حواشی «مریلا زارعی» (10 حاشیه)

«مریلا زارعی»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «زیر سقف دودی» در جشنواره فیلم فجر 1395 را دریافت کرد.
وی پس از کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سی‎و‎دومین جشنواره‎ی فیلم فجر آن را به دختر معلول اهل کرمانشاه تقدیم کرد که از کرمانشاه به تهران و سالن اختتامیه‎ی جشنواره آمده بود تا او را ببیند.
وی در فعالیت‌های خیرخواهانه نیز یکی از فعال‌ترین هنرمندان است و سفیر نیکوکار است.
در نشست خبری فیلم «شیار 143» در برج میلاد، مریلا زارعی که تحت تأثیر تحسین‌ها به خاطر بازی‌اش در این فیلم قرار گرفته بود، به گریه افتاد و برای چند دقیقه فضای نشست را تحت تأثیر قرارداد.
در یکی از سکانس‌های فیلم «خوابم میاد» وی در لبه‎ی یک پرتگاه در داخل ماشین بود که ماشین به دلیل اشتباه عوامل فنی فیلم به سمت تپه به حرکت درآمد و مریلا زارعی به شکل معجزه‌آسایی توانست خود را از داخل ماشین به بیرون پرتاب کند و جانش را نجات دهد. خوشبختانه در این حادثه به هیچ‌کس صدمه‌ای وارد نشد.
وی علاقه ندارد به زندگی شخصی‌اش در رسانه‌ها پرداخته شود.
رنگ مورد علاقه‌اش آبی است و طرفدار تیم فوتبال استقلال است.
وی خواهر بزرگ‌تر ملیکا زارعی (خاله شادونه) است.
وی در بخشی از یادداشت خود در ماهنامه‌ی "صنعت سینما" که در واکنش به حملات رسانه‌های مدعی اصلاحات و برخی از مدیران دولتی به ابراهیم حاتمی‌کیا صورت گرفته، خطاب به حاتمی‌کیا نوشته‌است: «آقای کارگردان ،حالا چه وقت باریدن بود؟ نمی‌دانید که باعث زحمت کرم‌های خاکی شده‌اید؟ بیچاره‌ها داشتند از اندک هوای انباشته در میان منافذ خاک باغچه تنفس می‌کردند. نگفتید این بارش نابهنگام، منافذ را پر از آب می‌کند و کرم‌ها از بیم جان از خاک بیرون می‌زنند؟ با این همه اوصاف، توقع تایید دارید؟»
وی شایعه این که برای اولین‎بار در فیلم «سلام سینما» ساخته‌ی محسن مخملباف (1373) چهره‌ی او بر روی پرده‌ی سینما نقش بسته را تکذیب نموده و عنوان کرد تصاویر منتشر شده از این فیلم مربوط به یک بازیگر دیگر است که وی از نام او اطلاعی ندارد.