نقدهای فیلم "سلام بمبئی"

۵۰ سال عقب‌تر از سینمای بالیوود
محمدتقی فهیم: فیلم عقب‌تر از سینمای روز هند است و نتوانسته خود را به بالیوود امروز برساند. هر چند تجدید خاطره با امثال شعله و سنگام شاید برای تماشاگر ایرانی تا حدودی جذاب باشد اما بعید است در هند به موفقیت برسد.
3 روز قبل
جایگزینی فیلم فارسی دهه پنجاهی به جای واقعیت دهه ۵۰
امید سهرابی: اگر کارگردان مجال پیدا می‌کرد در گیلاس‌های آن به جای آب پرتقال‌ از نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌کرد و ما را یاد فیلم فارسی‌های دهه 50 می‌اندازد.
25 دی 1395
«سلام بمبئی»، یک فیلم فارسی تمام عیار!
محسن ظهرابی: سلام بمبئی یک فیلم عشقی است که برخی از مؤلفه‌های این ژانر را در ساختار خود گنجانده است. الگوی عشق پسر فقیر به دختر ثروتمند تاریخچه‌ای طولانی در سینمای هند و همین سینمای خودمان دارد.
19 دی 1395
«سلام بمبئی » بعد از 37 سال، یک پدیده و نوآوری است
محمود نامی: « سلام بمبئی » را باید بعد از 37 سال، یک پدیده و نوآوری خواند، لذا نقد چنین فیلمی بر پایه نرم ها، معیارها، پارامترها، شاخص های سینمائی و سنجش آن با خط کش سینما ره به جائی نخواهد برد.
14 دی 1395
سلام بمبئی، ضعیف و پرفروش
نفیسه ترابنده: «سلام بمبئی» با فیلمنامه ای غیر منطقی و کلیشه ای، شخصیت پردازی های سطحی بازی های تصنعی و کارگردانی ضعیف تنها به مدد جذابیت های بصری شاد هندی توانسته در گیشه به فروش خوبی برسد و این نیست مگر به دلیل فقدان فیلم خوب ارزشی و در عین حال شاد.
07 دی 1395
«سلام بمبئی» سیلی به سینمای شبه‌روشنفکری است
جواد محرمی: فیلمی که به لحاظ سینمایی در نقطه مقابل سینمای شبه‌روشنفکری ایران قرار می‌گیرد و خوشبختانه تلخکام کردن و ناامید کردن مخاطب بیچاره ایرانی را رسالت اصلی سینما فرض نکرده است.
29 آذر 1395
سلام بمبئی؛ فیلم فارسی یا فیلم هندی
میلاد خدابنده: باید گفت فیلم سلام بمبئی چیزی جز نشان دادن تصاویر کارت پستالی از سرزمین هزار و یک رنگ هند و تجربه ساخت محصولی مشترک میان دو کشور نداشته است.
23 آذر 1395
سلام بمبئی: لکه ننگی در تاریخ فیلم فارسی
ساناز رمضانی: شاید تنها فایده«سلام بمبئی» این باشد که می‌تواند به عنوان یک مطالعه آسیب‌شناسی مورداستفاده محققان سینمایی قرار بگیرد. وگرنه «سلام بمبئی» جز عصبانی کردن مخاطب هوشیار و جدی سینما خاصیت دیگری ندارد.
19 آذر 1395
سلام بمبئی، عشق و دیگر هیچ
افشین علیار: می‌شود این‌طور بیان کرد که موقعیت‌های عاشقانه در این فیلم به غلو و اغراق نرسیده است چرا که عشق در این فیلم در حد دیالوگ یا ارجاعات نیست و می‌شود عشق را به معنای درستش در این فیلم حس کرد.
16 آذر 1395