حواشی فیلم سینمایی «فهرست مقدس» (6 حاشیه)

انیمیشن «فهرست مقدس»، 15 آذر 1396 مصادف با 17 ربیع الاول، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اکران شده است.
«محمد امین همدانی»، کارگردان فیلم سینمایی «فهرست مقدس»، درمورد شخصیت‌های داستان که بین انسان و حیوان طراحی شده خاطرنشان کرد:
«ما در تعاریف خودمان هم چیزی به نام «صورت باطنی» داریم که معنی آن است که نفسانیات به شکل حیوانی در چهره افراد بروز می‌کند. برای اینکه کار را انیمیشنی‌تر کنیم، یکی از ایده‌هایی که به نظرمان رسید همین خلاقیتی بود که می‌توانست باعث بروز صفات درونی کاراکترها در چهره‌شان شود. در این حالت، بیننده خیلی سریع‌تر متوجه نفسانیات و ویژگی‌های کاراکترها می‌شود. من حس می‌کنم این خلاقیت و اغراقِ مبتنی بر خلاقیت می‌تواند برای مخاطب نوجوان ما جذاب باشد.»
اکران فیلم سینمایی پویانمایی «فهرست مقدس» در کشور «لبنان» با استقبال گسترده مردم این کشور همراه شد، اما 21 آبان ماه 1395 اداره کل امنیت عمومی لبنان از ادامه اکران عمومی این فیلم ممانعت بعمل آورد.
این در حالی است که آیین افتتاحیه اکران بهترین انیمشن ایران در کشور لبنان با حضور وزیر ورزش و جوانان این کشور و با استقبال مردم در شهر بیروت برگزار شده بود و کلیه ترتیبات اداری لازم برای اکران این فیلم اتخاذ شده بود، ولی درباره ممانعت پیش آمده برای اکران عمومی، علیرغم پیگیری عوامل فیلم هیچ پاسخ روشنی داده نشد.
عصر ۹ آذرماه، اکران افتتاحیه انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی در پردیس سینمایی کورش برگزار شد و از جمله حواشی جالب این مراسم، حضور شمایل پوشان شخصیت‌های این انیمیشن بود.
به گفته‌ی «محمد امین همدانی»، کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس»، در ساخت این انیمیشن از طراحی لباس و نویسندگی گرفته تا طراحی کاراکترها، از هنرمندان حرفه‌ای این عرصه استفاده شده است.
«محمد امین همدانی»، کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس»، ایده ساخت این اثر سینمایی را از مرحوم «فرج الله سلحشور» دانسته است.