حواشی «ماهور الوند» (11 حاشیه)

وی فعلا به کار کردن در تلویزیون علاقه‌ای ندارد و ترجیح می‌دهد تمرکز خود را روی سینما بگذارد. او می‌گوید: «اگر یک کارگردانی باشد که علاقه داشته باشم با او کار کنم ولی تله‌فیلم باشد قبول نمی کنم.»
او به شدت به تئاتر علاقمند است و ایده‌آلش این است که تئاتر و سینما را با هم ادامه بدهد.
هم خودش و هم پدرش دوست دارند که اگر قرار است اتفاقی برای وی در سینما بیفتد، از طرف خودش باشد و او بتواند خودش به جایی برسد. دلیل آن هم همین است که وی واقعا دوست دارد مستقل از پدرش بتوانم کار کند و واقعا این تصور نباشد که پدرش چون کارگردان است، وی وارد سینما شده؛ دوست دارد که کار خوش به صورت مستقل قضاوت بشود.
اهل جوگیرشدن نیست و معمولا هیجانات و خوشحالی‌هایش را کنترل می‌کند.
پیش از فیلم «دختر» کارهایی که در زمینه‌ی تئاتر انجام داده‌است بیشتر در حوزه کارهای دانشجویی و برای جشنواره‌ی تئاتر دانشجویی بوده‌است. دو سال در این جشنواره شرکت کرده و هر دو کارش به‌عنوان کار برگزیده انتخاب شدند؛ یکی از این کارها را در سالن "سمندریان" اجرا کردند و دیگری را در تماشاخانه‌ی "آب". همچنین دو فیلم کوتاه بازی کرده که هر دو آن‌ها هم دانشجویی بوده‌اند. یکی از آن‌ها فیلمی بود که قرار بود در تئاتری استفاده بشود و دیگری هم برای بچه‌های دانشگاه هنر یا سوره بود.
او پس از تجربه موفق بازی در فیلم «دختر» قرار نیست تجربیات آکادمیک خود را رها کرده و به سینما بپردازد. یعنی دوست دارد آموختن را همچنان ادامه دهد.
نه تنها پدرش در انتخاب او برای بازی در فیلم «دختر» هیچ نقشی نداشت، بلکه خود او اصرار دارد این انتساب در فعالیت هنری‌اش هیچ تاثیری نداشته‌باشد و آنطور که خودش می‌گوید برای بازی در این نقش اجازه نداده که از اعتبار پدرش هیچگونه استفاده‌ای بشود یا اصلا حرفی به میان بیاید.
او با فیلم «دختر» رضا میرکریمی به‌عنوان تجربه‌ی اولش، در جشنواره‌ی سی و چهارم فجر حضور داشت.
سیروس الوند از بازی دخترش در فیلم «دختر» رضا میرکریمی راضی است و در فیلم‌نامه جدیدش نقشی مختص او نوشته‌است.
میرکریمی وی را از میان حدود ۴۰۰ متقاضی برای ایفای نقــش در فیلم «دختر» انتخاب کرده‌اســت.
وی در فیلم «دختر» که نقش یک دختر جنوبی را بازی می‌کند به درستی از لهجه‌ی جنوبی در بازی‌اش استفاده کرده‌است.