حواشی فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» (8 حاشیه)

فیلم «احتمال باران اسیدی» که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه بهترین فیلمنامه را از بخش «نگاه نو» دریافت کرد، روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۶ در تالار ناصری خانه هنرمندان در جشن تصویر سال به نمایش گذاشته می‌شود.
پوریا رحیمی بازیگر فیلم احتمال باران اسیدی با اشاره به برخی انتقادها به فیلم بیان کرد: برخی از انتقادها در چند وقت اخیر و در آستانه اکران فیلم مطرح می‌شود که هیچ یک از نقدها کارشناسی و اصولی نیست. عده‌ای می‌گویند فیلم از خطوط قرمزها عبور کرده است.
پوریا رحیمی‌سام بازیگر فیلم «احتمال باران اسیدی» بازی در این فیلم سینمایی را تجربه‌ای مغتنم دانست و گفت: بعد از نمایش فیلم «احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و دریافت بازخورد مخاطب، تصمیم گرفته شد ۶ دقیقه آن کوتاه شود زیرا یکی از ایرادهایی که به فیلم «احتمال باران اسیدی» گرفته می‌شد این بود که داستان دیر شروع می‌شود به همین دلیل از دقایق اولیه فیلم بخش‌هایی کم شده است.
پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا در حالی بهترین فیلم خود را معرفی کرد که مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های یک سال اخیر سینمای ایران در این جشنواره شرکت داشتند و در پنج شهر مهم استرالیا روی پرده رفتند و این فیلم«احتمال باران اسیدی» بود که برنده جایزه بهترین فیلم از پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا شد.
فیلم «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها موفق به دریافت جایزه هیات داوران جشنواره کلمبو شد.
بهتاش صناعی ها کارگردان، شمس لنگرودی و مریم مقدم بازیگران فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» شامگاه اول آذرماه با حضور در پردیس سینمایی کوروش به تماشای فیلم «احتمال باران اسیدی» نشسته و با مخاطبان دیدار کردند.
بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم احتمال باران اسیدی٬خبر داد که فیلم به زودی به جشنواره‌هایی در پراگ، سریلانکا و... می‌رود و فیلمنامه کامل این اثر سینمایی هم در حال طی کردن پروسه دریافت مجوز برای انتشار در قالب کتاب است.

سمیرا برادری یکی از تهیه کنندگان فیلم «احتمال باران اسیدی» درباره حضور این فیلم در «هنر و تجربه» تصریح کرد: من یکی از مخالفان جدی حضور فیلم در «هنر و تجربه» بودم و این در شرایطی است که من چند فیلم در این گروه داشتم چون فکر کردم فیلم فضای شاعرانه‌ای دارد و یک اثر ساده و قصه گوست و همه مردم آن را دوست دارند.