حواشی «باران کوثری» (18 حاشیه)

«باران کوثری»، 2 بهمن سال 1396 به عنوان «سفیر انجمن خیریه یاری سوئد»، در «ایران» معرفی شد
خبر بازی‌ در فیلم «عقربه روی 220»وی را شوکه کرد. او در گفت وگویی گفت: من با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «عقربه روی 220»اصلا صحبت نکرده بودم و آن‌ها فقط پیشنهادشان را از طریق حامد بهداد به من رسانده بودند اما امروز بعد از دیدن خبر بازی‌ام، در این فیلم شوکه شدم.
اسفندماه 94 وی یکی از بازیگران 'کوچه بی نام'به همراه محمدرضا غفاری همبازیش در این فیلم به سینما آزادی رفت. او با حضور در گیشه سینما آزادی به فروش بلیت برای تازه ترین فیلم اکران شده اش”کوچه بی نام” پرداخت.
انتشار گزارشی افشاگرانه در شهریور ماه 94 از یک اتفاق جالب در فضای هنری بار دیگر توجه ها را به سمت فضای بی سرو سامان هنرهای نمایشی کشور معطوف می‌کرد. اجرای بدون مجوز یک تئاتر زیر زمینی در منزلی مسکونی! تئاتری که توسط یک گروه حرفه ای اجرا می شد و بازیگری همچون وی نیز در آن حضور داشت.
وی که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر با دو فیلم «کوچه بی‌نام» و «جامه ‌دران» حضور داشت و نامش در میان نامزدهای دریافت سیمرغ بازیگری زن هم دیده می‌شد، در یکی از نشست‌های فیلم خود جشنواره سال گذشته را به دلیل توقیف شدن فیلم‌هایش، تلخ دانسته بود.
پگاه آهنگرانی جایگزین وی در فیلم «خشکسالی و دروغ»شد.
در اسفند ماه 94 وی برای دیدار با مخاطبان “کوچه بی نام” به سینما آزادی رفت.
16 میلیارد تومان حاصل 23 سال حضور وی در سینمای ایران است، بازیگری که از هفت سالگی و به واسطه حضور پدر و مادرش رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری در سینما به عنوان بازیگر کودک فیلم «بهترین بابای دنیا» انتخاب شد، مسیری که در دو فیلم رخشان بنی اعتماد یعنی «نرگس» و «روسری آبی» هم ادامه یافت. چند سال گذشت و رخشان بنی اعتماد در دو فیلم دیگرش؛ «بانوی اردیبهشت» و «زیر پوست شهر» و اپیزود «باران و بومی قصه های جزیره» هم از او به عنوان بازیگر استفاده کرد تا این بازیگر در 15 سالگی، شش فیلم در کارنامه اش داشته باشد.
وی در مهرماه 94 سر صحنه فیلم سینمایی «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی تصادف کرد و دچار سانحه شد.
ماجرای ازدواج وی که هنوز توسط خودش نه رد و نه تایید شده به طور مرموزانه سر جای خود باقی مانده است ولی فقط چند قطعه عکس از او و مردی منتشر شده که همه حدس می زنند او به طور مخفیانه و بدون هیچ سر و صدایی ازدواج کرده‌است.
وی با انتشار تصویری از خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نسبت به خبر فیلتر شدن احتمالی اینستاگرام واکنش نشان داد.
وی که کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «کوچه بی نام»بود، با پای‌شکسته در نشست فیلم سینمایی جامه دران،دیگر اثری که در جشنواره فیلم فجر سال 93 حضور داشت،حاضر شد.
از جمله کارهای وی ساخت ویدئو کلیپ برای آهنگ "چرا رفتی؟" با صدای همایون شجریان از آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» که انتقادات فراوانی را به همراه داشت. محمد رحمانیان در مراسم رونمایی آلبوم گفت: «از باران کوثری، سحر دولتشاهی و مهرداد صدیقیان تعجب می‌کنم. این‌همه اُور-اکت (بازی اغراق‌شده) را نمی‌فهمم. به خدا ما تئاتری‌ها هم مثل مردم معمولی موسیقی گوش می‌دهیم و احساساتی می‌شویم. این همه سر تکان دادن‌ها و اداهای اضافه برای چیست؟»
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، برای فیلم «کوچه‌ی بی نام» را بعد از دو سال ممنوعیت از کار، در بهمن 1393 دریافت کرده‌است.
وی به مدت 2 سال به عللی ممنوع الکار شد؛ در این زمان بی‌کار ننشست و طراحی صحنه انجام داد.
تا سال 1381 بیشتر در فیلم‌های مادرش بازی می‌کرد.
در زمان ایفای نقش در «بهترین بابای دنیا»، سواد خواندن و نوشتن نداشت؛ دیالوگ‌ها را از زبان آتیلا پسیانی (دستیار کارگردان) می‌شنید و بلافاصله آن‌ها را تکرار می‌کرد که موجب تعجب همگان بود.
مادرش متولد سال 1333؛ کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده و پدرش متولد سال 1329؛ تهیه کننده، مجری، گزارشگر فوتبال و روزنامه‌نگار است.