53 نفر

‏53 نفر‏ (1368)
‏53 Individuals‏

4.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 209 کاربر

خلاصه داستان فیلم سینمایی 53 نفر
یک گروه کوچک مبارز مسلمان در سال 1355، تعدادی از اسناد وزارت امور خارجه را به سرقت می‌برند و یکی از اعضای گروه –احمد- سعی می‌کند اسناد را از تهران خارج کند مطابق نقشه‌ای که طرح شده عملیات را آغاز می‌کند ولی در ایستگاه راه آهن متوجه می‌شود که در محاصره قرار دارد. پیش از دستگیری، ساک خود را با ساک مسافر دیگری به نام «حسین» تعویض می‌کند. دستگیری، بازجویی و شکنجه او نتیجه ای نمی‌دهد. لذا ساواک «احمد» را آزاد و او را تحت نظر قرار می‌دهد و در عین حال اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند که به یابنده ساک مژدگانی خواهد داد. «حسین» که ناچار است همسرش را برای معالجه به خارج بفرستد و نیاز شدید مالی دارد، در کیف «احمد» مقداری پول می‌یابد اما با توجه اطلاعیه منتشره برای دریافت مژدگانی، به شماره تعیین شده تلفن می‌کند ولی سریعا در می‌یابد که به ساواک تلفن کرده است. «احمد» نیز خانه «حسین» را می‌یابد. ساواک بر اثر تماس تلفنی «حسین»، رد منزل او را پیدا می‌کند. تعقیب و گریز و درگیری شدید صورت می‌گیرد، اما در پایان گروه موفق می‌شود اسناد را به دست آورد.

شهید مرتضی آوینی پس از اکران فیلم در جشنواره ی فجر و مکدر از مورد توجه قرار نگرفتن فیلم در نگاه داوران جشنواره، نقدی در دفاع از فیلم نوشت که بعدها مایه ی مباهات سازندگان آن شد.
سوتی های فیلم 53 نفر (0 سوتی)
(اردلان شجاع‌کاوه): تکلیف ما با کودتاچیا و کسانی که یکی به نعل یکی به میخ می زنن کاملا روشنه, اونام مثل ساواکیا وحشی شدن, اونام آدم می سوزونن, لو می دن, پس با هم هیچ فرقی ندارن... ما اصل داریم, از خودمون اجتهاد نمی کنیم, ما مرجع تقلید داریم, ما در واقع از...
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم 53 نفر (از مجموع 3 رای)

ارزش تماشا
10
خوش ساخت
10
بازیگری
10
خلاقانه
10
محتوای مناسب
10
تفکربرانگیز
10
مناسب خانواده‌
10
مناسب کودکان
5