سرخ پوست

‏سرخ پوست‏ (1396)
‏The Warden‏

7.9
رای شما:
0/10
بر اساس رای 482 کاربر
درام, معمایی
اکران شده در 1398/03/15

خلاصه داستان فیلم سینمایی سرخ پوست
زندانی قدیمی در جنوب ایران به 1347 خلاصه داستان: سال دلیل مجاورت با فرودگاه تازه تاسیس شهر در حال تخلیه است. رئیس زندان سرگرد نعمت جاهد به همراه مامورانش مشغول انتقال زندانیان به زندان جدید هستند تا اینکه...

فیلم سینمایی سرخ پوست، دومین اثر سینمایی بلند نیما جاویدی، در مقام کارگردانی است.
سوتی های فیلم سرخ پوست (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم سرخ پوست (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم سرخ پوست
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 14،979،456،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم سرخ پوست (از مجموع 97 رای)

ارزش تماشا
9.2
خوش ساخت
9.3
بازیگری
9.3
خلاقانه
9.2
محتوای مناسب
7.8
تفکربرانگیز
8.1
مناسب خانواده‌
8.0
مناسب کودکان
3.4
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم سرخ پوست (227 بررسی)
میلاد ش
بعد از مدت ها یه فیلم ایرانی خوب دیدم. مرسی بابت عوامل و بازیگرها و کارگردان و نویسنده خوبش
0 لایک
0 نظر
1399/10/17
باران ک خیلی با کیفیت و خوب بود
ژانر معمایی بود و خوب بهش پرداخته شده است
3 لایک
0 نظر
1399/09/24
مجی بیکار
واقعا سینمای ایران به همچین فیلمایی نیاز داره
هم کارگردانی خوبی داشت
هم فیلم نامه قشنگی
هم بازیگران کار کشته ای
2 لایک
0 نظر
1399/07/01
محسن زیدی
عالی بود. به ندرت در سینمای ایران این جور داستان هایی کار شده که موفق بودن. و سرخپوست یکی از بهترین هاست.
1 لایک
0 نظر
1399/06/16
56
بهترین فیلم ایرانی
1 لایک
0 نظر
1399/05/05
علی فیلم بین
قبلا هم چندبار پخش اش کرده. موضوع اش که چیزی برای سانسور نداره فقط احتمالا حجاب پریناز ایزدیار تغییر می کنه !
1 لایک
1399/04/05
اقای سریالی
امشب شبکه 3 فکر کنم میدتش
0 لایک
2 نظر
1399/04/04
ویان فتحی
پخش میشه اما هزار یک تا سانسور داره
0 لایک
1399/04/04
اقای سریالی
نه بابا چه سانسوری خودم دیدم خیلی هم خوب بود
0 لایک
1399/04/04
یلدا
فیلم خاص با موضوعی خاص با بازی های متفاوت.عالی هیجانی و فیلمی بود که مخاطب رو به چالش میکشید
1 لایک
0 نظر
1399/03/23
محسن میرشاه
خیلی فیلم خاصی بود و تا حالا فیلمی بت این نوع داستان ندیده بودم
1 لایک
0 نظر
1399/03/21
محسن میرشاه
چقدر فیلم تمیز و عالللللللللللللللللللللللل بود 💝💝💝💝💝💞💞💞💞💞💞💞💞💞
1 لایک
0 نظر
1399/03/20
محسن میرشاه
عالللللللللللللللللللللللللللللللللللللللی بهترین فیلم جهانه و دارای ماجراجویی درجه یک
1 لایک
0 نظر
1399/03/19
علی رضائی
فیلم به هیچ وجه در ژانر معمایی دسته بندی نمی شود اما شیوه ی روایتِ معماگونه اش بسیار دل انگیز است. داستان فیلم بسیار ساده است(در تمِ فرار از زندان) و در تاریخ سینما و تلویزیون نمونه های بارزی دارد من جمله فرارِ بزرگ،فرار از آلکاتراز،رهایی از شاوشنک،سریال فرار از زندان و... اما سرخپوستِ جاویدی روایتی نو در این تم ارائه می دهد؛ برخلاف اثرهایی که در بالا اشاره شد در سرخپوست روایت و دوربین دیگر در کنار فرار کنندگان نیست و ما فرد فراری را هیچگاه نمی بینیم بلکه این رییس زندان(سرگرد جاهد) که نقش اصلی را بر عهده داشته و تمام روایت از جانب او صورت می گیرد که این خود نوآوری زیبایی است که نویسنده در این تم بوجود آورده.
شخصیت پردازی ها بسیار مناسب و شکل گیری زوج محمدزاده(سرگرد جاهد) و ایزدیار(مددکار) که رویاروئی ها و دیالوگ های قابل تاملی که میان آنها رد و بدل می شود به شدت لذت بخش است.
در سرخپوست خوشبختانه دوربین در چشم نواز ترین حالت خودش در سینمای ایران قرار دارد و با ذهنی خلاق نماهای چشم نوازی را به تصویر می کشد و به حق فیلم را به انحصار پرده سینما در می آورد.
فیلمنامه و دکوپاژ در بهترین حالت خود قرار دارد؛ به خوبی از پس شخصیت بخشی به زندان و چوبه دار بر می آید و از همان ابتدا میان مخاطب و لوکیشن ارتباط برقرار می کند و سپس به آرامی و بدون هیچ عجله ای شخصیت ها را وارد می سازد و پس از ورود شخصیت های اصلی تماما تمرکز خود را بر روی حل مسئله ای می گذارد که ذهن شخصیت های اصلی را به خودش درگیر نموده و نهایتا در یک رفت و آمد میان آرامش و تلاطمِ دو شخصیت اصلی آن مسئله را فیصله می بخشد.
هر چند در این فیصله بخشیدن نویسنده سخن بسیار است؛ سخن اول بر روی اینست که محمدزاده به سادگی متوجه پنهان شدن فراری می شود؛ که میتوان گفت لزومی به پیچیدگی اش نبوده چرا که همانطور که راقم در اوایل سطور ذکر کرده فیلم در ژانر معمایی قرار نمی گیرد پس نمیتوان از آن انتظار ایجاد معما در سرتاسر داستان را داشت هر چند اگر پی بردن به محل اختفای زندانی معماگونه می بود،دلنشین تر می شد. سخن دوم در نحوه به پایان رساندن داستان است به نحوی که رئیس زندان هر چند مجاهدت فراوانی در دستگیری فراری در طی داستان دارد اما وقتی او را به چنگ می آورد، بسیار آسان چشم بر هم نهاده و فراری را به حال خود وا می نهد؛ در این مسئله میتوان با زاویه های مختلفی نگاه کرد که خود سخن های دیگری را می طلبد.
سرخپوست قطعا چند مرتبه از سطح رایج سینمایی کشورمان بالاتر است و شاید بتوان حد اعلای سینمای جنایی و حتی کل جریان سینمایی کشورمان نامید. بازی نوید محمدزاده نیز در سطح خود فیلم و توصیفات قبلی است.
2 لایک
0 نظر
1399/03/14
حمید ارضی
به افتخار تیم خوب سرخپوست و افتخاراتش در جشن منتقدان سینمای ایران بهترین فیلم. سرخپوست بهترین کارگردان. سرخپوست بهترین فیلمنامه. سرخپوست بهترین بازیگر مرد. حامد بهداد برای ( قصر شیرین) بهترین بازیگر زن برای الناز شاکردوست (شبی که ماه کامل شد) بهترین بازیگر مکمل مرد برای استاد نصیریان ( مسخره باز) بهترین بازیگر مکمل زن برای فرشته صدر عرفایی (شبی که ماه کامل شد) بهترین فیلمبرداری برای ( سرخپوست و متری شیش و نیم) بهترین تدوین ( متری شیش و نیم) بهترین موسیقی متن (شبی که ماه کامل شد) بهترین استعداد درخشان ( مسخره باز) با تقدیر از جهان با من برقص بهترین دستاورد هنری ( تختی و مسخره باز و سرخپوست) سرخپوست با دریافت 5 تندیس رکورد دار جشن منتقدان سال 98 شد و بعد از آن در جایگاه دوم با 3 تندیس شبی که ماه کامل شد و مسخره باز، در جایگاه سوم با 2 تندیس متری شیش و نیم و جایگاه چهارم با 1 تندیس تختی و قصر شیرین
2 لایک
0 نظر
1398/11/10
پرزیوال
زندان نه فرودگاه معلوم شد فیلمو ندیدی😐
0 لایک
1398/10/19
اقای سریالی
اشتباه بود تایپی بود . اخه بی سواد زندانی رو تو فرودگاه نگه میدارد
2 لایک
1398/10/19
اقای سریالی
میخوای خلاصه رو برات بنویسم اسکل
0 لایک
1398/10/19
اقای سریالی
گوگولی
0 لایک
1398/10/19
پرزیوال
اسکل اسمته
0 لایک
1398/10/20
اقای سریالی
برو بابا فستیوال
0 لایک
1398/10/20
حمید ارضی
خخخخخخ از خنده ترکیدم فستیوال کن!!!!!!! حالا چرا کن برلین هم که خوبه😂😂😂😂😂
1 لایک
1398/10/21
محسن میرشاه
نمره ۷ واقعا برای این فیلم کمه
0 لایک
1399/03/20
اقای سریالی
این نظر شماست
0 لایک
1399/03/30
رضا
یه تحلیل بر فیلم خوب جاویدی بعد از فاجعه ملبورن سرخپوست فیلم خوب با کارگردانی درجه یکه حال و هوای بارونی و رنگ های آبی و... فیلم قطعا به هر کسی آرمش می‌دهد بازی نوید محمد زاده بعد از فاجعه متری شیش و نیم عالیه هومن بهمنش هم بعد از اون مسخره اینجا غوغا به پا کرده از محسن نصرالهی هم حتما باید توقع همچین دکوراسیون بی‌نظیری را میبودم موزیسین عاشقانه و مرموز و احساساتی یک فیلم سینمایی و تایید میکنم سینمایی این فیلم در سطح جهانی ساخته شده از فیلم تنها توانستم سه ایراد بگیرم اول بازی متوسط پریناز ایزدیار ، دوم از فیلمنامه ایراد میگیرم از نوع پایان بندی‌ درسته نکاتی در فیلم موجود است که تحول شخصیت رو نمایش میدن ولی کمتر کسی این نکات ریز را متوجه میشد آنقدر که محو زیبایی فیلم بود و نکته سوم اینکه آقای جاویدی عزیز کاش مدت زمان فیلم رو یکم طولانی میکردی آنقدر محو فیلم شدم که فکر کردم تو بیست دقیقه فیلم تموم شده همچین فیلمایی رو باید تایم رو زیاد کنن و نکته آخر فیلم بسیار بسیار خوت با پلان بندی مناسب نه بیخودی مثل فیلم روستایی
0 لایک
0 نظر
1398/10/16
اقای سریالی
منم برای حمایت از شما در تمامدکامنت ها #فیلم_خوب را میگزارم
1 لایک
1398/10/16
رضا
ممنون
1 لایک
1398/10/16
پرزیوال
سیمرغ بهترین فیلم حقش بود که خوردنش .
6 لایک
12 نظر
1398/10/06
رضا
سیمرغ بهترین فیلم بنظرم کاملا منصفانه بود اگه شما ناراحتی بازم برو شکر کن خداتو که سیمرغ به فیلم های مسخره متری شیش و نیم و رد خون ندادن
1 لایک
1398/10/16
اقای سریالی
تو چی میگی فستیوال کن
0 لایک
1398/10/19
پرزیوال
با کی هستی تو؟
1 لایک
1398/10/20
اقای سریالی
تو فستیوال سیار فضول
0 لایک
1398/10/21
اقای سریالی
به قول حمید فستیوال برلین هم خوبه
0 لایک
1398/10/21
پرزیوال
فعلا که تو دیکتاتوری سفوف
1 لایک
1398/10/21
پرزیوال
مشکل روانی داری دست خودت نیست
1 لایک
1398/10/21
محسن میرشاه
چه عجب یه نظر خوب دادی
0 لایک
1399/03/21
محسن میرشاه
پریزیوال حد اقل اسم تو عوض کن و انقدر هم به فیلم ها گی سه پیچ نده
0 لایک
1399/03/21
کاشف استعداد سحر
مشکلش نوید بیچاره ست :( واقعا نمیفهمم چرا نصبت بهش جبهه گرفته خدا خواهرش بیامرزه ولی فک میکنه چون هزینه عمل خواهرش نداشتن و نوید دستمزد بالایی میگره گردن اونه
0 لایک
1399/03/22
پرزیوال
منظورتو نفهمیدم با کی هستی شما؟؟
0 لایک
1399/03/22
کاشف استعداد سحر
میدونم بحث واسه خیلی وقت پیشه اما نتونستم سکوت کنم ( منظورم سفوف بود )
0 لایک
1399/03/22
سهیل
فیلم سرخپوست بر اساس قصه و معما هست که شاهد جنس متفاوتی از سینما هستیم و مثل خیلی از فیلم های درون ساختمانی نیست.اتفاقات فیلم در یکی از زندان های قدیمی دور افتاده ی کشور میگذره که پس از ناپدید شدن یک زندانی شرایط برای مخاطب برای دیدن یک داستان پلیس و تبهکار (دزد و پلیس) فراهم میشه.در نمای اول چند کارگر مشغول کار کردن کنار چوبه ی دار هستن که نشان دهنده ی فضای سرد و سنگین زندان هست و همون جا با چوبه ی دار آشنا میشم.
به نظرم کارگردانی از فیلمنامه جلوتره و فیلم نامه پیچیدگی خاصی نداره و معمای فیلم خیلی تو در تو نیست و پیچ و خم نداره و وارد سبک معما گونه نمیشه همون طور که تبدیل به یک درام نمیشه.
داستان سرخپوست هیجان و ریتم بالایی نداره و تنها قراره شخصیت اصلی که سرگرد جاهد باشه دنبال یک زندانی باشه،در چنین زمانی باید شخصیت اصلی داستان رو پیش ببره که بر عکس این عمل اتفاق می افته و ترفندهای زندانی و مددکار هست که فیلم رو جلو می بره.
عدم نمایش سرخپوست مخاطب رو برای حل معما تشنه تر میکنه و با این که بی گناه هست کارگردان شخصیت سرگرد رو رها نمیکنه چون عدالت برای او گرفتن زندانی هست و قضاوت به عهده ی او نیست.ماجرای گم شدن زندانی(سرخپوست) در کنار عشق و علاقه ای که بین دو شخصیت اصلی داستان در فضای سرد و بی روح زندان ایجاد میشه، ترکیب خوبی رو میسازه.
موسیقی متن و فیلم برداری و قاب بندی ها و فضاسازی فیلم به همراه کارگردانی ،همگی در بالاترین سطح سینمای ایران بود و تعریف هایی که از فیلم میشد واقعا به حق بود،در مورد بازیگری هم پریناز ایزدیار بازی نسبتا تکراری داشت و بیشتر برای نمایش نوع شخصیت رئیس زندان و شناخت بیشتر او به فیلم اضافه شده بود و نقش نوید محمدزاده هم خیلی پیچیده نیست و نقش یه رئیس زندان پایبند به قانون رو داره که پی زندانی گمشده اش هست و شاید بازیگر های دیگه ای هم میتونستن این نقش رو بازی کنن ولی نوید محمد زاده که بیشتر اوقات نقش یک فرد برون گرا و احساسی رو بازی می کرد خیلی خوب و کم نقص تونست نقش یه فرد درون گرا رو بازی کنه و باورمون نمیشد همون بازیگریه که تو ابد و یک روز و یا مغزهای... بازی کرده، و گریم هم خیلی روش نشسته بود و قطعا لایق بردن سیمرغ بود.
قسمت آخر فیلم هم خوب در اومده که دوربین از نگاه زندانی به سرگرد میبینه و اون نفس نفس زدن ها پشت دوربین و نگاه با اضطراب از پشت دیواره به جاهد و همین طور خانواده اش واقعا فوق العاده بود و حس رو منتقل می کرد.فیلمساز با قرار دادن عشق در فیلم کار رو برای اون پایان بندی فراهم کرد البته اتفاقات آخر فیلم علتش فقط علاقه به مددکار نبود و چندین عامل دست به دست هم دادن تا اون اتفاق رخ بده.
کارگردان فیلم که در اثر اول خود متهم به این بود که از فرم اصغر فرهادی پیروی میکنه و حتی تقلب کرده ،این بار به نوعی فیلمی ساخته که اون رو از بقیه فیلم ساز ها مستثنی کرده و فیلمش یکی از بهترین های سینماست.
1 لایک
0 نظر
1398/09/20
مهدی فرهمند
خیلی زیبا بود و بسیار به جا استفاده کردید👍👍👍👌👌👌🌺🌺🌺
2 لایک
1398/09/15
مشاهده بررسی‌های بیشتر