فیلشاه

‏فیلشاه‏ (1395)
‏THE ELEPHANT KING‏

7.2
رای شما:
0/10
بر اساس رای 1350 کاربر
پویانمایی
کودک و نوجوان
اکران شده در 1396/12/23

خلاصه داستان فیلم سینمایی فیلشاه
در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود...


حمید خرمی: فیلشاه نیز حاوی یک قصه قدسی است و در ادامه شاهزاده روم است؛ قصه اصحاب الفیل، که کدهای فانتزی به خود گرفته است و جهانی متحد یا نیمه متحد حیوانات را نشان می‌دهد، چیزی شبیه کتاب قلعه حیوانات پویانمایی، این خاصیت را دارد که تمام اجزای فرم و محتوایش، قابل خوانش و بررسی است.
محمد احمدخانلو: نکته‌ای که فیلشاه را از انیمیشن‌های خارجی مشابه خود متمایز می‌سازد، پیام محوری آن است. غالب آثار برجسته‌ای که در آن‎ها شخصیتی معصوم در گذر از حوادثِ یک سفر به کمال می‌رسد، درونمایه‌ای مبتنی بر اتکا به خود و اعتماد به نفس دارند.
جبار آذین: «فیلشاه» فیلمی خوش‌ساخت و حرفه‌ای و در ردیف بهترین تولیدات انیمیشن ایران و جهان است در واقع موفقیت ساخت انیمیشن‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» گویای این واقعیت است که می‌توان با استفاده از فناوری و تجهیزات مدرن سینمایی، محتوا و مضامین خوب دینی و مذهبی را در سینما با موفقیت به تصویر کشید و انبوه مخاطبان و به ویژه تماشاگران علاقمند به آثار مذهبی را راضی کرد.
ساناز رمضانی: اصلاً چه ایرادی دارد یک‌بار انیمیشنی بسازیم که فقط حکم زنگ تفریحی برای کودک دارد و با به‌کارگیری المان‌های کسب رضایت مخاطب کودک مثل استفاده از رقص و آواز، رنگ‌های شاد و جذاب و داستانی صرفاً سرگرم‌کننده، کودک را باقابلیت‌های سینمای انیمیشن آشنا کنیم و به‌جای تحمیل ایدئولوژی و اسطوره‌های کهن و ناب سرزمینمان فقط با کودک ارتباط برقرار کنیم؟
اعتراض حامد جعفری تهیه کننده «فیلشاه» به اکران همزمان ۳ فیلم کودک و نوجوان
همزمان با رسیدن مقدار فروش اکران انیمیشن «فیلشاه»، به 7 میلیارد تومان، عوامل سازنده این انیمیشن نسخه «بازی اندروید»، این اثر را نیز منتشر کرده است.
بیانیه گروه «هنر پویا»، در پی عدم داوری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر:

«باسمه تعالی
نتایج داوری‌های «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» اعلام شد و نکته عجیب ماجرا آنجاست که، دو تن از داوران محترم جشنواره، در برنامه تلویزیونی «هفت» اعلام کردند که داوران اصلا «فیلشاه»، را داوری نکرده‌اند! این بی‌توجهی به تنها انیمیشن سینمایی حاضر در جشنواره در حالی صورت می‌گیرد که در اعلام رسمی دبیر جشنواره از «فیلشاه» به عنوان فیلمی که برای کسب همه سیمرغ‌ها مورد داوری قرار می‌گیرد، یاد شد و این یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ سی‌و‌شش ساله «جشنواره فیلم فجر»، است که فیلمی به بخش مسابقه سودای سیمرغ راه می‌یابد ولی داوران فیلم را داوری نمی‌کنند!
برخورد دبیرخانه جشنواره هم روند جالبی دارد، ابتدا تماس و اصرار مسئولین دبیرخانه برای حضور «فیلشاه»، به عنوان یک اثر با کیفیت در جشنواره، سپس بی‌مهری و حذف آن از برخی سینماهای مهم و درنهایت داوری نشدن فیلم و عدم توجه به درخواست داوران برای تجلیل از «فیلشاه».
این رفتارهای ضد و نقیض مسئولان جشنواره در حالی است که بسیاری از منتقدان سینمایی، اهالی رسانه و مردم، از «فیلشاه»، به عنوان اثری ارزشمند و پیشرو یاد می‌کنند و بدین سبب محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی در سخنرانی خود در «اختتامیه سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر»، با اشاره‌ به «فیلشاه»، که دستاورد «هنرپویا»، به عنوان یک کمپانی خصوصی است و هیچ وابستگی به دولت و نهادهای فرهنگی دیگر ندارد، تاکید می‌کند که توانسته‌ایم‎‌ بخش عظیمی از عقب‌ماندگی خود را از سینمای انیمیشن جهان جبران کنیم و به مرزهای استانداردهای جهانی نزدیک شویم.
از سویی با توجه به آنکه «هنرپویا»، متقاضی اکران نوروزی «فیلشاه»، است، نگرانی اصلی ما به عنوان یک کمپانی مستقل که تجربه موفقی در «شاهزاده‌روم»، داشته‌ایم، آن است که این بی‌مهری‌ها در مورد اکران نوروزی نیز تکرار شود. ما معتقدیم اکران «فیلشاه»، می‌تواند مخاطبی را به سینما آورد که سایر فیلم‌ها توان آن را ندارند. «فیلشاه»، با ارائه محتوای سالم برای کودکان و خانواده‌ها، طیف مخاطبان سینما را افزایش می‌دهد؛ مسئله‌ای که هم به نفع سینمادار است، هم به نفع پخش‌کننده و هم به نفع تولیدکننده و این یعنی نفع کل سینمای ایران.
در پایان از مردم، سینماگران و علی‌الخصوص جامعه انیمیشن که به تلاش‌های تیم «هنرپویا»، احترام گذاشته و یا «فیلشاه»، را دوست داشتند، تشکر می‌نمائیم.»
سوتی های فیلم فیلشاه (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم فیلشاه (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم فیلشاه
محصول: گروه هنر پویا
پخش کننده: حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی
میزان فروش: 7،871،397،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم فیلشاه (از مجموع 58 رای)

ارزش تماشا
8.5
خوش ساخت
8.9
بازیگری
8.5
خلاقانه
8.1
محتوای مناسب
8.7
تفکربرانگیز
7.0
مناسب خانواده‌
8.8
مناسب کودکان
9.0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم فیلشاه (80 بررسی)
علی
خطر لو رفتن داستان
الان دیدم این کار رو ، بسیار جلوه بصری خوبی داشت، در کنار ریتم خوب نقطه قوت کار بود. خداقوت به همه عوامل بخصوص آقای سید جلال زائری ک بنظرم در این کار عالی بودن در جلوه های ویژه این کار
0 لایک
0 نظر
9 ماه و 3 هفته پیش
امیر محمد بهراد منش
عالی لطفا نگاه کنید
1 لایک
0 نظر
1399/05/09
حمید ارضی
برای سینمای ایران و صنعت انیمیشن اش خوب بود
1 لایک
0 نظر
1399/03/29
محسن میرشاه
عالللللللللللللللللللللللللی عالللللللللللللللللللللللللی عالللللللللللللللللللللللللی عالللللللللللللللللللللللللی
1 لایک
0 نظر
1399/03/20
بهیاد بهمنی
عالی
1 لایک
0 نظر
1398/07/06
سام کارگردان
بهترین انیمیشن ایران مهشر بود عالی بود
2 لایک
0 نظر
1398/05/06
راد شهبازی
به هر ترتیب سینمای ما در اولین قدم ها برای توسعه مسیر انیمیشن سازی است ، قطعا دوستان انیمیشن ساز روز به روز در این مسائل فنی اللخصوص در زمینه کم بودن مقدار فریم خلاقیت به خرج خواهند داد
1 لایک
1398/05/05
سینا فکری
زیاد جالب نبود فیلمنامه خوب نبود و داستان تکراری بود ولی گرافیک خوبی داشت
0 لایک
0 نظر
1397/12/28
حمیدرضا
شاید ایراد هایی تو فیلمنامه باشه که مانع از تبدیل این اثر به یک شاهکار بشه اما حقیقتا این انیمیشن قابل تقدیره و از تماشاش لذت بردم
1 لایک
0 نظر
1397/11/26
مشاهده بررسی‌های بیشتر