مردان آنجلس

‏مردان آنجلس‏ (1375)
‏Men of Anjolos‏

7.7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 58 کاربر
40 دقیقه
تاریخی, خانوادگی, زندگی‌نامه‌ای, مذهبی
یک، تماشا
آرشیوی

خلاصه داستان سریال تلویزیونی مردان آنجلس
یاران غار شماری خداپرست بودند که اندکی پس از میلاد مسیح و پیش از گسترش مسیحیت در زمان فرمانروایی یکی از پادشاهان روم باستان با نام دقیانوس در سرزمین فیلادلفیا زندگی می‌کردند و همگی جز یکی از آنان که چوپان بود از بلندپایگان (اشراف) و درباریان بودند و ایمان خود را پنهان نگاه می‌داشتند.

نام اینان به کاملترین شرح این‌گونه است: تملیخا – مکسینا_مرطوس – نیرویس – کسطومس – دنیموس – ریطوفس – قالوس – محسلمینا، که به «یاران غار» (اصحاب کهف) آوازه دارند. دسیوس آنها را فراخواند و از آئینشان پرسید که پاسخ دادند ما مسیحی هستیم.

دسیوس آنها را به زندان انداخت و یک شب زمان داد تا در باور خویش بازنگری کنند و از مسیحیت دست بکشند. چون شب فرارسید «یاران غار» از زندان دسیوس گریختند و در بیرون شهر به کوه بیجلوس پناه بردند. نزدیک کوه شبانی بود به نام دنیموس که گوسفندان را نگاهبانی می‌کرد. «یاران غار» دین و آئین تازه را بر شبان نمایاندند و از او پناه خواستند دنیموس شبان دین ایشان پذیرفت و گوسفندان را به حال خود گذاشته با آنها در یکی از شکافها و غارهای سخت‌گذر کوه که دور از نگاه گذرکنندگان بود پنهان شد. به همراه شبان سگی بود بنام قطمیر که هرچند آن سگ را می‌زد بازنمی‌گشت و با هفت تن «یاران غار» به درون غار رفت.

چون آنها بخفتند قطمیر دستها پیش دراز کرد و چنان‌که عادت سگ باشد دهان به سر دست نهاده در خواب ژرفی فرورفت. پس به خواب رفتند و پس از ۳۰۹ سال بیدار شدند.

چون آفتاب نیمروز دیدند پنداشتند که شب گذشته سپیده‌دم در غار شده بخفتند و اکنون بیدار گشتند. یکی از آنان به نام تملیخا چند درم به مهر و سکهٔ دسیوس بازار برد تا آذوقه خریداری کند. خانه‌ها و بازارهای شهر در دید تملیخا شگفت آمد. نزدیک نانوا شد و درم و سکهٔ زمان دسیوس نشان داد و نان خواست. نانوا گفت این سکه از کجا آوردی؟ تملیخا گفت روز پیش از شهر بیرون بردم مگر مهر دسیوس را نمی‌بینی؟ نانوا که مردی عامی بود دسیوس را نشناخت و نان نداد. نانوا و تملیخا سرگرم گفتگو بودند که یکی از سرهنگان در رسید و تملیخا را نزد فرماندار شهر برد. فرماندار شهر چون سکه دسیوس بدید گفت که او در شمار «یاران» و از زمان دسیوس است زیرا افسانهٔ ایشان را در انجیل خوانده بود. پس روحانیون ترسایی را فراخواند تا داستان را خود از زبان تملیخا بشنود تملیخا در پاسخ روحانیون گفت: من و یارانم از ترس دسیوس دیروز از این شهر بیرون رفتیم و در کوه بیجلوس بغاری پنهان گشتیم. امروز از خواب برخاستیم و من به شهر آمدم تا با این پولها نان و آذوقه خریداری کنم و امشب از اینجا برویم.

فرماندار شهر به تملیخا گفت: از زمان دسیوس تا این ساعت مدت ۳۰۹ سال می‌گذرد. کسی به نام عیسی آمد و افسانهٔ شما را در انجیل خود آورده است. ما مسیحی هستیم و از روش عیسی پیروی می‌کنیم. یاران تو کجایند؟

آهنگ تیتراژ سریال مردان آنجلس
مشاهده همه
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

تیتراژ ابتدایی

آهنگ تیتراژ مردان آنجلس با صدای
حواشی سریال مردان آنجلس (0 حاشیه)
سوتی های سریال مردان آنجلس (0 سوتی)
دیالوگ های سریال مردان آنجلس (0 دیالوگ)
زمان پخش سریال مردان آنجلس
زمان تکرار
پنهان شدن
روز: هرشب
ساعت: 3:00
ساعت: 9:00
ساعت: 15:00
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

سریال ارزش یک بار دیدن را دارد؟


سریال از لحاظ فنی با کیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار سریال غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام سریال، مفید و ارزشمند هست؟


مسائل مطرح در سریال جزو دغدغه‌های شما نیز هست؟


فضای این سریال با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای سریال مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از سریال مردان آنجلس (از مجموع 13 رای)

ارزش تماشا
7.7
خوش ساخت
6.2
بازیگری
7.2
خلاقانه
5.6
محتوای مناسب
7.2
موضوع ملموس
6.2
مناسب خانواده‌
8.1
مناسب کودکان
6.9
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره سریال مردان آنجلس (8 بررسی)
مهدی
من همیشه اسم این سریال رو می‌گم مردان لوس آنجلس 😂
خدا مرحوم سلحشور رو بیامرزه
0 لایک
0 نظر
1399/01/23
مجتبی امین سیچانی زنده یاد فرج الله سلحشور آنچنان که در آثارش پیداست بسیار دغدغه دین و آشنایی مردم کشورش و دیگر کشورها را با معنویات و خداوند یکتا و همچنین نمایندگانش ( پیامبران ) بر روی زمین را داشته از اینرو با تولید فیامهایی با محوریت پیامبران بسیار خوب توانست این رسالت را به انجام برساند البته مولا علی میفرمایند عبرتها بسیار و عبرت پذیران کم و لی سلحشور خوب توانست معنویات را به تصویر کشد. ایوب پیامبر نیز از جمله اثار اوست که دیدنش بسیار لذت بخش است.
بنده این متن را در سال 1398 می نویسم اما سریال اصحاب کهف در سال 1375 به نمایش در آمد پس براحتی میتوان گفت که این فیلم می تواند یکی از دغدغه های من و امثال من باشد که دوست داریم با خداوند و پیامبرانش و ماموریتهایی که به آنان محول شده آشنا و پند بیاموزیم.
سال 1375 پخش سریال آغاز شد . در آن زمان هنوز دیجیتال در ایران وجود نداشت و با نگاتیو فیلمبرداری می شد پس یکی از هزینه هایی که بسیار بالابود هزینه تهیه نگاتیو بود اما سلحشور به دلیل هدفی که داشت با امکانات آن زمان بسیار خوب توانست عرض اندام کند و مخاطب را به پای تلوزیون بنشاند تا فیلم او را ببینند.
اکیپ بازیگران فیلم هم با انکه در ان زمان بسیار جوانتر و پر انرژی تر بوده اند و حتی کم تجربه تر از حال حاضر، بسیار خوب توانستند به این فیلم ادای دین کنند و با بازی خود جذابیت را به این داستان قرآنی بیفزایند.
ساختار فیلم با استفاده از امکانات آن زمان می تواند نمره خیلی خوبی دریافت کند چرا که مخاطب جدا از دیدن فیلم کیفیت آن هم برایش اهمیت دارد و خدا را شکر راضی از پای تلوزیون بر میخاست.
در نهایت با توجه به امکانات تدوین و تصحیحی رنگ و نورپردازی آن زمان این اثر به یادگاری در افکار عموم مردم خواهد ماند و به خوبی یاد می شود.
2 لایک
0 نظر
1398/08/23
هیوجکمن
همیشه بهم آرامش میداد
1 لایک
0 نظر
1397/04/27
هیوجکمن
خیلی جذاب و مشتی
0 لایک
0 نظر
1397/04/20
جانیشتاین
من از بچگیم از این سریال میترسیدم😐
0 لایک
2 نظر
1396/10/20
صبا
ترس نداره عزیزم یه قصس دیگه
1 لایک
1397/05/16
محمد
ترس نداره.یه قصه و افسانه هست.مثل بقیه چیزها
1 لایک
1400/04/19