کامیون

‏کامیون‏ (1396)
‏THE TRUCK‏

5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 144 کاربر
90 دقیقه
درام

خلاصه داستان فیلم سینمایی کامیون
قصه درباره زنی است که به دلیل حمله ‌داعشی‌ها حرکت می‌کند به سمت تهران تا بتواند به شوهرش بپیوندد. برای طی این مسیر با یک کامیون عبوری که بار به کردستان برده همراه می‌شود و در تهران آواره می‌شود. در واقع فیلم روایتی است از رابطه بین این زن، راننده کامیون و بچه‌هایش.

برنده 1 و نامزد 6 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
حمیدرضا حیدری: پرتوی که سال‌هاست در سینما حضورداشته و نامش به‌عنوان نویسنده و یا کارگردان در کنار آثار زیادی دیده‌شده ازجمله فیلم خوش‌ساخت کافه ترانزیت، معلوم نیست چطور با چنین فیلم‌نامه‌ای پا به عرصه تولید گذاشته است، شاید او بسیاری از ضعف‌های قصه را به اجرا حواله کرده و خواسته صحنه‌هایش را با الهام از فیلم‌های دیگر با یک اجرای خوب از آب دربیاورد غافل از اینکه سینما بیشتر از اینکه اجزای ازهم‌گسیخته باشد یک کلیت است که باید مضمون قابل‌تأملی را برای بیننده به تصویر کشد خواه این مضمون موردپذیرش مخاطب باشد خواه مخالف.
سامان سالور: کامبوزیا پرتوی تمام تلاشش را برای ساخت فیلمی متفاوت و آبرومند غیر شهری کرده و از این حیث کامیون نگاه مستقلی به ماجرای داعش و حضورشان در نزدیکی مرزهای غربی دارد اما برای رکورددار سیمرغ بلورین فیلمنامه جشنواره فجر و یکی از کارگردانانی که فیلمنامه را جدی، تخصصی و حرفه‌ای دنبال می‌کند؛ خیلی عجیب است که قصه آخرین فیلمش؛
رسول نظر زاده: کامیون ماجرای ‌آدم‌های حاشیه‌ای ‌و فراموش‌شده در جنگ ‌و صدمه‌دیدگان بحران‌های بزرگ است؛ چنان که ادامه‌ی این گونه آدم‌ها را در شهر تهران، ‌باز هم در حاشیه ‌و در جست‌وجوی کار در خیابان‌ها و سر چهارراه‌ها می‌بینیم.
علی شیرازی: کامیون موضوع خوبی دارد. البته شروع فیلم و هجوم داعش به کردهای ایزدی و اعدام‌ها و تک‌تیراندازها، این پیش‌زمینه را در بیننده ایجاد می‌کند که مانند این چند سال و دیگر فیلم‌هایی که به مسائل عراق و کردستان می‌پردازند.
به گفته خود «کامبوزیا پرتوی»، 13 بهمن ماه سال 1396 در مراسم خبری بعد اکران فیلم سینمایی «کامیون»، داستان این فیلم بر اثر اساس خاطره از گذشته وی نشات می‌گیرید.
به گفته خود «کامبوزیا پرتوی»، 13 بهمن ماه سال 1396 در مراسم خبری بعد اکران فیلم سینمایی «کامیون»، در ابتدا قرار بود که «بهروز وثوقی»، به جای «سعید آقاخانی»، به ایفای نقش در این فیلم بپردازد که به دلیل عدم موافقت و اخذ مجوز، این اتفاق رخ نداد.
جمعه 6 بهمن ماه سال 1396 در برنامه «دو قدم مانده به فجر»، «کامبوزیا پرتوی»، کارگردان فیلم سینمایی «کامیون»، به همراه «نسرین مرادی»، بازیگر این فیلم حاضر شد و ساعاتی بعد نسرین مرادی در صفحه اینستاگرامش، پستی با نامیدن کامبوزیا به عنوان همسرش، نوشت:
«همسرم… از می عشق تو مستانه منم، سر بزن جان دل، جانانه منم، باده چون می دهی پیمانه منم، ساقی ار میشوی میخانه منم، بی تو با روی خود بیگانه منم، با تو در عاشقی افسانه منم، هر زمان، جان دل، جانانه ز دل، در پی ات واله و دیوانه منم.»
سوتی های فیلم کامیون (0 سوتی)
(نیکی کریمی): شما ایزدی هستی؟ داعش با شما چکار کرده؟
جزئیات بیشتر از فیلم کامیون
محصول: موسسه سینمایی خط سوم
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم کامیون (از مجموع 5 رای)

ارزش تماشا
6
خوش ساخت
5
بازیگری
5
خلاقانه
2.5
محتوای مناسب
2.5
تفکربرانگیز
3
مناسب خانواده‌
8
مناسب کودکان
4
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم کامیون (5 بررسی)
طاها مزینانی فکر کنم فیلم خوبی باشه
0 لایک
1 نظر
1396/11/14
زهرا
خوبهه/؟؟؟؟؟؟؟
0 لایک
1397/08/26
طاها مزینانی خخخخخخخ
0 لایک
0 نظر
1396/11/14
♡تینا♡ کامبوزیا اسمه ایا توهین نباشه اما عین گیاه گارسینیا کامبوجیاس اسمش
1 لایک
0 نظر
1396/06/25