حواشی فیلم سینمایی «خوک» (12 حاشیه)

12 اسفند ماه سال 1396 مادر «شهیدقاسمی‌دانا»، در رابطه با اظهار «لیلا حاتمی»، در جشنواره «فیلم برلین»گفت:
«از خانم «لیلا حاتمی»، بابت دفاع از اغتشاش‌گران شکایت می‌کنم. از همه مادران و همسران «شهدا»، دعوت می‌کنم که به این حرکت بپیوندند.»
«پروانه معصومی»، نسبت به اظهارات سیاسی «لیلا حاتمی»،اسفند ماه سال 1396 در نشست خبری «جشنواره برلین»، فیلم سینمایی «خوک»، واکنش نشان داد و گفت:
«مگر درکشورهای دیگر اعتراض را با بوسه جواب می‌دهند؟ خانم حاتمی چرا سعی می کنید در هر چیزی دخالت کنید؟ این خانم اگردوست ندارند بروند جای دیگر زندگی کنند».
«شهاب اسفندیاری»، عضو «شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد»، پس از دیدن فیلم سینمایی «خوک»، در رابطه با این فیلم نوشت:
«فیلم سینمایی «خوک»، یکی از رادیکال‌ترین فیلم‌های ایرانی در هجو ابتذال و سیاست‌زدگی، برخی فضاهای هنری و روشنفکری است، ماجرای کارکتر اصلی فیلم، با بازی درخشان «حسن معجونی»، تداعی‌کننده وضعیت مضحک «جعفر پناهی» است.
«لیلا حاتمی»، بازیگر فیلم سینمایی «خوک»، طی نشست خبری این فیلم در جشنواره «فیلم برلین»، نظر خود را در رابطه با اغتشاشات داخل ایران بیان کرد و گفت:
«خشم و اندوه عمیق خودم را از نحوه برخوردهای اخیر با معترضان در ایران اعلام کنم
شرم‌آور است که تظاهرات در کشورم به بهای جان معترضان تمام می‌شود
این اولین بار است که درباره مسائل سیاسی اظهار نظر می‌کنم»
نخستین نمایش فیلم سینمایی «خوک»، 2 اسفند ماه سال 1396 در فستیوال «برلین»، بوده است.
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «خوک»، شهریور ماه سال 1396 در «تهران» کلید خورد.
فیلم سینمایی «خوک»، هفتمین اثر «مانی حقیقی»، کارگردان این فیلم است.
فیلم سینمایی «خوک»، چهارمین همکاری «مانی حقیقی»، کارگردان این فیلم با «نگار نعمتی»، طراح لباس و «امیرحسین قدسی» طراح صحنه این فیلم است.
نعمتی و قدسی از فیلم سینمایی «پذیرایی ساده»، کار با حقیقی را شروع کردند و بعد از «اژدها وارد می‌شود» و «پنجاه کیلو آلبالو»، در این فیلم همکاری دارند.
فیلم سینمایی «خوک»، سومین همکاری «مانی حقیقی»، کارگردان این فیلم با «محمود کلاری»، مدیر فیلم‌برداری این فیلم بعد از فیلم سینمایی «آبادان» و فیلم سینمایی «کارگردان مشغول کارند» است.
سکانس تشییع «مانی حقیقی»، در فیلم سینمایی «خوک»، با حضور افتخاری؛ «مهناز افشار»، «پیمان معادی»، «ویشکا آسایش» و «علی مصفا» در خانه سینما فیلم‌برداری شد.
فیلم سینمایی «خوک»، دومین اثر «مانی حقیقی»، در گونه «کمدی» است.
به گفته «آرش آقابیک»، مدیر جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «خوک»، یکی از لوکیشن های این فیلم در «اتوبان تهران‌قم» است.