حواشی «رضا رشیدپور» (17 حاشیه)

«رضا رشیدپور»، 8 بهمن ماه سال 1396 در واکنش به بحران ایجاد شده به وسیله بارندگی برف، در صفحه ایسنتاگرام خود، گفت:
«مفهوم مدیریت بحران در کشور ما عوض شده. تنها خروجی‌اش تعطیل کردن است. خجالت نکشید، همه جا را تعطیل کنید برویم پی کارمان. الهی هر مسئولی که شب خیلی ناز خوابیده و صبح سراسیمه تصمیم به مدیریت بحران گرفته، برود با برف سال بعد هم نیاید.
جمشید مشایخی مهمان برنامه‎ی «صفرصفر» رضا رشیدپور بود، در بخشی از این برنامه مشایخی درباره‎ی همسرش گفت: «همسر من صدای بسیارخوبی داشت، خیلی هم زیبا می‎خوند. من نذاشتم بره دنبالش. خب تعصب داشتم.»
رشیدپور نیز پاسخ داد: «بسیار هم عالی. آدم از مردان بزرگی چون شما، توقع این تعصب رو هم داره!» که دردسر جدیدی در پی حواشی مصاحبه‎ی وی با جمشید مشایخی داشت.
وی در ۲۷ خرداد 1395 در برنامه‎ی «دور همی» با اجرای مهران مدیری به عنوان مهمان حضور یافت. او در پاسخ به سؤال مهران مدیری در خصوص کار نکردن در دولت قبل گفت: هیچ ارادتی به دولت قبل ندارم و نخواهم داشت اما افتخار می‌کنم بخشی از زندگی‎ام را در دولت فعلی فعالیت رسانه‌ای کردم.
از اوایل اردیبهشت 1395 وی به صورت رسمی وارد صداوسیما شد و اجرای برنامه‎ی «حالا خورشید» از شبکه ۳ را آغاز کرد.
از ۱۰ اردیبهشت 1393 وی رسماً وارد صداوسیما شد و برنامه‎ی طنز «عینک آفتابی» را از شبکه نسیم آغاز کرد. بازگشت وی واکنش‌هایی را در پی داشت. در پاییز 1393 تولید این برنامه متوقف شد.
وی مجری برنامه‎ی «شب شما بخیر» در شبکه ماهواره‌ای ایرانیان بود.
علی‎اکبر جوانفکر مشاور احمدی‌نژاد هم جز میهمانان برنامه‎ی «دید در شب» بود که فیلم آن برنامه به علت مخالفت مقامات مسوول زیربط اجازه انتشار نیافت.
دلیل مقایسه‎ی برنامه‎ی «دید در شب» با برنامه‎ی «صفر صفر» این است که بارها خود رضا رشیدپور در برنامه‎ی «دید در شب» به صورت غیر مستقیم و گاها از زبان مهمانان خواستار ادامه‎ی برنامه‎ای با فضای باز و آزادتر نظیر «دید در شب» در تلویزیون رسمی صداوسیما بود. که علی‎رغم تفکرات و روند برنامه‎ی «دید در شب»، برنامه‎ی «صفر صفر» با تم کلی برنامه‎های سابق رشیدپور بر روی آنتن رفت اما نه دیگر خبری از مهمانان جنجالی است و نه در گفتگوها چالشی وجود دارد!

وی در برنامه‎ی «صفر صفر» کاملا محافظه‎کارانه و گاها با خود سانسوری جلوی دوربین آمده‎است. این خود سانسوری تا جایی مشهود است که حتی از به زبان آوردن اینستاگرام خود داری می‎کند و بارها به جای اینستاگرام از صفحه‎ی اجتماعی در برنامه‎اش یاد می‎کند. این در صورتی است که امروزه دیگر سایر مجریان صداوسیما هم به راحتی به صفحه‎ی اینستاگرام در برنامه‎شان اشاره می‎کنند.
مدتی مدیریت یک روزنامه را نیز برعهده داشت.
در جریان سفر حسن روحانی به مشهد و اصفهان همراه با وی بوده و اجرای مراسم را برعهده گرفت.
در سال‎های (1391) و (1392) با فاصله گرفتن از فعالیت‎های تلویزیونی و سینمایی اقدام به تکمیل تحصیلات خلبانی خود کرده و مدرک «ای ار» در خلبانی با گرایش خلبانی با هواپیمای ایرباس سری سیصد را دریافت کرده‎است.
پس از قریب به ۳ سال عدم فعالیت رسانه ای در مقابل دوربین یک شبکه ماهوره‌ای ظاهر شد و کوشید مخاطبان تازه‌ای را برای شبکه فراهم آورد.
وی جوانی موزیسین را به برنامه‎ی خود فراخواند و با او در باب موضوع «روابط دختر و پسر» به گفتگو پرداخت. گفتگویی که در آن مهمان به درخواست مجری برنامه به نقل خاطرات خود از دوستی با دختران مختلف پرداخت و توضیح داد که چگونه در دبی به دختری شماره تلفن داده‎است!
در این شو که به برنامه‎ی آموزش چگونگی ایجاد ارتباط با جنس مخالف تبدیل شده بود وی با طرح پرسش‌هایی نظیر معنی «مخ زنی» چیست؟ پسر‌ها در دوستی با دختران در پی چه چیزی هستند کوشید با تقلید ناشیانه از شوهای غربی به برنامه‎ی خود رنگ و بویی جنجالی بدهد. در ‌این میان مهمان برنامه هم عنان از کف داد و به طرح نظریات خاصی پرداخت و توضیح داد که در رابطه میان زن و مرد عاشق شدن به ازدواج ربطی ندارد. دوست داشتن می‌تواند جدا از ازدواج معنا یابد و حرف هایی از این دست...
اما بحث در آنجا اوج گرفت که مهمان برنامه به درخواست او یکی از اشعارش را که مضمونی مبتذل عاشقانه داشت خواند و او نیز با حالت خاصی به مهمان برنامه‌اش اینچنین گفت: با دخترهای دور و برت هم این طوری حرف می‌زنی؟ و مهمان نیز گفت: نه من عادت دارم فقط این طور سخنان را بشنوم نه آن که به کسی بگویم!
وی تا خرداد (۱۳۹۲) کمتر در برنامه‌ها به عنوان مجری ظاهر می‌شد، تا این که در هجدهم خرداد (۱۳۹۲) با حضور در همایش انتخاباتی حسن روحانی، اجرای برنامه را برعهده گرفت. در این همایش بیش از ۵۰ هزار نفر حضور داشتند.
وی مجری برنامه‎ی «شب شما بخیر» در شبکه‎ی ماهواره‌ای ایرانیان بود. در همان زمان سایت‌های خبری مدعی شدند که وی با سوء استفاده از هنر یک هنرمند ۷۰ ساله قصد ایجاد ناآرامی داشته و بازداشت شده‎است که بعداً تکذیب شد.
برنامه‎ی «دید درشب» او، از طریق سامانه‎ی آپارات منتشر می‌شود. «دید در شب» برنامه‌ای گفتگو محور است که وی در این برنامه با دعوت از چهره‌های سرشناس در گفتگویی چالشی درباره‎ی حواشی مهم زندگی این افراد سؤال می‌پرسد. اکبر عبدی، شیلا خداداد، امیر تتلو، شهرام جزایری، محمدجواد ظریف و رضا کیانیان جزو مهمانان این برنامه بوده‌اند(تا سال 1395).
در تاریخ اول تیر (۱۳۹۲) محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد تلویزیون جهانی پرسپولیس با مجری‎گری رضا رشیدپور افتتاح خواهد شد.