رستاخیز

‏رستاخیز‏

 (1392)
6.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 258 کاربر
170 دقیقه
تاریخی, جنگی, زندگی‌نامه‌ای

خلاصه داستان فیلم سینمایی رستاخیز
داستان رستاخیز درباره‌ی واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام امام حسین(ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام حسین(ع) و شهادت آن حضرت را در بر می‌گیرد.

برنده 6 و نامزد 9 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۴ عوامل فیلم «رستاخیز»، با هدف رفع مشکل اکران نامه‌ای را به «حسن روحانی» رییس جمهور ایران نوشتند. در بخشی از این نامه آمده است:
«اقدام تاسف بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توقف اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز، موجب حیرت و پرسش‌های فراوان درخصوص این اقدام مغایر با تدبیر و روندهای قانونی، حقوقی و شرعی گردیده و دامنه آن در افکار عمومی داخلی و خارجی در حال گسترده شدن است.»
پس از حاشیه‌های به وجود آمده برای فیلم «رستاخیز»، اواخر تیر ۱۳۹۴ معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛ فیلم رستاخیر پس از اعمال نظر مراجع عظام تقلید و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روی پرده سینماها می‌رود.
«محمدحسین نوش آبادی» افزود:
«این وزارتخانه باتوجه به نگرانی‌های مطرح شده در زمینه فیلم رستاخیز اکران آن را متوقف کرده است. برخی از نقدهای ارائه شده به موضوع جواز یا عدم جواز نمایش چهره مقدسان در سینما، فیلم رستاخیز را با نمونه‌های دیگر مقایسه کرده است.»
در تیرماه ۱۳۹۴ و در روز نخست اکران فیلم «رستاخیز»، سازمان سینمایی اعلام کرد به منظور رعایت جایگاه و شان مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی اکران این فیلم تا وصول رضایت برخی از مراجع به تعویق خواهد افتاد.
سوتی های فیلم رستاخیز (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم رستاخیز (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم رستاخیز (از مجموع 18 رای)

ارزش تماشا
9.1
خوش ساخت
8.8
بازیگری
8
خلاقانه
7
محتوای مناسب
7.8
تفکربرانگیز
7.9
مناسب خانواده‌
7.9
مناسب کودکان
6.9
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم رستاخیز (74 بررسی)
مرتضی نعمتی
فیلم بسیار جذاب و خوبی بود ، یکم باید تو فیلمنامه دقت بیشتری می شد
0 لایک
0 نظر
1399/06/02
کاشف استعداد سحر فکر کنم قراره اکران بشه ، اکران حضوری
0 لایک
0 نظر
1399/05/30
آیناز حتما به نفع آخوند ها نبوده که توقیف کردن
0 لایک
0 نظر
1399/05/26
حمید ارضی
باز خدا رو شکر اینا فیلم رستاخیز رو ساختن، اگه هالیود فیلم می‌ساخت اونوقت چی میگفتین
1 لایک
0 نظر
1399/04/04
حمید ارضی
آمازون و نتفلیکس شاید حق پخش فیلم رو خریداری کنند و تو سطح جهان از این طریق اکران بشه
0 لایک
0 نظر
1399/04/04
رضا
رستاخیز فیلمی از برجسته ترین کارگردان های ایرانی که در کارش استاده در جشنواره فیلم فجر آرش این همه جایزه رو داشت اولین نکته مثبت فیلم بازی بهادر زمانی و مخصوصاً موسیقی دلنشین فیلم است کات های درست وحسابی با تسلط کارگردانی بر پلان ها و قاب تصویر فیلمنامه ای با شروع خوب شخصیت پردازی خوب و پایانی نامعلوم، فیلمبرداری خوب فیلم که با جلوه های بصری فیلم را استادانه و جذاب به پیش می‌کشند مدت زمان فیلم اتفاقا باعث جذاب شدن فیلم شده و از این نظر به تدوین هم نمی توان گیر داد مهم ترین کاستی از کارگردان که به فیلم ضربه میزنه انتخاب نامناسب برخی از بازیگران هست به عنوان مثال نقش بابک حمیدیان در نقش یزید واقعی تره تا نسب به نقش ابن زیاد یا نقش پوریا پورسرخ که اتفاقا خوب بازی کرده و نقش بهنام تشکر اصلآ گیرا نیست، دومین ضربه از فیلمنامه میاد طوری که اصلا ما شرارت های شمر را نمی بینیم یا شخصیت عمر سعد که خیلی جهان بینی بزرگی داره ولی..... برخی از اتفاق های فیلم کلا عوض شده به طوری که در شهادت حضرت علی اصغر حرمله ای در کار نیست فیلم خیلی فیلم مردانه ای است به طوری که در فیلم شاهد رشادت های حضرت زینب و بقیه اسرا نیستیم از طرفی من شنیده بودم که چهره حضرت علی اکبر را نشان می ده که اصلا وجود نداشت چهره حضرت عباس هم فقط هفت دقیقه ای بود و آخرین ایراد فیلم طراحی لباس تئاتر گونه فیلم بود ولی در عوض فیلم خوب با نماهای خوب و جذابی رو به رو بودم امیدوارم که در ایران فیلم های ارزشمند به هیچ وجه من الوجود توقیف نشن # فیلم _خوب
0 لایک
0 نظر
1398/10/17
رضا
به زودی تحلیل فیلم رستاخیز
0 لایک
0 نظر
1398/10/16
رضا
یه شاهکار بینظیر برید هر جوری شده از هر سایتی که می تونی فیلم و ببینید واقعا متاسفم به آخوندهای بی هنر بی دین
0 لایک
0 نظر
1398/08/10
محمد سام
فیلم زیاد جالبی نبود.
من توصیه نمی کنم.
0 لایک
0 نظر
1398/08/01
مشاهده بررسی‌های بیشتر