هجوم

‏هجوم‏ (1395)
‏INVASION‏

4.9
رای شما:
0/10
بر اساس رای 148 کاربر
90 دقیقه
جنایی
اکران شده در 1396/08/17

خلاصه داستان فیلم سینمایی هجوم
«هجوم» درباره یک تیم ورزشی آماتوری و مربی‌شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جست‌وجوی پیدا کردن سرنخ‌هایی از این ماجرا هستند.

فیلم سینمایی «هجوم»، در جشنواره «فیلم برلین»، سال 1396 نامزد دریافت جایزه بخش «تدی»، شد که ویژه فیلم‌های با محوریت «همجنسگرایان» است.
فیلم سینمایی «هجوم»، 5 بهمن ماه سال 1396 به جشنواره «فیلم برلین»، رفت.
به دلیل اکران این فیلم در «ایران»، امکاش حضورش در بخش اصلی مسابقه این جشنواره وجود نداشت.
«سپهر سیفی» و «کانون ایران نوین فیلم» در دومین همکاری خود با «شهرام مکری» بعد از فیلم «ماهی و گربه» در مقام تهیه‌کننده حضور دارند.
سوتی های فیلم هجوم (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم هجوم (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم هجوم
پخش کننده: هنر و تجربه
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم هجوم (از مجموع 9 رای)

ارزش تماشا
7.2
خوش ساخت
7.8
بازیگری
5.8
خلاقانه
7
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
6.7
مناسب خانواده‌
4.4
مناسب کودکان
1.1
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم هجوم (13 بررسی)
حمید ارضی
فیلم خوبی نیست
2 لایک
0 نظر
1399/03/19
محسن میرشاه
خیلی منتظر این فیلم بودم ولی کاملا ناامید کننده بود خیلی خیلی ناامید کننده
0 لایک
0 نظر
1399/03/19
دارا
چقدر عجیب و غریب
از ماهی و گربه پیچیده تر بود

وقتی تموم شد یک نفس راحت کشیدم
دنیای فیلم های مکری رو هر کسی تحمل نمیکنه (و درک!)
3 لایک
0 نظر
1399/03/09
یهنام کیوان
باز همان روایت دایره وار و فیلمبرداری سکانس پلان که مکری تبحر و تأکید ویژه ای برآن دارد و از این حیث فیلمساز کم نظیری در ایران به حساب می آید هجوم نسبت به ماهی و گربه به پختگی عجیبی رسیده و به نحوی گلوی مخاطب بینوا را تا آخر میگیرد که با تمام شدنش احساس آزادی زیادی میکند از این رو هجوم فیلم تکنیکالی است همچنین به صورتی خیلی تماشایی با نور و سایه بازی میکند که تکنیک جالب توجهی است.فیلم از نظر روایی به شدت ثقیل و پیچیده است و بسیار بیشتر از ساخته قبلی مکری ماهی و گربه ارجاعات به مسائل مختلف دارد چه فرهنگی چه سیاسی و چه اجتماعی. حتی این بار پا را فراتر گذاشته ، همچنین مکری به گاسپارنوئه هم ادای دین هایی داشته!

مکری تنها به نوئه محدود نمیشود بنظر حقیر مکری یک فیلمساز نامتعارف با شیوه پرداخت نو است در حالیکه داستان و ایده حداقل در ایران به افول رفته مکری داستان های ساده را با پرداختی متفاوت و شاخص ارائه میدهد بارها با سوخورف دیدار داشته و او را استاد و الگوی خودش میداند که این هارا میشود در ضرب اهنگ، ساختار استعلایی و کالت فیلمهایش و همچنین ساختار پلان سکانس آثارش میتوان مشاهده کرد به نوئه،لینچ و مایک فیگیس هم بارها ادای دین داشته که همیشان کارگردان هایی نامتعارف هستند.

ولی علی رغم تمام این خوبی ها فیلم قطعا ضعف هایی هم دارد. نحوه ی فرم فیلم که بنظرمن فرم معنایی است بیشتر مرا به ساختار احساسی استعلایی الکساندر سوخورف ارجاع داد. این متن را پیش تر درباب سوخورف نوشته بودم« سینمای سوخوروف نیاز به محتواسازی دارد برداشت از اثر بصورت مشترک خیلی مشکل است باید با توجه به احساس دریافتی توسط ذهن مخاطب ساخته شود هرچند ممکنه کاملا غلط باشد البته باید جوری باشد که به تفسیربافی هم ختم نشود چون بعضی اوقات افراد خیلی چیز های بی ربط را بهمدیگر ربط میدهند.

در کل هدفم این بود که بگویم احساس در هنر فراتر از محتوای صریح است چون با احساس امکان ساخت محتوا وجود دارد اما با محتوا گل درشت امکان ساخت احساس وجود ندارد...» اما در فیلم مکری این نمادها تا حد زیادی در نیامده نمادگرایی مکری بنظرمی آید همان بعد احساسی استعلایی. سوخورف را به فیلم اش بدهد اگر آثار سوخورف را دیده باشید دقیقا مشابه همین مولفه های فرمیک را دارا هستند ولیکن مکری اینجا عرصه ی کاملی برای انجام اینکار ارائه نداده یعنی با دیدن آنها احساس شاخص و فهمی که باید به مخاطب انتقال داده نمیشود و تنها گزینه باقیمانده تفسیر بافی است، نقد دیگرم به فیلم محوریت تکنیک سکانس پلان است من همیشه بخاطر این تکنیک شهرام مکری را تشویق کرده ام ولی هیچ وقت از وجه تکنیک بالاتر نمیرود. شهرام مکری به قول خودش میخواهد ژانر بندی را در سینمای ایران احیا کند ولی تعریف کامی از ژانر ندارد فقط میخواهد این تکنیک را به همه ی روایات تعمیم دهد. اخر فیلم هم انقدر با ذهن مخاطب بازی شده که مخاطب ها راه خانشان را هم گم میکنند ولی در دفعات بعد که فیلم را میبینی ،عریانیش ب چشم میخورد. اینکه چیزی نیس جز تکنیک . این تکنیک در فیلم فیل از گاس ون سنت از تکنیک صرف بالاتر میرود و تبدیل به فرمی میشود که محتوا را هم همراهی و هم خلق میکند.

درکل هجوم تجربه ای کم نظیر است ، بلوغ مکری نسبت به قبل را اینجا می شود به وضوح دید هرچند تأکید اش روی ساختار شاخص اش خیلی بیشتر شده ولی اینجا بهتر جواب داده است درآخر باید گفت هجوم علی رغم ضعفهای نسبی اش فیلم جسوانه و خوبی است و بی شک یکی از بهترین فیلمهای چند وقت اخیر سینمای ایران است که هم ایده ی خیلی خوبی دارد و هم پرداخت قابل قبول و شاخصی بر روی آن داشته هجوم را ببینید و مطمئن باشید که با تمام این موارد با تجربه ای نو و غافلگیر کننده طرف حساب هستید.
2 لایک
0 نظر
1397/01/16
مهناز خیر اندیش نمیدونم !حالا شاید هم تشابه اسمی بوده
اگه میشه اسمتونو عوض کنید تا باهم قاطی نشیم🙏
0 لایک
0 نظر
1396/12/03
آرمان عسگری خانم خیر اندیش اون شخص نظردهنده شما نبستی به فاصله بین خیر و اندیش دقت کنید مل شما فاصله داره اما اون یکی پشت سر هم نوشته شده
0 لایک
0 نظر
1396/12/02
مهناز خیر اندیش وا منکه واسه این فیلم اصلا تا حالا نظر ندادم
اصلا تا حالا ندیدمش
پس این چه؟!!
یا خود خدا
0 لایک
0 نظر
1396/12/02
مهناز خیراندیش
واسه سرگرمی خوبه
0 لایک
0 نظر
1396/09/16
... بله میشه
2 لایک
0 نظر
1396/08/17
مشاهده بررسی‌های بیشتر