حواشی «داریوش ارجمند» (15 حاشیه)

«داریوش ارجمند»، سه فرزند دارد. اولین فرزندش به نام «امیریل» که لیسانس مکانیک از دانشگاه کرمان دارد بازیگر، خواننده و نوازنده است و در سال 1353 به دنیا آمد. فرزند دومش به نام «امیرسام متولد» ۱۳۵۶ فوق دیپلم مکانیک از دانشگاه آزاد مشهد است و در لندن در مدرسه فیلم اسکول در رشته تئاتر و سینما در مقطع فوق لیسانس است. تنها دخترش «یلدا» که در زمینه نقاشی فعالیت دارد در سال 1363 به دنیا آمد.
«داریوش ارجمند»، که فرزند دوم خانواده است و ۱۲ سال از انوشیروان برادر بزرگش کوچکتر است در دوران دانشگاه با دختر دایی اش خانم «فرشته یغمایی» ازدواج کرد.
«داریوش ارجمند»، پدرش تیمسار ارجمند مدتی رییس بیمارستان «امام رضا (ع)» بیرجند بود، اما در دوران کودکی داریوش، به همراه خانواده اش عازم مشهد شدند. تیمسار در آن جا نیز ریاست یک بیمارستان بسیار بزرگ و مهم (بیمارستان رضا شاه) را بر عهده داشت. مادرش خانم «یغمایی» فرزند یکی از ثروتمندان مشهدی و صاحب کارخانه های نوشابه سازی و خواهر «کوروش یغمایی» خواننده معروف ایرانی بود.
دکتر «علی شریعتی» یکی از استادان «داریوش ارجمند» در دوران دانشگاهی بوده است.
«داریوش ارجمند»، در سال 1365 با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد.
«داریوش ارجمند»، با بازی در فیلم «ناخدا خورشید» ساخته «ناصر تقوایی» به سینما آمد.
در نشست هیات مدیره موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت از فداکاری «داریوش ارجمند» برای ارائه نامه به رئیس‌جمهور سابق و حضورش در کنار احمدی نژاد که حاشیه‌هایی برای وی ایجاد کرد، صحبت شد. هدف از برگزاری این نشست ایجاد شرایط مناسب و دریافت قول حمایت معاون توسعه مدیریت و منابع ارشاد از مؤسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت بود و در این راستا هر کدام از حاضران سخنانی را ارائه دادند.
در جشن زاد روز هنرمندان پیشکسوت متولدین مرداد و شهریور 1395 «داریوش ارجمند» که متولد 7 مرداد است، بعد از دعوت به روی سن گفت:
«موقعی که شناسنامه‌ها را تعویض می‌کردند به جای این که تاریخ تولد من را بزنند 5 مرداد به اشتباه زدند 7 مرداد در واقع من متولد 5 مرداد هستم.»
ارجمند در ادامه گفت:
«من در زمانی که در مشهد در خدمت وظیفه بودم در همسایگی‌مان مرکز هنرهای زیبا بود که استاد «منوچهر اسپهبدی» آن را اداره می‌کرد. او امروز به این مراسم آمده است و چون فرزندی ندارد از سازمان‌های مختلفی درخواست کرده تا اموالش خرج تأسیس فرهنگسرای هنر شود.»
وی افزود:
«سال‌هاست که شهرداری مشهد او را می‌پیچاند و وزارت ارشاد نیز کار او را پیش نبرده است. در واقع او می‌گوید من از مردم پول تعلیم گرفتم و می‌خواهم آن را به مردم بازگردانم. از مسئولین می‌خواهم برای هنر قدم بردارند.»
جشن زاد روز هنرمندان پیشکسوت متولدین مرداد و شهریور 1395 با حضور «مجید رجبی» معمار مدیرعامل «خانه هنرمندان ایران»، «علی مرادخانی» رئیس هیئت امنای موسسه «هنرمندان پیشکسوت»، «عباس عظیمی» رئیس این مؤسسه، حجت‌‌الاسلام «دعایی»، حجت‌الاسلام «مازنی» نماینده مجلس امروز در باغ زیبا برگزار شد و از پیشکسوتان تجلیل شد.
«داریوش ارجمند»، با وجودی که خبر فوت برادرش «انوشیروان ارجمند» حال مساعدی برایش نگذاشته بود، به استودیوی برنامه «بعضیا شبکه سه» آمد تا مثل مرام همیشگی اش، متهم به بدقولی یا زیر قول زدن نشود.
در شبی که خبر انتشار درگذشت «انوشیروان ارجمند» جامعه هنر و مردم ایران را عزادار کرد، هیچ کس تصورش را هم نمی کرد مهمان این هفته برنامه «بعضیا» که هر یکشنبه با اجرای «علی ضیاء» روی آنتن شبکه سه می رود، سر قرار خود حاضر شود و به استودیو بیاید، اما داریوش ارجمند که از چند روز پیش از درگذشت برادرش با عوامل برنامه «بعضیا» هماهنگ کرده بود تا در این برنامه حضور پیدا کند، سر قرارش حاضر شد و روبروی دوربین های «بعضیا» نشست.
استاد «داریوش ارجمند» پیشکسوت گرانقدر سینما و تلویزیون و از علاقمندان به ورزش ملی کشور، به مناسبت عید سعید فطر به عنوان مهمان ویژه در برنامه «روح پهلوانی» سال 1395 حضور داشت. همچنین «کمیل قاسمی» ملی پوش وزن 125 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد نیز از دیگر مهمانان این برنامه بود. در این برنامه فیلم رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 125 کیلوگرم پخش و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
روز شنبه 19 اردیبهشت ماه 1395 و در حاشیه چهارمین روز از برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران «داریوش ارجمند» نیز در مراسم رونمایی از نمایشنامه خود با عنوان «سلطان فیل گردن» در بخش علمی، فرهنگی خانه کتاب (سالن کتاب و هنر) حضور پیدا کرد.
داریوش ارجمند در مراسمی در تیر ماه (۱۳۹۲) و در روزهای پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از او نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد.
وی برادر کوچک‌تر انوشیروان ارجمند بازیگر، عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند، و پدر امیر‌یل ارجمند (بازیگر و خواننده) است.
داریوش ارجمند طی حکمی از سوی محمدرضا طالقانی به عنوان سخن‌گوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای منصوب شد.