ایتالیا ایتالیا

‏ایتالیا ایتالیا‏

 (1395)
5.5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 278 کاربر
کمدی, فانتزی, موزیکال
اکران شده در 1396/07/12

خلاصه داستان فیلم سینمایی ایتالیا ایتالیا
من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره...

نامزد 2 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
سید سجاد موسوی: در نهایت آن‌چه که ایتالیا ایتالیا را به فیلمی ادایی تبدیل نموده همین توهمی است که در دو سطح درون ( شخصیت نادر) و بیرون (خود فیلم‌ساز) وجود دارد. یکی، از اخلاقِ طبقه متوسطی می‌آید (سطح درونی) و دیگری از نوستالژی منفعل (سطح بیرونی) و این در کلیت، فیلم یا آدمی را برای ما ترسیم می‌کند که فیلم نیست.
حمید خرمی: فیلم عملاً فاقد قصه است و از حیث فلسفی، روبه‌زوال و پایان است و به مدد دیالوگ و کلیپ مجدداً سرپا می‌شود. فاقد شخصیت‌پردازی است و رفت‌وبرگشت زمانی و تقطیع فیلم هیچ کمکی به اتصال در پی‌رنگ نکرده است. هیچ حقیقتی در فیلم وجود ندارد مگر هویت متکثر از سینمای جهان.
محمدرضا بحرانی: فیلم ایتالیا ایتالیا به تمامی اثری «فاصله گذارانه» است. نه فاصله‌گذاری از جنس فیلم‌های مدرن، نه. یک فاصله گذاری ناشیانه، نابلدانه و ساده لوحانه. فانتزی‌های مرد به جای وارد کردن مخاطب به فضای قصه، با دادن لحظات مفرحی به مخاطب و ایجاد فاصله‌گذاری، به تمامی مخاطب را از قصه جدا می‌کنند.
هنگامه ناهید: برای فیلم ایتالیا ایتالیا، که پر از طنزهای ظریف و لطیف است، بسیار زحمت کشیده شده و فیلم‌ساز عزیز، حرف دل جامعه هنری را به‌خوبی زده است. جوانانی مشتاق که دوست دارند حرفه‌شان را تمام و کمال انجام دهند و آثارشان را خلق کنند؛ اما با قصاوت جلوی کارشان گرفته می‌شود و اثرات مخربی در روحیه و زندگی آنان می‌گذارد.
افراد زیادی که تا کنون در پشت دوربین در سینما فعالیت داشته‌اند در این فیلم به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفتند و به نقش آفرینی پرداختند.
«کاوه صباغ زاده» پسر «مهدی صباغ‌زاده» کارگردان است. مهدی صباغ زاده که تهیه کننده «ایتالیا ایتالیا» (اولین فیلم سینمایی کاوه) است گفته در فیلم پسرش دخالتی نکرده است.
فیلمبرداری «ایتالیا ایتالیا» پس از ۴۳ جلسه اول تیر ماه 1395 به پایان رسیده است.
سوتی های فیلم ایتالیا ایتالیا (0 سوتی)
(حامد کمیلی): من دوستت دارم و این به تو ربطی نداره ...
جزئیات بیشتر از فیلم ایتالیا ایتالیا
محصول: نیمروز فیلم
پخش کننده: نیمروز فیلم
میزان فروش: 1،306،687،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ایتالیا ایتالیا (از مجموع 49 رای)

ارزش تماشا
7.9
خوش ساخت
7.6
بازیگری
7.7
خلاقانه
6.7
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
6.0
مناسب خانواده‌
5
مناسب کودکان
3.1
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ایتالیا ایتالیا (64 بررسی)
راستان
از دوست داشتنی ترین فیلم هایی بود که دیدم
طراحی صحنه جذاب،داستان و فیلمنامه عالی
بازی های طبیعی و خوب
موسیقی تکمیل کننده
واقعا ارزش تماشا داشت
1 لایک
0 نظر
1398/05/03
سید محمد موسوی
"ایتالیا ایران"

ایرانیزه کردن یک فرهنگ خیلی سخته. مخصوصاً اگر پسر یک کارگردان نام آشنا بخواد انجامش بده!! ما در "ایتالیا ایتالیا" با نسخه ایرانیزه شده فیلم های گیشه ای هالیوود روبرو هستیم. رنگ های روشن و شفاف، کُنتِراست تصویر بالا، فیلمبرداری موزون و ریتمیک، تصویربرداری شارپ، پخت غذا، نواخت موسیقی های متنوع و شاد، لب خوانی بازیگران، بازی با حافظه تاریخی بیننده، تخیل بی حد و مرز و کمی عشوه و لوس بازی از بازیگران نقش اصلی. اما اینها تنها نیمه اول فیلم را تشکیل می دهند. فانتزی بازی کارگردان در نیمه اول خلاصه می شود و رنگ و بوی شادی به سرعت رخت برمی بندد و ما میمانیم و غمی فزاینده.
نیمه دوم فیلم همه چی ایرانی می شود. دیگر از ایتالیا خبری نیست. یک زندگی سرد. یک زوج بی روح. خنده هایی کم دوام. خوشبختی ای کم فروغ. یک سری پرسش و پاسخ(معماهایی که بعد از طرح شدن؛ سریع حل می شوند) که زندگی را به سمت آشوب پیش می برند. آزادی هایی که برفا(سارا بهرامی) می خواهد""که این نوع آزادی طلبی در باقی فیلمها به شکل حق مسلم به طرفین داده می شود"". شک نادر(حامد کمیلی) به برفا. عدم تمایل به ادامه زندگی از طرف برفا. طلاق عاطفی. جدا خوابیدن. عدم احترام به همدیگر و ... . اینها فاکتور فیلم های ایرانی ست.
اما چرا کاوه صباغ زاده باید به سراغ چنین اثری برود؟
به گمان من او ژانر فانتزی را دوست دارد. زیرا نمی خواهد به خاطر ساخت یک اثر زیر ذره بین منتقدین باشد. فیلمی ساخته است که ساخته باشد. دلیل خاصی هم برای ساختنَ ش ندارد. فقط تخیل و ذهنیت خود را به پرده سینما منتقل کرده است. یک فانتزی رنگی_خاکستری. همین.
اما اگر از ویترین این اثر عبور کنیم و به ارکان این فیلم برسیم؛ فیلم نقص چندانی ندارد.
فیلمبرداریَ ش جذاب است. نگاه کارگردان برای بستن قاب ها زیباست. عاشقانه ابتدای فیلم تحسین برانگیز است. کنارهم چیدن صحنه و فلش بک ها به خوبی صورت گرفته و خسته کننده نیست. نریشن فیلم هم جزئی جدایی ناپذیر از آن است و برای پوشاندن باگ های فیلمنامه بوجود نیامده. بازی همه بازیگران طبیعی و شبیه زندگی کردن است(البته من لزوم وجود آن دختربچه را نفهمیدم). فخر فروشی و ابراز وجود در نقش ها نیست. همه چیز سیر طبیعی خود را طی میکند و به آخر می رسد. صدابرداری و ترکیب صدا از نقاط قوت فیلم بود. گریم ها به فیلم جان می بخشید و زمان هر سکانس را یادآور میشد. دکوپاژ طوری بود که ما باور کنیم با زوجی شاد اما کم بضاعت مواجهیم. تخیل مخلوط در فیلم هم آزاردهنده نبود. کاراکترها باسمه و تصنعی نبودند. اتفاقات فیلم قابل باور و هضم بود. تدوین فیلم هم از نقاط قوت آن بود.
این موضوع که برخی می گویند ته این فیلم باز بود را قبول ندارم. قرار نیست فیلم تا انتهایِ‌ دعوایِ‌ نادر و برفا را نشان دهد و صحنه درگیری و دادگاه رفتن و این قبیل داستانها را بیان کند. گرچه قبول دارم کاراکتر برفا بیش از حد تیره شده بود. اما فیلم صرفاً میخواست نشان بدهد عشق چگونه تبدیل به نفرت می شود و در این بین ما را با سکانس های جذاب و تماشایی آرام آرام به پیش برد و به هدف اصلی کارگردان یعنی عشق و نفرت در دو رویِ یک سکه؛ رساند. همین.
2 لایک
2 نظر
1397/12/12
آرتاس منتیل
منم باهات هم نظرم سید جان !
یه نکته لطفا تیک لو دادن داستان رو بزن که یه قسمت هایش رو لو دادی !
این فیلم شاید فیلم تاپی نباشه ولی به جز قسمت هایی از بخش دوم، واقعا انترتینمت جالبی بود واسم.
1 لایک
1397/12/12
سید محمد موسوی
عاره.منم فانتزی فیلمو دوس دارم.عاشقانه هاش حال خوب کن بود. بازی سارا بهرامی هم خیلی خوب بود.انسان مستعد و ماهری نشون داده تو بازیگری.
:)))) اونم چشم. تیک رو ندیدم واقعاً :)))))
0 لایک
1397/12/13
سارا فقط اولاش قشنگ بود
0 لایک
0 نظر
1397/05/30
حنانه من عاشق هین فیلم شدم از وقتی گرفتمدچند بار دیدم
0 لایک
0 نظر
1397/05/11
امیر
فیلم عالییییی
سارا بهرامی عالیییی
حامد کمیلی عالیییی
0 لایک
3 نظر
1397/04/31
پرزیوال
😔😔😌
0 لایک
1397/04/31
Amir
عالی؟؟؟؟؟؟؟؟
مفهوم عالی از نظر شما چیه؟
0 لایک
1397/04/31
Amir
شما عقل داری که ببینی ستاره هامون فرق میکنه؟!
ینی من یه نفر دیگم اون یه نفر دیگه میفهمی؟
1 لایک
1397/04/31
فاطی*
سارا بهرامی جدیدنا داره توی ذهنم به یه بازیگر فوق العاده تبدیل میشه توی این فیلم خیلی بازیشو دوست داشتم تو فیلم دارکوب هم عاشق بازیش بودم
1 لایک
5 نظر
1397/04/30
آرتاس منتیل
وقتی که سیمرغ رو گرفت من گفتم که افشار جدید سینمای ایران خواهد شد و میشه ! شک نکن !
0 لایک
1397/04/31
نسیم
حالاانگار افشارکی هس
0 لایک
1397/06/01
فاطمه نژاده
افشار که بازیگر خوبیه
0 لایک
1397/06/02
حمیدرضا
همین حالا خیلی بهتر از افشاره
0 لایک
1397/08/18
زهرا
واقعا
0 لایک
1397/08/18
علی سالاری نسب
فیلم رو دوست نداشتم،ولی بازی ها عالی بود،مخصوصا سارا بهرامی،سارا بهرامی ایتالیا ایتالیا از دارکوب هم برام جذابتر بود
2 لایک
0 نظر
1397/04/24
طاها مزینانی
اشتباه شد ده تا ستاره دادم…
0 لایک
0 نظر
1397/03/17
مشاهده بررسی‌های بیشتر