تنگه ابوقریبدانلود قانونی فیلم

‏تنگه ابوقریب‏ ( 1396)
‏THE LOST STRAIT‏

8
رأی شما:
10 / 0
بر اساس رای 281 کاربر
دفاع مقدس
اکران شده در 1397/05/17

خلاصه داستان فیلم سینمایی تنگه ابوقریب
گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمیگیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و‌ زندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می‌آید، هرکس بترسد زودتر می‌میرد... حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود.

برنده 6 و نامزد 11 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
35 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
پرسه در حوالی مرگ
مدیسا مهراب پور: اغراق بیش‌ازحد در نمایش بدبختی که پایه ثابت آثار توکلی ست در اینجا شدیداً به ضرر فیلم تمام می‌شود و هرچه را به‌سختی رشته کرده‌اند، پنبه می‌کند.فیلم قرار است با پرسه‌زنی‌های سیالش یک نوگرایی در ژانر خودش باشد و بدعت جدیدی را بنیان بگذارد اما درنهایت تنها تبدیل به یک مرثیه‌سرایی می‌شود.
فیلم جذاب و پرکشش
علی منصوری: “تنگه ابوقریب” یکی از بهترین فیلم‌های سینمای دفاع مقدس و بهترین فیلم بهرام توکلی است. او میدان جنگی را به نمایش گذاشته که هرچند شبیه به تمام میدان جنگ‌های دنیاست اما کاراکترهایی در نقش رزمندگان ایرانی در آن مبارزه می‌کردند که شبیه انسان‌های هیچ کجای جهان نبودند و نیستند.
جنگ از زاویه‌ای دیگر
یاسمن خلیلی‌فرد: «تنگه ابوقریب» بی‌تردید یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر است که می‌توان آن را مجموعه درستی از انتخاب‌های بهرام توکلی دانست. فیلمی که به شکلی مستندگونه راوی لحظات تاریخی فراموش شده و توامان تراژیکی در سال‌های جنگ است و این نگاه هوشمندانه به "جنگ" در جای خود شایسته تقدیر است.
پا در زمین و سر بر آسمانِ ابوقریب
محسن شهمیرزادی: حرف ابوقریب از صلح است آن جایی که در طلایی‌ترین دیالوگ‌ها عنوان می‌شود که برای دفاع اینجاییم، آنجا که گفته می‌شود برنده جنگ اونیه که سلاح می‌فروشه، آن جایی که قاضی این جنگ نوجوانی است که تنها برای عکاسی آمده است، اما دشمن از او به ناچار رزمنده‌ای اسلحه به دست می‌سازد.
با خرید قانونی و شرعی فیلم‌های ایرانی، علاوه بر حمایت از تولید ملی می‌توانید در ادامه حیات صنعت تولید فیلم و سریال ایرانی نیز سهمی داشته باشید. علاوه بر این،‌ با دانلود آثار آن‌ها را همیشه در رایانه خود ذخیره خواهید داشت و دیگر نگران گم شدن DVD‌ فیلم‌ها نخواهید بود :)
ویدئو کلیپ فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، با صدای «امیر عباس گلاب» و ترانه سرایی «روزبه بمانی» ساخته شده است.
در نظرسنجی مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب دوره سال 1396، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام»، «لاتاری»، به عنوان سه اثر برتر جشنواره فجر انتخاب شدند و فیلم‌های سینمایی «شعله‌ور» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، به صورت مشترک در رتبه «پنجم» قرار گرفتند.
فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، پدیده «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر»، بود که با کسب ۶ سیمرغ توانست «پرافتخارترین فیلم» این دوره از جشنواره فجر لقب گیرد.
گاف های فیلم تنگه ابوقریب (0 گاف)
دیالوگ های فیلم تنگه ابوقریب (2 دیالوگ)
مشاهده همه
(جواد عزتی): اینجا هر کی بترسه زودتر میمیره.
(جواد عزتی): توی جنگ فقط اونایی که اسلحه می فروشن برنده هستن!
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم تنگه ابوقریب (از مجموع 76 رای)

ارزش تماشا
9.3
خوش ساخت
9.0
بازیگری
8.8
خلاقانه
7.3
محتوای مناسب
8.6
تفکربرانگیز
7.7
مناسب خانواده‌
8.6
مناسب کودکان
2.2
بررسی‌های مردم درباره فیلم تنگه ابوقریب (263 بررسی)

سام
0 لایک
0 نظر
2 روز قبل

طاها مزینانی
0 لایک
0 نظر
1 هفته قبل

فلور
1 لایک
0 نظر
1 هفته قبل

محمد سام
1 لایک
0 نظر
2 هفته قبل

مهنا
1 لایک
0 نظر
2 هفته قبل

ک-ش
تنگه ابوقریب فیلم سینمایی یا مستندی احساسی؟؟؟
سخنم رو با این جمله آغاز می کنم فیلم تنگه ابوقریب فیلمی در ژانر دفاع مقدس اما خالی از ارزش ها،مقدسات و هدف های دفاع.
فیلمنامه فیلم در بیان و جلو بردن داستان دچار اشکالات و نواقص زیادیست و در این موضوع هیچ شکی نیست اما اینکه کارگردان تا چه اندازه تونسته ضعف های خود رو در نوشتن در فیلم برطرف کنه حائز اهمیت هست.
چیزی که بیشتر از همه فیلم رو دچار سردرگمی می کنه شروع و پایان نامناسب و کاملاً احساسی فیلم هست چرا که فیلم نه شروع خوب و قدری داره نه در پایان این مهم مشاهده می شه.
در برخی صحنه ها نیز فیلمنامه خوب و مناسب پیش میره اما کارگردانی ضعف داره بخصوص در صحنه های نیمه دوم داستان که اصلاً دوربین حرکات مناسبی نداره.
شخصیت های اصلی داستان خودشون رو گروه و مهمتر خانواده میدونن اما در لحظات زیادی هیچ اتحادی بین اون ها نیست و بیشتر نگرانیست تا اتحاد حتی این عدم اتحاد و جلوتر هم میره و در بیان چند دیالوگ نبود این وحدت بین یگان ها نیز خودنمایی می کنه.
در کل با ریز شدن در عمده دیالوگ ها و صحنه های فیلم این مسئله خودنمایی می کنه که فیلم بیشتر دنیوی و احساسی هست تا ارزشی و مستندوار شدن پر از اغراق فیلم در برخی صحنه ها این دنیوی بودن رو بیشتر به تصویر می کشه.
به جز یک یا دو صحنه عمدتاً ناامیدی و یاس در چهره ها و متناسب با او در کلیت داستان نهفته و هر زمان نویسنده در بیان دیالوگ و یا پاسخی یا حتی اتمام صحنه و برداشتی کم میاره پای انفجار و تیراندازی به میون میاد.
در صحنه ای دیالوگی بیان می شه که رابطه مستقیمی داره با نگاه الان مسئولین،دیالوگی که میگه "کاش می شد آدم هیچی یادش نمونه." حرفی که بیشتر تکیه بر دنیا داره و از یاد بردن حماسه و رشادت هایی که یادآوریش الان برا خیلیا لازم و ضروریه.
در انتهای داستان نیز با افرادی خسته و در حال فرار مواجه می شیم که ناگهان خبر عقب نشینی و فرار دشمن متجاوز اعلام می شه اون هم با کلی ابهام و سوال،چرا که علت این عقب نشینی با مستندات تصویری که داستان به ما نشون میده کاملاً نامشخصه،بعد از اون هم در پایانی واقعاً نامناسب باز هم با فقدان امید و نشاط و هدف مواجه می شیم،پایانی پر از خستگی و تهی از ادامه راهی که از برپایی سرزمین ایران آغاز شده.
البته ناگفته نماند برداشت ها و دیالوگ های زیبا هم در فیلم هست که واقعاً جای تامل و تحسین داره و با افتخار میگم زیبایی ها و نقاط قوت فیلم حتی اگه بیان نشه تحسینش رو به دنبال داره پس ضمن دونستن این موضوع و خسته نباشید به عوامل تنگه ابوقریب من این اثر رو مستندی احساسی میدونم تا فیلمی با ارزش های دفاع مقدس،فیلمی که هدفش اینه با اغراق احساسات مردم رو برانگیخته کنه نه بیدار شدن مردم رو و تنها چیزی که از این اثر در ذهن به خاطر می مونه حس افسردگی و احساسی شدن از برخی صحنه های این اثر هست.
1 لایک
3 نظر
2 هفته قبل

ممل
0 لایک
2 هفته قبل

علی فیلم بین
ایرادی که به کارگردانی و دوربین گرفتین رو موافق نیستم. به نظرم کارگردان سنگ تمام گذاشته بود و دوربین هم کاملا در تعقیب شخصیت های فیلم بود. به نظرتون چرا بیننده خودش رو وسط میدان جنگ تصور میکنه با دیدن فیلم؟ دقیقا به خاطر همین خنثی نبودن دوربینه که به خوبی شخصیت ها رو تعقیب میکنه و مخاطب هم دنبال حوادث و سکانس ها کشیده میشه.
فیلم قراره روای ماجرایی باشه که مخاطب به خوبی فضاش رو میشناسه پس این وسط چطور میشه کشش ایجاد کرد که مخاطب میخکوب بشه؟ مخاطب رو میخکوب میکنه به خاطر توانایی کارگردان و توانایی در یک فضاسازی طبیعی. یعنی دقیقا چیزی که رسالت اصلی یک اثر دفاع مقدسه.
ایراد و ابهام های داستانی چیزیه که خیلی ها به فیلم وارد کردن که من هم منکر اش نیستم. یک عده این رو یک ایراد جدی می دونن و از امتیازش کم میکنن و یه عده هم معتقدن جنگ قصه نمیخواد و اولویت با فضاسازیه. این به نظرم یک چیز کاملا سلیقه ای هست که هر دو گروه نظر شون محترمه.
اصولا بیش تر سکانس ها بر پایه ی تعقیب و گریزه و به نظرم اتفاقا کاملا اتحاد بین شخصیت های فیلم وجود داره ولی از نوع خودش! مثل اون سکانس تیر خوردن به شاهرگ یکی از نیرو ها که بعدش دوستان خودی به سراغ اش میان.
فیلم احساس مخاطب رو جریحه دار میکنه چون تنها اسبابی که در اختیارشه همینه!
فیلم با همه ی اون چیزی که داره خودش رو جلو میبره.
من این عنوان رو می پسندم: تنگه ی ابوقریب و روایت شکوه سیاه جنگ!
0 لایک
1 هفته قبل

ک-ش
0 لایک
1 هفته قبل

آرتاس منتیل
1 لایک
2 ماه پیش

الهام فرهنگ
0 لایک
2 ماه پیش
مشاهده بررسی‌های بیشتر