شوالیه تاریکی برمی خیزد

‏شوالیه تاریکی برمی خیزد‏ (2012)
‏The Dark Knight Rises‏

7.8
رای شما:
0/10
بر اساس رای 149 کاربر
164 دقیقه
حادثه‌ای, مهیج
اکران شده در 1391/04/30

خلاصه داستان فیلم سینمایی شوالیه تاریکی برمی خیزد
هشت سال بعد از اینکه «بتمن» ( کریستین بیل ) تمام جنایت های «هاروی دنت» را گردن می گیرد، رهبر گروهی از تروریست ها بنام «بین» ( تام هاردی )، شهر گاتهام را ویران می کند و اینگونه است که شوالیه تاریکی برای محافظت از شهر باز می گردد...

حواشی فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (0 حاشیه)
سوتی های فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (از مجموع 19 رای)

ارزش تماشا
9.5
خوش ساخت
9.7
بازیگری
9.2
خلاقانه
7.1
محتوای مناسب
7.1
تفکربرانگیز
7.9
مناسب خانواده‌
6.4
مناسب کودکان
3.7
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (7 بررسی)
حسین پروان
میخوام ببینم کدوم زودتر میشکنه عاطفه ات یا کمرت
  کریستوفر نولان در حین ساخت شوالیه تاریکی ایده های فیلم سوم به ذهنش خطور کرد،اما به دلیل مرگ زودهنگام هیث لجر تمام ایده هایش نقش برآب شد چون قرار بود جوکر در قسمت پایانی سه گانه هم  حضور‌ داشته باشد.نولان همیشه در مصاحبه هایش اذعان کرد که هنوز نتوانسته پایانی برازنده  سه گانه اش را به نگارش درآورد. که بالاخره بعد از وقفه‌‌ ای چهار سال و نیمه نولان به همراه برادرش جاناتان که فیلمنامه اکثر فیلم های نولان را همراه او نوشته است(میان ستاره ای،شوالیه تاریکی،ممنتو،پرستیژ،بتمن آغاز میکند)را به اتمام رسانده اند.فیلم باز با دوربین آی مکس ۷۰ میلی متری ضبط شد ولی برخلاف دو فیلم قبلی‌ که یکی از یکی دیگری‌ بهتر بودند،متاسفانه این مشکلات زیادی هم در فیلمنامه،هم در مضمون و.. داشت.
  مشکل اصلی شوالیه تاریکی بر می خیزد نقش منفی اش بود. با اینکه این بین(تام هاردی) بین بسیار‌ باهوش تر و انسانی تر از نسخه کمیک و فاجعه بتمن و رابین(جوئل شوماخر)‌بود،اما باز تماشگر انتظار بدمنی نه مثل جوکر  بلکه هم اندازه جوکر‌‌ را دارد بعد از فیلم دوم ،اما از این نمیشه گذشت که بین دیالوگ های بسیار خوبی را میگوید،بر پایه فلسفه های شرقی و اصول سامورایی ها ساخته شده است،هرچه نباشد خود نولان همیشه گفته عاشق فیلم های رزمی هنگ کنگی است.این  فیلم هم مانند دیگر قسمت هایش شخصیت خاصی را برای تحلیل در نظر گرفته که در قسمت سوم کمرنگ تر هم است. فیلم اول بتمن را تحلیل کرد. فیلم دوم جوکر را و فیلم سوم زنان گاتهام را،اما بعدا در مورد این مساله حرف میزنیم و برمیگردم به مظمون نهفته فیلم. بین که ترکیبی از سامورایی،جوکر،نلسون ماندلا و چه گوارا است، که به معانی ساده تر نماد تروریست است و تروریست مانند عروسک خیمه شب بازی دیگران است و مواردی مانند پولشویی،جنایت ها و.. دیگران را انجام میدهد ولی خودش جز یک بزن بهادر چیزی‌نیست. که در فیلم هم تالیا آلغول به بین دستور میدهد،اما مساله اصلی این نیست این است که این فیلم خود مردم را مسئول این کارها میداند و با جامعه سرمایه داری موافق است،در طول فیلم میبینیم که مردم با بین هستند و بین را نماد آزادی خود میدانند و بتمن برای از بین بردن شر مردم را مورد ضرب و شتم قرار میدهد و در آخر فیلم بتمن نمیمیرد! و صحنه ای که آلفرد آرزویش بود بروس را در ایتالیا و آن کافه ببیند در واقعیت است نه در رویا. هواپیمایی که بتمن در آن حضور داشت یعنی خلبان خودکار نداشته اما فاکس در آخر فیلم می فهمد که‌ بتمن شش ماه پیش برای این هواپیما خلبان خودکار گذاشته است و زمان ترکیدن بمب بتمن از هواپیما بیرون آمده بوده است.
  شوالیه تاریکی برمیخیزد در‌ کل فیلم خوبی است اما نه به‌ خوبی دو قسمت قبل اما فیلم هم بازی های خوبی‌دارد‌ هم موسیقی خوبی هم صحنه های نبرد مخصوصا یکی صحنه اولین درگیری بین و بتمن که صحنه ای بود بدون بدلکار و تمام ضربات را خود هاردی و بیل به هم میزدند و جذابیت صحنه جز این نداشتن موسیقی بود که به رئال بودن فیلم اضافه کرده بود و صحنه نبرد پایانی پلیس و مردم که بسیار حماسی اجرا شده بود.
2 لایک
0 نظر
1398/06/29
حسین پروان
خوب،بد،معصوم
تحلیل زنان شهر گاتهام
  زمانی که کریستوفر نولان خواست فیلم بتمن آغاز میکند را بسازد این اتفاق عجیب به نظر می آمد.نولان با بتمن وارد چالش بزرگی در فیلمسازی خود گشت،او قبل از بتمن فیلم پست مدرن ممنتو،روانشناسانه بی خوابی را ساخته بود که اصلا با بتمن جور در نمی آمد،اما بتمنی که‌ او ساخت مانند فیلم هایش عجیب و نامتعارف بودند.بتمن او بیش از حد واقع گرا توصیف شد به شکلی که به جای استقرار شخصیت و طرح بر پدیده های مافوق طبیعی،آن را براساس پدیده های طبیعی‌پی ریزی میکند.وقتی که نولان به خاطر تفسیرش از سه گانه‌ با شخصیت های فراوان مرد تحسین شد،از زنان داستان او سخن چندانی کسی نمی گفت و یا نمی نوشت.هرچند احتمالا به خاطر شخصیت های زن است که نولان برخی از خلاقانه ترین تکنیک هایش را در اقتباس از افسانه های برآمده از فرهنگ پاپ و آغشتن آن ها با لحن متمایز کارگرانی خود نشان داده است.سه زن در سه گانه حضور پر رنگی دارند،ریچل داوس(معصوم)،سلنا کایل(خوب)،میراندا تیت(بد) که هر‌ سه  این زن ها جاذبه عشقی بروس هستند.
  ریچل در این سه گانه نماد پاک دامنی زنانه است.وکیلی فساد ناپذیری در تشکیلات دادرسی کاملا فاسد.او الهام بخش قاطع برای اعمال بتمن است.ریچل هم برای برقراری عدالت با فساد گلاویز میشود اما از شیوه کار بتمن راضی نیست.او با  انحراف سنتی زنان که‌ در‌ موقعیت های وحشتناک می ترسد،شجاعانه مرگ خود را میپذیرد.با این حال در انحرافی غافلگیر کننده از قاعده ریچل پیش از مرگش هاروی را به عنوان شریک زندگی اش میپذیرد و آخرین حرف های تسلی بخش او مربوط به هاروی است نه بروس.ریچل نامه ای ناامید کننده برای بروس می نویسد و به‌ آلفرد نامه را میدهد.نامه او نشانی از روایت نولان و فروپاشی بصری استعاره های نوعی فیلم های ابرقهرمانی را پیشانی دارد.زمانی که بروس به عشق ریچل مبتلاست،ریچل‌ هاروی را برمیگزنید.قهرمان مذکر چیزی را میبیند که‌ مخاطب میبیند.جوکر زمان ورود به جشن می فهمد که بتمن جان مهمان را به خطر می اندازد و برای نجات ریچل از پنجره میپرد و برای همین زمان بازجویی آدرس غلط میدهد‌ که بتمن هاروی را نجات دهد و میل مرد محور او را به مسخره گیرد.
  زنان فیلم آخر نوآر هستند دلربا،جذاب،فریبنده و عریان،این دو زن نماد شناخت نداشتن بروس نسبت به بقیه است او اول عاشق میراندا که‌بد است میشود ولی زن گربه ای که خوب است زمانی عاشق او میشود که کار از کار گذشته. بروس در کل زیر سلطه زنی بوده است که همیشه او را کنترل میکرده و هرگز او را نشناخته.میراندا نماد فقر مفرط و ایدئولژی‌ خشن فرقه ای است.بتمن در‌آخر وقتی از میراندا چاقو میخورد او را به عنوان الهه انتقامش یاد میکند،اما در آخر این معصومیت ریچل بروس را به زندگی برنمیگرداند،بلکه سلنا‌ کایل است که او را به زندگی بر می گرداند.
0 لایک
0 نظر
1398/06/29
آرتاس منتیل
مارول کارش شخصیت آفرینی برای تمام سلایقه !
شخصیت بتمن واقعا ستودنیست !
البته که خیلی دراماتیک !
بچه مایه داری که یک شخصیت کاملا جنتل من داره و با تم تاریکی که داره علیه تاریکی قیام میکنه !
خیلی شعاریه !
ای کاش سینمایی افلیج ما هم یاد بگیرن که شخصیت آفرینی کنن در جهت تحقق آرمان ها !
1 لایک
1397/04/30
بهروز جوکار
چه جالب، یه جورایی خیالم و راحت کردی، آخه تا پیش از این که چنین دیدگاهی رو ببینم احساس می کردم مشکل از منه ولی خب میبینم که یه کس دیگه هم هست که در مورد فیلم های بت من چنین دیدی داره و باید اعتراف کنم از شجاعت بیان دیدگاهی که پیش ازین من توان بیانش رو نداشتم و شما به راحتی نوشتید بهتون تبریک باید گفت
1 لایک
1398/12/21
Mr.Hamid
فیلم خیلی قشنگیه ولی به پای بقیه فیلم های نولان نمیرسه...
1 لایک
0 نظر
1396/06/18
لمیا درکی
تووووووپ
1 لایک
0 نظر
1396/05/15