حواشی فیلم سینمایی «مالاریا» (14 حاشیه)

فیلم «مالاریا» به تهیه کنندگی «مسعود ردایی» است که با حمایت مشترک ایران و لهستان جلوی دوربین رفته است.
«پرویز شهبازی» برای ایفای نقش‌های اصلی فیلم «مالاریا» از کسانی استفاده کرده که اولین بار مقابل دوربین سینما قرار گرفته اند. شهبازی پیش‌ از این در فیلم‌های «نفس عمیق» و «دربند» هم از چهره‌های ناآشنا برای ایفای نقش اول فیلم‌هایش استفاده کرده بود.
آخرین سکانس‌های فیلم «مالاریا» در سد لتیان کرج جلوی دوربین «هومن بهمنش» رفت که بازیگران اصلی حضور داشتند.
مراحل فنی فیلم «مالاریا» به کارگردانی «پرویز شهبازی» در کشور لهستان انجام شده. مراحلی مثل اصلاح رنگ و امور مربوط به ویژوآل افکت و موسیقی.
«پرویز شهبازی»، کارگردان فیلم سینمایی «مالاریا» خودش این فیلم را تدوین کرده است.
فیلمبرداری «مالاریا» طی ٨٠ جلسه در تهران و اطراف آن انجام شده است.
در زمان پیش تولید «مالاریا»، تصویری از تست گریم «آزاده نامداری» بدون پوشش چادر منتشر شده بود که حواشی بسیاری برای این فیلم به وجود آورد.
این اولین بار است که «آزاده‌ نامداری» (مجری تلویزیون) و «آذرخش فراهانی» (خواهر گلشیفته فراهانی) در یک فیلم سینمایی بازی می‌کنند.
شعار فیلم این است که: «اين فيلم درباره‌ی بيماری مالاريا و هوای بد و باتلاق نيست، كسي هم در فيلم مالاريا ندارد اما بي‌مسما هم نيست!»
«ساغر قناعت» که در نقش دختری 20 ساله در فیلم «مالاریا» بازی می‌کند، از بین ۱۵۰۰ متقاضی این نقش انتخاب شد.
حضور بازیگرانی چون «بهرنگ علوی» و «نازنین بیاتی» در فیلم «مالاریا» قابل توجه است، اما نمی‌توان این فیلم را در کارنامه‌ی کاری‌ آن‌ها به حساب آورد، چرا که به صورت افتخاری لحظاتی از یک فیلم دیگر را بازی کرده‌اند.
صحنه‌هایی از فیلم توسط خود «پرویز شهبازی» و سایر بازیگران با دوربینی که به نظر می‌رسد گوپرو است فیلمبرداری شده.
یکی از تصاویر مهمی که «پرویز شهبازی» در فیلم‌اش «مالاریا» استفاده کرده فیلمبرداری در شب توافق هسته‌ای است که بعضی از مردم برای شادی در خیابان‌ها حضور پیدا کردند.
عنوان فیلم ابتدا «نسیم» نام داشت.