از آن زیاد استفاده شود، باسمه ای می شود و خنده دار.
جلوه های ویژه. اگر پشت صحنه این آثار را دیده باشید، دیگر جلوه های ویژه هم روی شما اثر نمی گذارد.
حال اگر تمامِ موارد بالا را جمع کنیم، باید بگویم فیلم "IT" هیچکدام از خصوصیات مورد اشاره را بخوبی در خود جای نداده است. هیچکدام را. حتی نزدیک به فیلم ترسناک هم نشده است. دلایلش را در بررسی پایین گفته ام.
3 لایک
0 نظر
1398/02/25
سید محمد موسوی
خطر لو رفتن داستان
"IT" ، "آن"
وقتی پایِ ژانر ترس به میان می آید، همه نگاه ها متوجه صفحه تلویزیون می شود؛برخی با هراس، برخی بی تفاوت و برخی مشتاق به دیدن فیلم می نشینند. اما من از ابتدا خنده ام میگیرد. نمیدانم چرا؟! ولی وقتی اسم ژانر ترس به میان بیاید، خنده ام میگیرد.بگذریم.

تمام ژانرهای معرفی شده و به ثبت رسیده باید خصوصیاتی که برایشان درج شده را دارا باشند وگرنه به یک اثرِ بی اثر تبدیل می شوند نه به یک فیلم سینمایی. در این بین 3 ژانر هستند که از اهمیت بالاتری برخوردارند((ژانر درام، ژانر کمدی و ژانر وحشت)) زیرا بالاترین مخاطبین را در بین تمامیِ ژانرها دارند. پس نباید سَرسَری و بی معنی ساخته شوند.
فیلم حاضر یکی از بی معنی ترین و مزخرف ترین فیلمهای ترسناکی بود که دیدم. ترس این فیلم نه تنها اثرگذار نبود،بلکه خنده دار بود. مخصوصاً سکانسی که دلقک با آنهمه قدرت بی دفاع ایستاده تا کتک بخورد و نابود شود. درحالیکه در سراسر فیلم دیدیم که حتی با وجود نترسیدن کودکان، او کار خود را انجام می داد و هیچ چیز جلودارش نبود. حال چه شده که بیکباره ضعیف شده؟ منطق این تزلزل دلقک چیست؟ ترس باید واقعی و قابل لمس باشد. ترسی که منطقی ندارد، فُکاهی و طنز است و بَس.
در فیلم "آن" یک مسئله اساس‌ داستان است "نترس تا نَمیری." اما در بسیاری از سکانسها دیدیم که طرف ترسید و نَمُرد و نترسید و مُرد!! خب این تناقض گویی چه دلیلی میتواند داشته باشد جز اینکه پایه فیلم اشتباه بنا شده است؟
مورد بعدی اینست که خیلی از فاکتورهای ترس مانند "بی اعتنایی والدین به بچه ها" و "تعرض و تجاوز والدین به فرزندانشان" و "خنثی بودن پلیس و مقامات قضائی به گم شدن بچه ها" و غیره، باسمه ای و تصنعی شده بود. حتی درجایی کاراکتر"بیل" به زبان می آید و می گوید""وقتی والدین و بزرگترها نسبت به گم شدن بچه ها بی تفاوتند و ترجیح می دهند وانمود کنند چیزی نمی دانند"". این ضعف یک فیلم ترسناک است که با دیالوگ گویی بخواهد یکی از اِلِمان های اصلی فیلم را در ذهن بیننده جابیاندازد. زیرا در فیلم ترسناک، اولویت با جلوه های ویژه و دکوپاژ و بازی هاست؛‌نه اینکه بصورت گل درشت یکی از ارکان ترس را از دهان کاراکتر بشنویم!!‌
مورد بعدی مسخره رفتار کردن دلقک است. دلقک یا باید بشدت تند و بی محابا عمل می کرد و همه چیز را بهم میریخت. یا باید مانند زامبی ها با صبر و حوصله همه را تکه تکه می کرد. که البته ما از دلقک ها هردو مورد را سراغ داریم.درست. اما این دلقک هارمونی رفتاری نداشت. حتی ثبات هم نداشت تا ما بدانیم الان ممکن است یک کار وحشیانه انجام دهد. دلقک این اثر شدیداً‌ خنده دار شده بود و همین تأثیر ترس را خنثی می کرد.
در بسیاری از سکانس ها، بدون اینکه به گذر زمان اشاره شود، لباس بچه ها تغییر می کرد. این موضوع را نتوانستم حل کنم مگر اینکه بگوییم روز عوض شده و فیلم به آن اشاره نکرده. درحالیکه اگر هم روز عوض شده بود،‌باید میزان نور و شدت آن و جهت تابش خورشید تغییر می کرد تا بیننده بفهمد که در روز دیگری بسر می برد. حتی در سکانس پایانی، سرِ‌ کاراکتر "اِستَنلی" باندپیچی شده بود، ولی در شروع سکانس فیلم با یک نوشته، میخواست بگوید یک ماه گذشته است!!
مورد دیگر اینکه فیلم دیالوگ های زشت و ناپسند زیادی داشت و با اینکه صحنه های جن سی را نمایش نداد، اما لزوم و وجوب این دیالوگ ها هم مشخص نبود. اگر این پلان یا سکانس ها حذف میشد، خللی در فیلم پیش نمی آمد.
در یکی از سکانس ها نیز نوجوان شروری توسط دلقک خورده می شود اما دوستانَش هیچ به روی خویش نمی آورند!! چرا واقعاً؟؟
در سکانسی که کودکان از تعلیق بیرون می آیند و به زمین می رسند؛ این کودکان بیکباره بی ارزش می شوند و فیلم به آنها نمی پردازد. حتی "بیلی" به دنبال جسد برادرش"جورجی" نمی رود!! چرا واقعاً؟؟
در سراسر فیلم جز یک مادرِ چندشی و یک پدر تجاوزگر و یک پدر دَدمَنِش که از قضا پلیس است، ما هیچ والد یا والده ای را نمی بینیم.حتی والدین "بیلی" و "جورجی" را. چرا واقعاً؟؟
بطورکل غیر از جلوه های ویژه خنده دار و مسخره، هیچ نکته قابل توجهی نیست جز اینکه"اگر بترسی، میمیری" همین :)
3 لایک
4 نظر
1398/02/25
دارا
کاملا درسته به نظر منم اصلا ترسناک نبود و داستان خوبی هم نداشت

البته خود آمریکایی ها با این فیلم خوب ارتباط گرفتن و نمره خوبی بهش دادن
1 لایک
1398/02/25
سید محمد موسوی
اونا کلا هوای خودشونو دارن.برای محصولات سینمایی شون کم نمیذارن
0 لایک
1398/02/25
یاور
این که به این فیلم دو دادید تعجب نکردم ولی اینکه به این فیلم دو دادید و به گات یک دیوونم کرد😂
1 لایک
1398/02/25
سید محمد موسوی
خخخ...آقای یاور، من که عرض کردم. اگر میتونستم بهش ستاره منفی می دادم. ستاره منفی نداشت. بهش یک دادم. اون یک رو هم بحساب موسیقی بذارین که یه ایرانی ساخته بذارید لطفاً...
0 لایک
1398/02/26
آرتاس منتیل
منم که قبلا نظرمو گفتم !
دوستان لطفا به این اثر امتیاز بدید و از دوستانی که 10 دادن تقاضای تجدید نظر دارم ! بابا 10 دیگه زیاده !!!!!!!!
1 لایک
2 نظر
1397/05/01
احسان
آقا مرتضی شاید که شما از این فیلم خوشتون نیومده و این دلیل نمیشه که 10 حق همچین فیلم فوق العاده ای نباشه . در ضمن این فیلم بهترین فیلم ترسناک 2017 شده (با این که من وحشت بهم منتقل نشد و به دلایل دیگه ای فیلم رو دوست داشتم.)
و فیلمی قسمت دومش رو میسازند که نظر مثبت مخاطبان رو در اولین سری جذب کرده باشه
0 لایک
1397/06/09
سید محمد موسوی
آقا 5 هم زیاده. 2 خوبه.
0 لایک
1398/02/25
امیر نوربخش
با احترام به مخاطبین ژانر ترس خیلی متنفرم از این نوع فیلما
2 لایک
1 نظر
1397/04/29
سید محمد موسوی
لایک
1 لایک
1398/02/25
Amir
چندان ترسناک نیست فیلم تینیجریه
ولی ارزش دیدن داره
امیدوارم قسمت دومش بهتر باشه
0 لایک
0 نظر
1397/04/29
آقا علی
😕😕😕
1 لایک
0 نظر
1397/04/29
عسلی
بهترین فیلم ترسناکی که دیده بودم واقعاعالی بود
0 لایک
0 نظر
1397/04/29
ویدا بیات
یک‌کلام عالی بود
0 لایک
0 نظر
1397/04/19
مشاهده بررسی‌های بیشتر