حواشی فیلم سینمایی «دربند» (9 حاشیه)

فیلم :"دربند" با دریافت چهار جایزه بیشترین جوایز را از انجمن منتقدان سینمای ایران دریافت کرد.
جایزه بهترین فیلم توسط رخشان بنی اعتماد به تهیه کننده فیلم "دربند" داده شد.
پرویز شهبازی برای فیلم "دربند" جایزه بهترین کارگردانی را بدست آورد.
نازنین بیاتی برای بازی در فیلم "دربند" جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از مهناز افشار دریافت کرد.
جوایز بهترین آثار سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به انتخاب 'انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران' اهدا شد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به پگاه آهنگرانی برای بازی در فیلم "دربند" رسید.
خبرنگاران سوالاتی از بازیگران حاضر از جمله نازنین بیاتی، پگاه آهنگرانی و بهرنگ علوی پرسیدند که آن‌ها به دلیل آنکه فیلم‌نامه را نخوانده بودند، نتوانستند به این پرسش‌ها پاسخ بدهند. در پی این اتفاق شهبازی توضیح داد: من فیلم‌نامه را اصلاً به بازیگر نمی‌دهم چون قصه را تغییر می‌دهم و او می‌خواهد ایده‌های الکی بدهد و این کار مرا اذیت می‌کند. در شیوه من، خواندن فیلم‌نامه برای بازیگر ممنوع است اما برای من بسیار مهم است که فیلمبردار، صدابردار و … آن را به دقت بخوانند و برایش ایده داشته باشد.
نکته جالب در مورد این فیلم انتخاب بازیگر آن بوده است که پس از گذشت حدود 3 ماه جستجو در میان آموزشگاه‌های بازیگری خانم نازنین بیاتی به‌ عنوان نقش اول فیلم انتخاب شد.
بسیاری از منتقدین و سینمایی‌نویسان و فعالان فرهنگی رسانه‌های جبهه انقلاب نیز با تشکیل گروهی تحت عنوان «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» اقدام به برگزاری یک نظرسنجی یکپارچه و انتخاب فیلم‌های برتر خود در جشنواره سی‌‌ویکم فیلم فجر کرده‌اند. در این نظرسنجی که در بین پنجاه منتقد و سینمایی‌نویس و فعال رسانه‌ای سینمای ایران انجام شده است در نهایت سه فیلم «تنهای تنهای تنها» (با ۳۰۶ امتیاز)، «سربه مهر» (با ۲۵۶ امتیاز) و «دربند» (با ۱۵۰ امتیاز) به عنوان سه فیلم برتر «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» انتخاب شدند.
فیلم سینمایی «دربند» با نام سابق «سلام، خداحافظ» توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از آن خود کند.