شرایط خاص

‏شرایط خاص‏

 (1396)
6.3
رای شما:
0/10
بر اساس رای 58 کاربر
درام, دفاع مقدس, کمدی
تماشا
آرشیوی

خلاصه داستان سریال تلویزیونی شرایط خاص
یک کمدی قصه‌گوی موقعیت است که نگاهی گذرا به دفاع مقدس دارد و مضامین اجتماعی با زبانی طنز در آن طرح می‌شود.

بخشی از سکانس‌های سریال «شرایط خاص»، در نزدیکی «امامزاده عینعلی و زنیعلی»، فیلم‌برداری شده است.
سریال «شرایط خاص»، دومین اثر «سید مرتضی فاطمی»، در مقام تهیه کنندگی است.
فیلم‌برداری سریال «شرایط خاص»، در حدود 50 لوکیشین ضبط شده است.
سوتی های سریال شرایط خاص (0 سوتی)
دیالوگ های سریال شرایط خاص (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

سریال ارزش یک بار دیدن را دارد؟


سریال از لحاظ فنی با کیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار سریال غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام سریال، مفید و ارزشمند هست؟


مسائل مطرح در سریال جزو دغدغه‌های شما نیز هست؟


فضای این سریال با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای سریال مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از سریال شرایط خاص (از مجموع 13 رای)

ارزش تماشا
4.6
خوش ساخت
4.2
بازیگری
6.2
خلاقانه
2.1
محتوای مناسب
2.9
موضوع ملموس
0.8
مناسب خانواده‌
5.8
مناسب کودکان
5
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره سریال شرایط خاص (22 بررسی)
عبدالله
سریالش چرت و پرت و مذخرفه .......
پر از دروغ و خالی بندی
0 لایک
0 نظر
1398/05/09
علی فیلم بین
سریال واقعا بدی بود!
قسمت اول شروع بدی نداشت. صرفا کاراکتر ها تا حدودی معرفی شدن و تمرکز بیش تر روی حموم و شخصیت سیروس گرجستانی و بهرام افشاری بود. از قسمت دوم کم کم رفت به سمت معرفی مادر محمد حسین و اون قضیه کارخونه داری و اینکه آلزایمر داره و کم کم چند قسمت بعد میره سر اصل قضیه که دیرباز باید نقش پسرش رو بازی کنه. ایده ی سریال بالقوه جذابه ولی به شدت درگیر محافظه کاری شده تا این حد که بخش های درام سریال از بخش های طنز اش کاملا جدا افتاده! انگار که شما با دو روی متفاوت از سکه طرفید! اگه اینطوره من نمیدونم چرا اسم کار طنز اجتماعیه وقتی قراره حرف های مهم سریال خارج از بخش و چارچوب طنز اش زده بشه! و جالب تر اینکه بازی کامبیز دیرباز توی همه ی موقعیت ها یک جوره و یک حس داره در حالی که موقعیت ها فرق دارن!
بین بازی ها هم بهرام افشاری و نادر سلیمانی و بازیگر نقش خواهر دیرباز بازی های نسبتا خوبی داشتن.
ولی حیف که بهرام افشاری فقط در حدود لحظاتی از هنر اش استفاده شده و از اون طنازی اش استفاده هوشمندانه نشده. نقش اون کاراگاه پلیس و دستیارش هم که فوق العاده مسخره بود!
تا این حد که در یکی از قسمت ها کاراگاه بر سر شک اش وارد منزل شخصی مردم میشه!!
پایان بندی سریال هم که خیلی بی مقدمه چینی و عجله ای بود.
در نهایت سریال بی نهایت ضعیف و غیر حرفه ای بود.
1 لایک
0 نظر
1398/02/30
سید محمد موسوی
"شرایط خاص" ، شرایط خاصِ صداوسیمای ایران

سریال سازی در ایران هوش بسیار بالا ، صبر زیاد و دانش فراوان میخواهد. آشناییِ مردم این دیار با هنر هفتم قدمتی 90 ساله دارد. طبق همین تاریخچه، میتوان گفت بیننده ایرانی از ادراک بالایی نسبت به رسانه تصویری برخوردار است. پس باید برای او نسخه ای درخور شأن و منزلتش ساخت. که هم هوشمندانه باشد و هم جذاب. خصوصاً در این برهه از زمان که همان تعداد اندک سریال بین های ایرانی آهسته آهسته از تعدادشان کم می شود و روی به سریال های ماهواره ای می آورند. و مشتریان صداوسیما به شدت رو به کاهش هستند.
سریال "شرایط خاص" در بدترین زمان ممکن از سیما پخش گردید. به نظر من این سریال باید تمِ ماه رمضان پیدا می کرد و هنگام افطار پخش می شد یا تمِ عیدانه می داشت و بجای پایتخت از شبکه اول در ایام عید بنمایش در می آمد. ساعت پخش این سریال بقدری بد بود که می شود گفت سریال به هلاکت درآمد. زیرا چند دقیقه بعد از اذان، ابتدای غروب، در بحبوحه پخش زنده مسابقات فوتبال، نزدیک به پخش اخبار 20:30؛ کمتر بیننده ای به شبکه 3 رجوع میکند. شاید اگر قرار بود در کنداکتور جایی داشته باشد، ساعت 11 شب بهترین زمان برای پخش آن بود. گمان نمی کنم بیننده ای در ابتدایی ترین دقایق غروب یک روز بهاری، شبکه 3 را برای تماشای سریال برگزیند(شاید هم اشتباه میکنم).
درونمایه داستان این سریال کمی شبیه سریال "گمگشته(رامبد جوان)" بود و کمی شبیه به سریال "پایتخت". تلفیقی از هرآنچه که سابقاً دیده ایم در این سریال موج میزد اما در ذوق نمیزد. حتی میتوان گفت جسارت ساخت این سریال بیشتر از هر سریال دیگری بود.
اصلی ترین خصیصه این سریال بازیِ‌ بازیگرانَ ش بود که به عقیده بنده "بهرام افشاری" و "سوگل قلاتیان" در صدر قرار داشتند، بخصوص دیالوگ هایی که بینشان(بین کاراکتر منوچهر و آسیه) ردوبدل میشد، از بهترین بخش های هر قسمت بود. در ادامه نیز بازی خانم "پروانه معصومی" و "کامبیز دیرباز" و بازی متفاوت "نادر سلیمانی" دلنواز و گیرا شده بود.
نشان دادن توانایی و استعداد هموطنانی که از نعماتِ نرمال یک انسان بی بهره اند، محتوایی زیبا و بی بدیل به این سریال بخشیده بود. بسیار لذت بردم وقتی به تماشای کارگرانی نشستم که عصا به دست دارند یا روی ویلچر نشسته اند؛ اما مشغول فعالیت و کار و تولید هستند و از استعداد و خلاقیتشان استفاده می شود و آنها را بعنوان نیروی کارِ فعال نمایش می دهند. این یعنی نوع دوستی و توجه به اقشار مختلف جامعه. این نحوه نمایش ستودنی و بینظیر بود.
طنز آشکار این سریال به فهم بهتر منظور کارگردان کمک شایانی کرده بود. شاید بسیاری از تماشاگران به خاطر حاضرجوابی "منوچهر(بهرام افشاری)" و شیرین زبانی های او و نیز کل کل هایَ ش با "آصف(کامبیز دیرباز)" و نیز عاشقانه هایَ ش با "آسیه(سوگل قلاتیان)" این سریال را به نظاره نشسته باشند. اما این نوع دیالوگ گویی و طنزپردازی را فقط یک ذهن قوی می تواند با بارِ دراماتیک قصه هماهنگ کند. که نشاندهنده خلاقیت کارگردان و نویسندگان این اثر است.
باقی فاکتورهایِ این سریال نیز مانند آثار مشابه اَش بود. بدین معنی که نمی توان بارِ فنی و تکنیکیِ خاصی از این سریال بیرون کشید. چون سریال ها برای محتوایِ شان محبوب اند.وگرنه زحمت فن و تکنیک را که رایانه هایِ خلاق به دوش می کشند. همین :)
1 لایک
1 نظر
1398/02/16
علی فیلم بین
برادر حداقل 6 الی 7 ستاره اضافه دادی به سریال. :)
1 لایک
1398/02/30
طاها مزینانی
عالی خیلی عالی از کمدی های خالص * از تلویزیون بعیده :))))
0 لایک
0 نظر
1398/02/15
سربازولایت
رفته رفته خوب شدوحالاعالی شده ولی گاهااتفاقاتی که میوفته خوب قبلش نشون نمیده واقعاآقای نادرسلیمانی بسیارعالی بازی کردن
0 لایک
0 نظر
1398/02/14
علی
اثر کاملا جذابی خصوصا انتخاب بازیگران باعث جذاب تر شدن سریال می شده.اثر طنز خوبی.
1 لایک
0 نظر
1398/02/09
سید محمد موسوی
سلام خانم فرهنگ.
من منتظر شدم ببینم آخر سریال چی میشه. و بیشتر از مضمون و داستان و قصه این سریال خوشم اومد و بازی ها. بقیه اش معمولی بود. ولی طنز خوب و رده بالایی داشت. استفاده از افراد کم توان هم کار فوق العاده ای بود.
درکل نمره ش 19 از 20 :)
0 لایک
1398/02/16
سربازولایت
بلاخره شروع شد دوستان نظرتون؟؟
0 لایک
0 نظر
1398/01/25
مشاهده بررسی‌های بیشتر