حواشی «رضا عطاران» (16 حاشیه)

وی در نشست فیلم سینمایی «طبقه حساس» در جشنواره‎ی فیلم فجر عنوان کرده بود: «من برای خنداندن مردم حاضرم شلوارم را نیز پایین بکشم». این جمله با واکنش‎های منفی زیادی همراه شد که اوج حملات علیه او از سوی جمشید مشایخی بود و جمشید مشایخی در واکنش به این اظهار نظر وی گفت: « شما می‌توانستید برای خنداندن مردم بگویید از بالای یک درخت تبریزی به پایین می‌پرم نه آن که آن حرف زشت را که من از گفتن آن خجالت می‌کشم را به زبان بیاورید؛ آن‌وقت ما بخاطر این بی‌اخلاقی‌ها به او جایزه هم می‌دهیم». البته خود وی نیز در مصاحبه‌ای که با احسان علی‌خانی در ویژه برنامه‎ی نوروزی شبکه سوم داشت، نسبت به ماجرای صحبت‌هایش در نشست خبری «طبقه حساس» که موجب جنجال‌هایی شده بود آن را یک سوءتفاهم قلمداد کرد.
گفته می‎شد با مهران مدیری دچار مشکل شده که البته این موضوع بعدها توسط خودش تکذیب شد، این دو پس از سال‎ها در سریال «قلب یخی» هم‎بازی شدند.
مدتی ممنوع‎الکار شده بود، از آنجا که آن زمان در ابتدای زندگی حرفه‎ای خود به سر می‎برد مجبور شد برای امرار معاش با وانت مشغول به توزیع مواد غذایی شود.
از تکنولوژی فراری است و در شبکه‎های اجتماعی فعالیتی ندارد و شبکه‎های اجتماعی منتسب به وی توسط همسرش اداره می‎شوند و بر خلاف بسیاری از ستارگان سینما و ورزش، اصلا ماشین باز هم نیست.
وی از سیگاری‎های معروف عالم هنر است و خودش می‎گوید اصلا نمیتواند سیگار را ترک کند.
سودآورترین بازیگر ایران در سال ۱۳۹۳ لقب گرفت.
وی پایه‎گذار تیم هنرمندان کشورمان است.
به سلامتی خود اهمیت می‎دهد تا آنجا که همانند همسرش گیاهخوار است.
وی سال ۱۳۷۳ در ۲۶ سالگی ازدواج کرد. فریده فرامرزی همسر اوست که ابتدا کار تئاتر انجام می‎داد. وی و فریده فرامرزی زوج خوشبخت و البته هنرمندی هستند که از سال 1373 تصمیم گرفتند زیر یک سقف با هم به زندگی ادامه دهند و این دو زوج با هم عهد کردن که هیچ موقع بچه‎دار نشوند تا کنون که روی حرفشان ایستاده‏‎اند.
از بازیگرانی نظیر؛ شریفی‎نیا، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، خسرو شکیبایی و گوهر خیراندیش خوشش می‎آید.
عاشق فوتبال است و در بین فوتبالیست‎‌ها با مهرداد میناوند رفاقت دیرینه‎ای دارد.
گاهی مجسمه‎سازی می‎کند، نقاش و مهارت زیادی هم در خطاطی دارد.
وی به موسیقی و خوانندگی هم علاقه زیادی دارد.
وی در یک خانواده‎ی ۷ نفره به عنوان فرزند سوم به دنیا آمد و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد.
مادرش را در کودکی در زلزله‎ی کاخک از دست داده‎است.
وی در یکی از محله‌های شهر مشهد بنام خیابان «ضد» به دنیا آمد. با این‌ که او مشهدی است اما اصلیتش به شهر کاخک که یکی از بخش‌های گناباد در استان خراسان رضوی است، می‌رسد.