فصل باران‌های موسمی

‏فصل باران‌های موسمی‏ (1388)
‏Rainy Seasons‏

4.5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 132 کاربر

خلاصه داستان فیلم سینمایی فصل باران‌های موسمی
پسر نوجوانی در آستانه ی جدایی پدر ومادرش زندگی جدیدی را تجربه می کند….

«فصل باران های موسمی» اولین فیلمی بود که توسط مجید برزگر کارگردانی شده است.
فیلم «فصل باران‌های موسمی» بعد از ۵ سال به نمایش درآمده است.
سوتی های فیلم فصل باران‌های موسمی (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم فصل باران‌های موسمی (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم فصل باران‌های موسمی (از مجموع 9 رای)

ارزش تماشا
6.1
خوش ساخت
3.9
بازیگری
5
خلاقانه
4.3
محتوای مناسب
2.9
تفکربرانگیز
5.6
مناسب خانواده‌
3.9
مناسب کودکان
3.3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم فصل باران‌های موسمی (4 بررسی)
سید محمد موسوی
تا اینجا میتوان گفت که این فیلمنامه هیچ پتانسیلی برای فیلم شدن ندارد.
اما بازی ها. خب ما با چه کسانی روبرو هستیم؟
"مرضیه خوش تراش" که در بهترین حالتش فیلم "محیا" را در کارنامه دارد که نقشی بشدت فرعی ست. "نوید لایقی مقدم" که بسیار کم سن و سال است و در بهترین حالتش در فیلم"مردن به وقت شهریور" میتوان از بیست به او 12 داد.چه برسد به این اثر که اولین حضورش در سینما بود در سن 16 سالگی. "علی باقری" که فیلم "اژدها وارد می شود" را در کارنامه دارد. اما در این اثر بشدت تصنعی و نافرم ظاهر شده است. " ژاله شَعاری" بازیگر تئاتر که فقط یک پلان بازی کرد. "محمد حسینی علائی" که دو پلان بیشتر بازی نکرد و او را تنها در چند سریال بیاد دارم. "الناز حبیبی" که نقشش قبل از نوشته شدن باید حذف میشد!! و باقی افراد که از هنروران سریال های تاریخی هم بدتر بودند. در ایفای نقش ها هم بشدت باسمه ای رفتار می شد و به جرأت بگویم؛ شبیه به خاله بازی دخترکان کم سن و سال بود!!
در فیلمبرداری شاید بتوان گفت کمی جای تأمل بود. اینکه شخصیتها را از دید سینا نشان می دادند و در 90 درصد فیلم؛ حس دوم شخص بودن برای مخاطب ایجاد میشد؛ بد نبود. ولی به ارزش های فیلم نمی افزود. اما اینکه بخواهند با پاشیدن رنگ آبی مایل به بنفش فیلم را تیره و کدر کنند؛ دیدن فیلم را سختتر کرده بود.
از باقیِ خصوصیات فیلم هم نمیشود سخن گفت چون هیچ جایی برای نقد باقی نگذاشته اند.
بطور کل با فیلمی دستِ چندم مواجهیم. فیلمی که در یک سوم اولیه؛ معماهایی مطرح می کند. به نیمه های فیلم که می رسیم، یک معما حل شده. بعداز گذشت یکساعت گمان می کنیم باقی معماها باید حل شوند اما در یک سوم انتهایی و آنهنگام که بانتظار یک پایانبندی خوب هستید؛ تمام معماها بیکباره رها می شوند و شما با خود می گویید چرا این 90 دقیقه وقت را به هدر دادم؟؟
1 لایک
0 نظر
1397/12/07
سید محمد موسوی
خطر لو رفتن داستان
فصل بارانهایِ موسمی

دراین اثر هیچ اثری از شاهکارِ یک فیلم اولی نیست. حتی مژده ورود یک کارگردان خوب هم داده نمیشود. نمیدانم چرا 9سال بعد از ساخت به نمایش خانگی آمد؟ولی مطمئناً فاتح قلبها نخواهد بود.
مجید برزگر را نمیشناسم. فیلمهایش را ندیده ام. اما این اثرش را نمیپسندم. به چند دلیل.
شاید او را فیلم اولی بنامیم و بی تجربه. اما ایراد او از اولین جرقه یک اثر سینمایی شروع میشود؛یعنی فیلمنامه. فیلمنامه این اثر بشدت ضعیف و دچار پارگی های بسیار است. چارچوب و طرح اصلی دو قصه را روایت می کند:اولین قصه مثلاً پر غصه سینا ست(با بازی نوید لایقی مقدم)تک پسری که درگیر طلاق و عدم حضور همزمان والدینش در خانه است(من که تابحال ندیده ام والدین مایل به طلاق خانه را بطور همزمان ترک کنند!!) اما گویی سینا عین خیالش هم نیست. چرا؟ چون درگیر باج دادن به مسعود(مواد فروش زورگوست) تا قرضَ ش را به او ادا کند.
دومین طرح که یک طرح فرعی ست؛ ورود ناهید(با بازی مرضیه خوش تراش)به خانه خالی از والدین!! سیناست و دوستی نیمدار و بی مزه آن دو. که هرچه کاراکتر ناهید می کوشد کاراکتر سینا را برسر ذوق آورد؛ هیچ واکنشی از او نمی بیند. پس بعد از مدتی سینا را تنها رها میکند. اما گاف فیلمنامه کجاست؟؟
اول والدین بطور همزمان خانه را ترک کرده اند.چرا توأمان رفته اند؟
دوم سینا که از طبقه مثلاٌ مرفه است؛ برای یک قاچاقچی جنس جابجا میکند.چرا؟
سوم ناهید نمیخواهد به شهرش برود و میخواهد در تهران بماند.چرا؟و شبهای قبلتر کجا میخوابیده؟
چهارم نقش دوستان سینا و مرد جواهرفروش و زنی که با پدر سینا دیده میشود آنقدر کم است که اگر حذفش کنیم به هیچ جا برنمیخورد.این کاراکترها چرا به نمایش درآمده اند؟
پنجم ناهید از پیشنهاد بیشرمانه مسعود عوضیِ موادفروش بیتربیت منزجر می شود و منفعلانه برخورد می کند.پس پاکدامن است.پس چرا حاضر است با نوجوانی بالغ در یک خانه تنها بماند و این عمل چه محلی از اِعراب دارد؟
ششم سینا یکبار از مرد جواهرفروش لطمه میخورد.اما برای بار دوم طلای بیشتری را نزد او می برد و ضربه بدتری میخورد.چرا؟
هفتم سینا کاراکتر یک نوجوان مؤدب بچه مثبت!! است و اهل خلاف نیست. اما دختری را به خانه اش می برد و می داند این کارِ ناجور؛ عواقبی دارد. اما هیچگاه به کنش های دختر، واکنش های جذابی نشان نمی دهد و فرعی بودن نقش ناهید را از آنچه هست کمرنگتر می کند. اگر او اهل خلاف نیست پس نباید خود را در مَظان اتهام قراردهد و ریسک کند. اگر خلاف است چرا با دختر هیچ رابطه ای ندارد؟ مورد دوم شاید بُطلان پروانه نمایش را برای فیلم به ارمغان می آورد(که ایکاش می آورد)پس مورد دوم را در فیلم نگنجانده اند.
هشتم بیکباره چه می شود که ناهید دل می بُرد از آرامشی که با سینا داشته و به شهرش برمیگردد؟ چرا مسعود دست از سر سینا برمیدارد و یکهو متحول میشود(گرچه بازهم تهدیدش می کند)؟؟چرا مادر و پدرش بطور ناگهانی می فهمند که باید بخاطر پسرشان ؛ باهم بسازند و متارکه را تمام کنند و به توافق برسند و همه چیز را به شکل قبلی برگردانند؟؟؟
اینها سؤالاتی ست که مخاطب در انتهای فیلم با آنها روبرو می شود.اما از جواب خبری نیست.
1 لایک
0 نظر
1397/12/07
سینا فکری
با بیش از 9 سال توقیف
0 لایک
0 نظر
1397/10/30
سینا فکری
هم اکنون در شبکه نمایش خانگی
0 لایک
0 نظر
1397/10/30