نقد برنامه‌های تلویزیون
تخصصی یا زرد؟
احمد رنجبر: آن چه در قسمت اول دیدیم نشانی از رشیدپور همیشگی نداشت؛ اجرای ضعیف او که نشات گرفته از عدم اشراف کامل بر سینما است، به همراه توقف بیش از حد روی یک سوژه زرد، بلافاصله واکنش منفی رسانه ها را به همراه داشت.
15 بهمن 1396
درباره سختانه
محمد ولوی: به مدیران صدا و سیما و تهیه کنندگان این برنامه هم توصیه میکنم اگر دنبال شوآف و یک کپی‌برداری ناشیانه نیستند، بجای رفتن به سراغ حسن عباسی و محمد قوچانی به سراغ روسای جمهوری، وزرا و مدیران،اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... بروند و آن‌ها را در مورد عملکردشان بدون تعارف به چالش بکشند.
08 بهمن 1396
چالش‌های «سختانه»
حسین مهدیزاده: متفکر و فرهنگی و سیاست‌مدار ایرانی عادت ندارد که «زود قضاوت کردن انسان‌ها» را به رسمیت بشناسد بلکه آن را تقبیح می‌کند و به رسمت شناختن آن را، برسمیت شناختن یک جرم فرهنگی می‌داند.
28 آذر 1396
«ادا بازی»، مشارکت و کار گروهی
بهرخ گنجی: تعداد برنامه‌های سرگرم کننده مثل "ادابازی" و«خندوانه» کم است اما باید "اندیشه" را گسترش داد و فرصت‌های بیشتری به برنامه‌سازان خلاق داد و انتقاد منصفانه کرد نه مقرضانه ....
28 شهریور 1396
جاه طلبی ناگهانی «رامبد جوان» در برج میلاد
هفت صبح: رامبد جوان فینال «خنداننده شو» را به جای استودیو «خندوانه» در سالن همایش های برج میلاد برگزار کرد تا این گونه عظمت مسابقه را به رخ بکشد. این اتفاق اما تبدیل به پاشنه آشیل شد؛ چرایی اش را در این گزارش بخوانید.
24 مرداد 1396
سوتی مهران غفوریان و رامبد جوان در بازی اسم فامیل خندوانه
بهروز ناصری: از برنامه تلویزیونی پربیننده‌ی خندوانه با پخش جهانی انتظار می‌رود در ارائه اطلاعات درست حتی در بازی‌های انتزاعی و فانتزی کوتاهی نکند.
20 مرداد 1396
سایه ماه عسل بر سر نود
احمد رنجبر: نیاز به یادآوری دوباره نیست که بگوییم ذائقه بیننده نود به فوتبال عادت کرده و تجربه نشان داده زوم روی مسائل غیرفوتبالی از سوی او پس زده شده. در چنین شرایطی چرا باید بخشی از نود به مساله فرامتن اختصاص یابد؟
16 مرداد 1396
بهتر نیست ایشون منع رطب نکنن و کماکان ماست‌شونو بخورن؟
امید مهدی نژاد: گویا حواس‌شون نیست که خودشون هم تا اونجا که تونستن، برای جلب رای از مسائل جانبی بهره گرفتن. سوشا مکانیِ ایشون با ادای مرغ درآوردن دیگران چه تفاوتی داشت؟
06 مرداد 1396
«ماه عسل»؛ یعنی از آب کره گرفتن!
محسن غلامی: «ماه‌عسل» امسال نیز عین هرسال؛ پرمخاطب بود و شاخص لااقل از بین برنامه‌های ماه رمضان. جا را برای خودش باز کرده اما حیف از این برنامه که بخواهد برای بقیه قلدری کند و مدعی شود. سادگی و روایت خاکی‌اش را ول نکند، خود موفقیت است.
19 تیر 1396
دریدن پرده‌های حیا و تمسخر دیگران در شب اول از دور دوم خنداننده‌شو در خندوانه
محمدحسین ساعی: خندوانه در مجموع برنامه خوب و قابل دفاعی است اما اتفاق غیراخلاقی و غیرفرهنگی برنامه دیشب، اتفاق زشت و غیرقابل گذشتی است.
07 تیر 1396
نگاهی به کمپین زندانیان برنامه ماه عسل
طاهره لطفی: کسانی‌که در این کمپین شرکت داشتید به یک اولویت بندی که صورت گرفته رسیدید، به این ترتیب که به کسانی کمک می‌کنید که فقط یک مرتبه پایشان به زندان باز شده و قطعا شما به آنها فرصت دوباره داده‌اید.
02 تیر 1396
ظرفیت ملی، استفاده شخصی
مریم ساعتچی: «رامبد جوان» که در فضای خارج از رسانه ملی دچار خبط و خطایی شده - که خود به آن معترف است - از رسانه‌ی ملی و آنتن برنامه‌ای که هویتی سرگرمی ساز دارد، برای جبران خطایش استفاده کرده است.
02 تیر 1396
کارکرد قهرمانان یک بار مصرف در تلویزیون
نعمت باقری فرد: قهرمان‌های موقت می‌آیند و قصه‌های‌شان را می‌گویند اما همه تابع اراده مجری هستند. این مجری برنامه است که با سوالات حساب شده و پله پله خود، راز پنهان و فروخورده این افراد را به قصه‌ای جذاب بدل می‌کند. گویی اینجا جایی است که عقده از زبان‌ها گشوده می‌شود.
30 خرداد 1396
ماه عسل پرچمدار تلویزیون در رمضان
محمدصادق عابدینی: برنامه‌ای که با همه انتقادها درباره گریه‌دار بودنش، هنوز هیچ رقیبی در ماه رمضان ندارد و سوژه‌های نابی که هر روز رو می‌کند، مخاطبان تلویزیون را شگفت‌زده می‌کند.
18 خرداد 1396
یادداشتی بر دومین مستند تبلیغاتی سیدابراهیم رئیسی
سارا رضا بنده‌لو: فیلم پاسخی است به بی‌پاسخ مانده‌ها. توهین و لحن بدی در کار نبود و تشویش ذهنی و هیجان برای بیننده ایجاد نمی‌کرد، بلکه در آرامش در یک لوکیشن مناسب، آنچه که باید، آن‌طور که شایسته بود، گفته شد.
28 اردیبهشت 1396
یادداشتی بر «صدای مردم» دومین مستند تبلیغاتی سیدابراهیم رئیسی
پارسا زهره‌ای: شعرخوانی علی انسانی در وصف کاندیدا از قسمت‌های دلنشین فیلم بود و چه خوب که با مفهومی که در مستند بر آن تاکید خاصی شد (خادمی امام هشتم (ع)) هم راستا بود.
26 اردیبهشت 1396
یادداشتی بر دومین مستند تبلیغاتی سیدمصطفی آقامیرسلیم
پارسا زهره‌ای: طبق سنت این روزهای همه مستندهای انتخاباتی کاندیدا سراغ مناطق محروم می‌رود و برداشت‌هایی کلیشه‌ای که دیگر برای تماشاگر خسته کننده شده‌اند در میان کار گنجانده می‌شوند.
23 اردیبهشت 1396
یادداشتی بر اولین مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف
پارسا زهره‌ای: این مستند در میان آثار دور اول هم از نظر فنی از سایر رقبا جلوتر و هم بر مردم تاثیرگذارتر خواهد بود، اما اگر کمی از ژست شعاری آن کاسته می‌شد شاهد نتیجه بسیار مطلوب‌تری می‌بودیم.
21 اردیبهشت 1396
نکاتی پیرامون اولین مستند تبلیغاتی سیدمصطفی آقا میرسلیم
پارسا زهره‌ای: ساختار مستند خیلی قاعده‌مند و سنتی است و رنگی از خلاقیت یا نکته‌ای که آن را متمایز کند ندارد که به همین دلیل مخاطب عام را که جامعه‌ی هدف این اثر است درگیر نمی‌کند و بیننده صرفا نگاهی گذرا به آن دارد.
21 اردیبهشت 1396
یادداشتی بر مستند تبلیغاتی اسحاق جهانگیری
پارسا زهره‌ای: ویدیوی تبلیغاتی جهانگیری برداشتی بسیار ساده و البته پر اشتباه از میزگردی است که با حضور او و پنج کارشناس در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود. تقریبا تنها اثری از هنر که در این ویدیو شاهد هستیم بنر روی دیوار محل میزگرد است که حتی آن هم چیز ویژه‌ای نیست!
21 اردیبهشت 1396