نقدهای فیلم "سلام بمبئی"

«سلام بمبئی»؛ گردابی از سهل بودن

حمید غفاریان: آن‌چه که فیلم را در باتلاق می‌اندازد نگرش فیلمساز به مخاطبش است که سلیقه آن‌ها را خیلی سهل قلمداد کرده است و خود عوامل سازنده از سینمای هند تصویر اپیدمی و اشتباه دارند که آن‌را به مخاطب سال 95 سینمای ایران هم تسری دادند.
09 بهمن 1395

نمایشی تمام عیار از سینمای عقب مانده ایران و هند بدون دستاوردی تازه

امیر ارسلان صمدزاده: گاهی نوشتن از معایب هم به قدر تعریف و تمجیدهای زورکی و بی دلیل عذاب آور و بی حاصل است. سلام بمبئی را تنها می توان با پاپ کرن دید و لذت هم نبرد چراکه مطمئنا طعم پاپ کرن پنیری را هم به سهم خود خراب خواهد کرد.
04 بهمن 1395

۵۰ سال عقب‌تر از سینمای بالیوود

محمدتقی فهیم: فیلم عقب‌تر از سینمای روز هند است و نتوانسته خود را به بالیوود امروز برساند. هر چند تجدید خاطره با امثال شعله و سنگام شاید برای تماشاگر ایرانی تا حدودی جذاب باشد اما بعید است در هند به موفقیت برسد.
29 دی 1395

جایگزینی فیلم فارسی دهه پنجاهی به جای واقعیت دهه ۵۰

امید سهرابی: اگر کارگردان مجال پیدا می‌کرد در گیلاس‌های آن به جای آب پرتقال‌ از نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌کرد و ما را یاد فیلم فارسی‌های دهه 50 می‌اندازد.
25 دی 1395

«سلام بمبئی»، یک فیلم فارسی تمام عیار!

محسن ظهرابی: سلام بمبئی یک فیلم عشقی است که برخی از مؤلفه‌های این ژانر را در ساختار خود گنجانده است. الگوی عشق پسر فقیر به دختر ثروتمند تاریخچه‌ای طولانی در سینمای هند و همین سینمای خودمان دارد.
19 دی 1395

«سلام بمبئی » بعد از 37 سال، یک پدیده و نوآوری است

محمود نامی: « سلام بمبئی » را باید بعد از 37 سال، یک پدیده و نوآوری خواند، لذا نقد چنین فیلمی بر پایه نرم ها، معیارها، پارامترها، شاخص های سینمائی و سنجش آن با خط کش سینما ره به جائی نخواهد برد.
14 دی 1395

سلام بمبئی، ضعیف و پرفروش

نفیسه ترابنده: «سلام بمبئی» با فیلمنامه ای غیر منطقی و کلیشه ای، شخصیت پردازی های سطحی بازی های تصنعی و کارگردانی ضعیف تنها به مدد جذابیت های بصری شاد هندی توانسته در گیشه به فروش خوبی برسد و این نیست مگر به دلیل فقدان فیلم خوب ارزشی و در عین حال شاد.
07 دی 1395

«سلام بمبئی» سیلی به سینمای شبه‌روشنفکری است

جواد محرمی: فیلمی که به لحاظ سینمایی در نقطه مقابل سینمای شبه‌روشنفکری ایران قرار می‌گیرد و خوشبختانه تلخکام کردن و ناامید کردن مخاطب بیچاره ایرانی را رسالت اصلی سینما فرض نکرده است.
29 آذر 1395

سلام بمبئی؛ فیلم فارسی یا فیلم هندی

میلاد خدابنده: باید گفت فیلم سلام بمبئی چیزی جز نشان دادن تصاویر کارت پستالی از سرزمین هزار و یک رنگ هند و تجربه ساخت محصولی مشترک میان دو کشور نداشته است.
23 آذر 1395

سلام بمبئی: لکه ننگی در تاریخ فیلم فارسی

ساناز رمضانی: شاید تنها فایده«سلام بمبئی» این باشد که می‌تواند به عنوان یک مطالعه آسیب‌شناسی مورداستفاده محققان سینمایی قرار بگیرد. وگرنه «سلام بمبئی» جز عصبانی کردن مخاطب هوشیار و جدی سینما خاصیت دیگری ندارد.
19 آذر 1395

سلام بمبئی، عشق و دیگر هیچ

افشین علیار: می‌شود این‌طور بیان کرد که موقعیت‌های عاشقانه در این فیلم به غلو و اغراق نرسیده است چرا که عشق در این فیلم در حد دیالوگ یا ارجاعات نیست و می‌شود عشق را به معنای درستش در این فیلم حس کرد.
16 آذر 1395